Thursday, June 13, 2013

ANWAR TENTUKAN SIAPA BAKAL SPEAKER!!



Penyokong PKR terus membenarkan diri mereka dimanipulasi oleh para pemimpin merka gara-gara hanyut dengan ketaksuban yang mela,paui batas.

Saya sendiri pun akan memanipulasi budak-budak ini cukup-cukup jika saya dapati mereka sudah terlalu taksub dan menurut saja apa yang saya cakap, demi untuk menunjukkan kekuatan dan kononnya "kebenaran" kepada umum.

Bila sudah terjerat dengan kenyataan Speaker Pendekar dan baru terasa tindakan memboikot sesi angkat sumpah sebagai "tindakan bangang", senang-senang mereka boleh bagi alasan kenyataan mereka sudah disalahtafsir oleh media kerajaan.

Sewaktu pemimpin spin untuk boikot, penyokong pun sama spin. Bila pemimpin u-turn dengan memberi alasan kenyataan sudah diputarbelitkan, penyokong pun sama mengangguk, 'memang media UMNO kaki fitnah". 

Dan, yang paling jelas menunjukkan minda pakatan ini sudah "tak centre" ialah bila mereka pandai-pandai mahu melantik Speaker Dewan Rakyat dengan mencadangkan nama Dato Abd Kadir Sulaiman, bekas Hakim Mahkamah Persekutuan.

Menambah lagi tanda-tanda PKR ini memang penganut fahaman undang-undang rimba, mereka beri alasan Speaker mesti betul-betul  bebas dari politik, sedangkan Speaker PKR Perak dulu sampai sanggup bersidang bawah pokok gara-gara tidak mahu menerima hakikat kerajaannya sudah tiada.

Kita rakyat Malaysia sangat malang kerana terpaksa berhadapan dan menghadapi gerombolan pemimpin dan penyokong yang meletakkan undang-undang dan peraturan di atas perasaan dan kehendak nafsu sendiri. Karenah gerombolan yang menganut ideologi perundangan haiwan inilah yang "mahu tidak mahu" terpaksa dihadapi juga oleh seluruh rakyat negara ini.

Kita tiada cara untuk berhadapan dengan lembu naik minyak atau berpenyakit lembu gila, melainkan terpaksa menghapuskan dan menembak mati gerombolan ini.  Jika dibiarkan, ia boleh memberi mudarat kepada banyak pihak. 

Anutan fahaman haiwan ini sudah melampaui garis dan batasan sesebuah nilai kehidupan dan ketamadunan. Sebelum ia memudaratkan kehidupan masyarakat yang lebih besar, tindakan mereka ini harus dihentikan walaupun secara paksa dan keras. 

Patut dikandangkan, kita kandangkan. Patut kita kemili, kita kemilikan. Patut kita letakkan di National Feedlot Corporation, kita feedlotkan. Bekalan lembu negara pun masih kekurangan. Lagi pun laki Sharizat sudah gagal menepati unjuran pengeluaran produk lembu negara.

3 comments:

  1. Pasai apa yg tak lantik bini hang aja anwar ooi...sial la kau ni anwar,semua nak ikut kepala kau. Kau akan tau nnt bila kau dah nak mampus.

    ReplyDelete
  2. Setuju sangat2...tetapi perlu dimulakan di negeri-negeri Pakatan Haram ko dulu ye dgn beri BN yg menjadi pembangkang di sana untuk tentukan siapa speaker DUN korang!

    ReplyDelete
  3. Dia saje yg boleh decide siapa jadi ape dan siape patut letak jawatan, baiklaaaah depa tak menang no.

    ReplyDelete