Friday, August 31, 2012

PEMBANGKANG DI MALAYSIA SUDAH HAMPIR GILA!!

Sambutan kemerdekaan pun sudah dijadikan bahan demonstrasi jalanan. Inilah bahana yang terhasil dari politik yang tidak kenal batas dan sempadan. 

Sambutan hari kemerdekaan ini belum pernah gagal dilakukan oleh kerajaan sejak 55 tahun lalu. Hari ini kerajaan dituduh pula mempolitikkan hari kemerdekaan. Walhal, tiada mana-mana negara merdeka di dunia yang tidak meraikan sambutan hari kemerdekaan. Ia memang menjadi tanggungjawab hakiki setiap pemerintah di negara-negara yang bebas dan merdeka. 

Semua rakyat di negara merdeka tidak pernah sama sekali menjadikan sambutan hari kemerdekaan negara sebagai platform untuk berpolitik. Semua rakyat bersatu dan melupakan soal parti dan soal politik bila sampai kepada isu kemerdekaan negara.

Tiada mana-mana agama yang menganjurkan penganutnya supaya berlebih-lebihan dalam setiap perkara. Sebaik-baik amalan ialah bersederhana. Tapi, pembangkang di Malaysia boleh dianggap sudah keterlaluan. Segala-galanya sudah dipandang dari sudut kepentingan politik. Makan politik, tidor politik, bersukan politik, beraya politik, puasa politik, maulidur rasul politik, air politik, letrik politik....semua sudah dijadikan politik. 

Politik Malaysua sedang dinaikkan taraf sehingga setaraf dengan kesyumulan agama Islam. Mencakupi segala dan segenap ruang hidup. Itulah politik pembangkang. Sangat wajar kita katakan politik pembangkang di Malaysia adalah "politik GILA". Pemikiran rakyat dipaksa untuk memandang setiap perkara dengan pandangan dan tindakan secara politik. 

Sambutan kemerdekaan yang cuba membawa seluruh rakyat berbangga dengan negara sendiri dan mengingati segala kepayahan dalam usaha mencapai kemerdekaan akhirnya diperlekehkan dan dijadikan bahan ejekan oleh pembangkang.

Pembangkang ingat semua rakyat Malaysia gila macam mereka? Pembangkang ingat seluruh rakyat Malaysia suka sangat dengan mereka? Pembangkang ingat seluruh rakyat terlalu benci dengan kerajaan sebagaimana kebencian yang berkarat yang ada dihati mereka?

Pembangkang ingat apa saja yang mereka lakukan direstui oleh majoriti rakyat? Pembangkang ingat segala perbuatan dan gerakan propaganda mereka diredhai tuhan? Atau pembangkang ingat tuhan tidak berfungsi lagi dalam menentukan masa depan agama, bangsa dan negara ini?

Pembangkang ingat negara ini "negara mak ayah eh sorang yang punyo"? Dia ingat rakyat yang menyokong mereka terlalu ramai, macam ulat taik?

1 comment:

  1. Mereka mereka ini boleh dilabelkn sebagai PRLAMPAU NEGARA bukanya parti politik lagi hala tuju sebenar mereka hanya untuk hancurkan keharmonian Negara Malaysia.

    ReplyDelete