Thursday, June 13, 2013

BACALAH ARTIKEL OLEH MELAYU PALING RASIS!!



Amalan paling rasis yang paling tebal di Malaysia ialah pendidikan berdasarkan perkauman yang diamalkan melalui pendidikan vernakular.

Ibu kepada segala tindakan paling rasis ialah tindakan Dong Zong mendesak supaya kerajaan memberi peluang sekolah pendidikan rasis mereka setaraf dengan sekolah aliran kebangsaan.

Pejuang pendidikan rasis ini tidak mahu mengiktiraf semangat perlembagaan persekutuan yang antaranya mendaulatkan Bahasa Melayu sebagai bahasa kebangsaan. Niat dan iktikad mereka terbongkar apabila mempertikaikan Menteri JPM berbangsa cina yang dilantik oleh PM tidak tahu atau tidak fasih berbahasa mandarin.

Golongan chauvinis cina ini jelas "hanya mahu duduk, menggunakan segala fasilitis dan mencari kekayaan" di negara ini, tetapi tidak mahu tunduk kepada perlembagaan, amalan dan polisi yang diamalkan di negara ini. Kiblat mereka bukan negara berdaulat Malaysia, tetapi tetap kekal dari mana mereka berasal-muasal.

Parti-parti politik berasaskan kaum cina "sudah sepakat tanpa heboh-heboh", segala hal-ehwal yang berkaitan dengan amalan rasis dan chauvinis kaum mereka dipertanggungjawabkan di bawah NGO-NGO cina. Segala desakan dan risiko dari desakan perkauman ini tertanggung di batu jemala NGO-NGO ini, manakala parti-parti kaum mereka "behave like a true Malaysian" dengan melakonkan watak perjuangan sebagai Malaysian!

Tugas utama parti-parti perkauman cina ini adalah memastikan rakyat negara ini, khususnya bumiputera bersifat Malaysian. Barangsiapa di kalangan bumiputera ini cuba mempertahankan hak dan keistimewaan kaum mereka, maka DAP dan yang sewaktu dengannya, pantas akan menuduh perbuatan bumiputera mempertahankan hak bangsa sendiri ini sebagai amalan rasis.

Manakala NGO-NGO rasis mereka pula berperanan secara terang-terangan bukan sahaja mempertahankan, malah mempastikan segala kepentingan vernakular dan chauvinis ini terus dimartabatkan di atas dasar untuk mengekalkan warisan bangsa. NGO rasis cina ini sangat berpegang keras kepada kepercayaan rasis mereka dan tidak akan berundur dari mempertahankannya walaupun setapak.

"Persefahaman unik di antara parti siasah-NGO cina" ini tidak terdapat pada mana-mana kaum lain di Malaysia.

"Pembentukan persefahaman unik" di antara pejuang parti siasah cina dan NGO-NGO rasis cina ini berjaya memperdaya dan mengelirukan seluruh polisi, sistem politik, pentadbiran dan kerajaan yang memerintah negara ini.

UMNO yang asalnya begitu nasionalis tetapi toleransi perjuangannya, akhirnya beransur-ansur beralih menjadi accomodative hingga terbawa-bawa kepada fahaman neo-liberal bagi menyesuaikan dengan kononnya realiti semasa, tetapi secara tidak disedari pada hakikatnya UMNO telah tunduk kepada kehendak dan kecenderungan para chauvinis yang berselindung di sebalik kononnya realiti semasa ini.

PAS pula, pada asalnya begitu kukuh prinsip dan perjuangannya untuk membangun bersama Islam, tetapi di atas kononnya realiti semasa juga, akhirnya mereka tunduk dan accomodative dengan perjuangan parti kaum cina yang melakonkan watak perjuangan di atas titik persamaan yang bernama "keadilan dan bebas dari diskriminasi" yang diyakininya turut menjadi tuntutan Islam.

PKR pula kononnya beranggapan diri merekalah yang paling bijak dalam mengatur strategi dan "bil-hikmah" perjuangan. PKR beranggapan mereka berupaya memanipulasi setiap kekuatan yang ada pada DAP dan PAS untuk membina kekuatan mereka sendiri. Akhirnya DAP chauvinis juga yang mendapat benafaat terbesar dari percaturan ini.

Itulah tahap dan kualiti yang ada pada pejuang-pejuang siasah melayu yang ada hari ini. Cuba memperdaya tapi terpedaya dengan kononnya kebijaksanaan dan bil-hikmah perjuangan sendiri dengan membuat percubaan berani buta "mencampurkan minyak neo-liberal dan air perigi". Akhirnya air kering dimamah api.

Hakikatnya, tidak wujud sama sekali persefahaman unik di antara parti-parti siasah dan NGO-NGO melayu sebagaimana persefahaman unik yang terbentuk di antara parti-parti siasah dan NGO cina.  

Melayu berjuang sanggup sampai bakar-bakar kelambu. Melayu sanggup kalah jadi abu kalau bergaduh sesama sendiri. Melayu sanggup sama-sama rugi, biar sama-sama tak dapat. Melayu keras terhadap bangsanya tapi enggeh dan lunak dengan bangsa lain. Jiwa melayu mudah tertawan dengan cara orang lain, sampai ada yang tidak lagi bangga dengan cara melayu berjuang di zaman keterbukaan. Kononnya cara melayu terlalu orthodok. Bagi mereka melayu harus bersaing secara merit dengan bangsa lain.

Lihatlah melayu baru jelmaan neo-liberal. Lihatlah Dato Nazir Razak. Kekandanya ditipu oleh neo-liberalis pun masih tak sedar.

7 comments:

  1. Saya sokong sepenuhnya artikel ini.

    ReplyDelete
  2. Kaum pendatang semakin kuat meminta2 hak samarata diatas nafsu tamak haloba. Pemimpin MELAYU semakin lemah dan terikut2 dgn rentak mereka.Sayap PEMUDA LEMAH tidak memainkan peranan yang diharapkan oleh majoriti akar umbi UMNO............apa kepimpinan UMNO harus diubah???

    ReplyDelete
  3. Artikel di atas perlu diambil sebagai cetusan pelan perancangan kerjasama dan kolaborasi di antara parti politik melayu dan ngo-ngo melayu dan islam. Melayu mesti ubah....buang lah perangai PHD (perasan hasad dengki) dan ego. Letakkan kepentingan Islam dan melayu sebagai utama demi masa depan ketuanan Tanah Melayu. Kaum melayu dah membuktikan bahawa melayu boleh menguasai ekonomi. Negara tak perlu bergantung kepada kaum cina. Masalah nya melayu amat segan untuk bersatu, hanya mementingkan diri sendiri. Orang politik melayu pulak kurang focus perjuangkan kepentingan melayu. Pejabat Presiden UMNO boleh mengambil langkah kearah ini. Tapi Presiden kena pastikan yang pegawai yang ditugaskan buat kerja betul-betul...jangan gebang aje dan janji ajer kat Presiden.

    ReplyDelete
  4. bole percaya ke cina 2 org dlm kabinet tuh tak pandai ckp mandrin......kompius jgk nih.

    ReplyDelete
  5. jadikan malaysia negara berlandaskan islam 100%. siapa tak suka boleh berambus.

    ReplyDelete
  6. Konsep 1Malaysia ternyata telah gagal. Satu polisi yg tdk berpijak dibumi nyata akhirnya membawa keuntungan kepada kaum cina.Ternyata wawasan najib tidak boleh dipercayai keberkesananya.Balik lah kepangkal jln dan memperkasakan semula apa yg telah termaktub dalam perlembagaan.jgn nk ubah-ubah atau try n erorr nk tunjuk atau nak buat legasi sendiri kononnya tp akhirnya negara jadi porakperanda adanya.

    ReplyDelete
  7. Salam,

    1. Dulu Pak Lah mainkan mantera 'Islam Hadhari' disambut dengan lolongan sama oleh Ahli Majlis Tertinggi UMNO yg mediocre seperti Khalid Nordin, Ali Rustam, dan lain-lain yg akhirnya LENYAP.

    2. PM Najib sekonyongnya melontarkan/melengkingkan '1Malaysia' yg akhirnya diTALQINKAN oleh 90% Cina biaDAP dengan menunjukkan pintu keluar Putrajaya kepada Ah Jib Gor ('r' silent)/Pelegi.

    3. Sedangkan Almarhum Tun Abdul Razak, Tun Dr Ismail, Tun Ghazali Shafie telah memerah otak merangka dan menzahirkan RUKUN NEGARA sebaik upaya memulihkan pergaduhan kaum yg dahsyat semasa 13 Mei 1969.

    4. Ironinya, Pak Lah (Flip Flop) dan PM Najib (Play Safe) telah MEMBELAKANGKAN RUKUN NEGARA malah kesampingkannya (marginalised). Mereka SEBOK bercerita pasal Islam Hadhari dan 1Malaysia yg akhirnya DIPERLEKEHKAN oleh majoriti Rakyat khususnya 90% pengundi Cina BiaDAP yg mempunyai AGENDA TERSEMBUNYI yg telah dizahirkan dengan penolakan terhadap BN secara total dalam PRU13 yg lalu.

    5. Cuba kita telusuru dan telaah secara terperinci setiap bait dalam RUKUN NEGARA.

    KEPERCAYAAN KEPADA TUHAN
    -(DAPigs Evangelista Bintang 3 mahu KEBAS (istilah yg diguakan oleh Helen Ang) kalimah ALLAH sedangkan Tuhan mereka (Kristian) berdasarkan Konsep Trinity.

    KESETIAAN KEPADA RAJA DAN NEGARA
    - Puak-puak DAPigs Evangelista Bintang 3 telah mengHINA YANG DIPERTUAN AGONG dan menterbalikkan bendera JALUR GEMILANG sebagaimana dilakukan oleh BUDAK-BUDAK suruhan mereka di Taiwan baru-baru ini.

    KELUHURAN PERLEMBAGAAN
    - Puak-puak DAPigs Evangelista Bintang 3 telah MEMPERLEKEHKAN PERLEMBAGAAN yg mengangkat darjat Bahasa Melayu sebagai BAHASA KEBANGSAAN, ISLAM sebagai AGAMA PERSEKUTUAN dan HAK-HAK ISTIMEWA MELAYU/BUMIPUTERA dalam menguasai ekonomi dan memperkasakan pendidikan melalui pemberian biasiswa kepada mereka yg LAYAK.

    KEDAULATAN UNDANG-UNDANG
    - Puak-puak DAPigs Evangelista Bintang 3 telah secara berterusan MEMPERSETANKAN INSTITUSI KEHAKIMAN dan PDRM malah memanggil anggota polis sebagai ANJING KERAJAAN.

    KESOPANAN DAN KESUSILAAN
    -Puak-puak DAPigs Evangelista Bintang 3 merasa HEBAT dan MEGAH/BANGGA bila dapat melontarkan KATA-KATA KESAT/MAKIAN/CACIAN/CARUT-MARUT penuh PENGHINAAN ke atas masyarakat Melayu (majoriti) yg sangat bersabar dan bertoleransi. Puak-puak DAPigs Evangelista Bintang 3 ini MENJULANG kaum mereka yg BERMULUT PUAKA seperti cikgu di Gelang Patah itu sebagai HERO. Apa punya jenis manusia (?) dan apa pegangan murni agama mereka hinggakan TERGAMAK MENCACI sesama manusia hingga hilang akal meletakkan banner 'MELAYU BODOH' sedangkan CEC DAP pun salah kira!

    Kesimpulannya:

    Kebiadapan puak-puak DAPigs Evangelista Bintang 3 ini diBERI MUKA oleh Pak Lah dan PM Najib sendiri kerana merekalah (Pak Lah dan PM Najib) yg telah MEMBAKULSAMPAHKAN RUKUN NEGARA!

    Justeru kesemua jawatan dalam UMNO MESTI DIPERTANDINGKAN sebagai peringatan supaya mereka SEDAR DIRI sedikit! Tanpa pertandingan ibarat kemenangan WALK OVER. No challenge!

    ReplyDelete