Monday, July 8, 2013

KERAJAAN BN GAGAL GUNA KUASA PERTAHAN ISLAM!!



Bertali arus anak-anak muda cinabengong mencabar dan menghina bangsa melayu dan agama Islam. Malah rasullullah saw sendiri pun turut dihina.

Dulu kartunis Sweden hina Nabi saw, Salman Rusdie hina nabi dan banyak musuh luar yang hina agama pun, kita di KL akan pantas bangkit menyatakan tentangan. Baik UMNO, PAS mahupun lain-lain NGO.

Hari ini anak cinabengong warga tempatan sendiri yang hina agama. Hingga hari ini Pemuda UMNO senyap. Pas pun senyap.

Jiwa anak muda melayu sudah mati gamaknya ditangan anak muda cinabengong.

3.5 juta ahli UMNO hanya ibarat buih di lautan Selat Melaka. 1 juta lebih ahli PAS hanya ibarat buih di Selat Tebrau.

Segala hinaan dan cacian anak muda cinabengong berlalu dengan bebas begitu saja.

Sekarang Karpal Singh sudah memberi kata dua supaya PAS dan PKR menyokong cadangan yang akan dibawa oleh DAP ke parlimen untuk meminda perlembagaan, seksyen 12(4) berkaitan dengan agama dan keluarga Islam.

Kerajaan sendiri pun sudah flip-flop dengan cadangan pindaan oleh Jabatan Agama Islam Wilayah Persekutuan berkaitan dengan hak ibu atau bapa Islam yang bercerai mengenai kedudukan agama anak-anak mereka yang di bawah 18 tahun.

Islam tidak pernah mengajar umatnya mempertahankan dan melindungi Islam dengan cara berlawan melalui hujah perundangan konvensional.

Undang-undang Islam tidak boleh tertakluk atau lebih rendah kedudukannya dari undang-undang konvensional. Undang-undang konvensionallah seharusnya menjadi alat bagi melindungi kesucian agama Islam. Bukan agama Islam yang terpaksa menurut tafsiran perundangan konvensional.

Kuasa yang ada pada penguasa Islam sewajibnya digunakan untuk menjaga dan membela kesucian Islam itu sendiri.

Sekarang keadaannya sudah hampir terbalik. Agama Islam dan segala tafsirannya sudah menjadi mangsa kepada pakar perundangan konvensional yang mahir dalam mentafsir segala "loopholes dan ambiguity" yang wujud di dalam sistem perundangan konvensional negara.

Jika kerajaan gagal bertegas dalam mempertahankan apa yang sewajibnya dipertahankan, maka kita jangan hairan jika akan wujud lebih ramai penghina-penghina agama Islam di kalangan anak cinabengong di masa akan datang.

Kalau kuasa yang ada sudah tidak mampu digunakan, maka gunakan  lisan, dan jika dengan lisan pun kita tidak berupaya lagi untuk menegaskannya, maka cukuplah di dalam hati ada perasaan benci terhadap kegagalan pihak penguasa untuk menjaga kesucian Islam.

Kerajaan melalui pelbagai agensi wajib mempertahankan Islam dengan kuasa kerana mereka ada kuasa. Pemuda UMNO dan PAS yang tiada kuasa, wajib gunakan lisannya "secara berjemaah" untuk memerangi kegagalan ini. 

Kami rakyat beragama Islam yang di bawah ini cukup hanya sekadar "merasa benci" dengan keadaan kesucian Islam yang sedang dihina. Sikap ini sudah memadai bagi kami untuk melepaskan diri dari tanggungjawab di hadapan Allah swt.

Kamu yang di atas dan yang ada kudrat untuk menghalang musuh yang ingin melemahkan Islamlah yang berkewajiban dan bertanggungjawab sepenuhnya. 

Allah taala cari kamu dulu apa-apa hal di masyar kelak. Kami last sekali. Itu pun jika kamu berjaya dalam penghakiman.  

6 comments:

  1. Ada Najib kesah?

    Najib tak kesah pon..

    Kalau cinabeng kena bahan, walaupun itu fakta, baru Najib kesah. Najib kan abang angkat cinabeng. Al maklumlah, ah jib gor lah katakan..

    ReplyDelete
  2. The UMNO leaders/members got no balls.

    The PAS leaders/members got no balls.

    Najib has no balls.

    Nazri Aziz has no balls.

    ReplyDelete
  3. Najib has no balls

    Nazri Aziz has no balls

    Pertandingkan semua jawatan tertinggi UMNO di PAU nanti. Itupun jika Najib still have the balls!

    ReplyDelete
  4. umno dan pas perlu bertegas dengan cinabengong yang menghina islam, mereka juga perlu menghumbankan pemimpin umno yang tidak bermoral disisi islam

    ReplyDelete
  5. Harap timbalan umno dapat meletak kembali orang melayu dlm umno. la ni umno dilihat bukan lagi parti mempejuangkan melayu dan islam. najib tidak membawa agenda melayu lagi.

    ReplyDelete
  6. Najib MEMANG tak akan (dulu, kini dan selamanya) memperjuangkan martabat bangsa Melayu/Bumiputera dan syiar Islam sendiri.

    Jika tidak sudah pasti:

    1. Najib tidak BUNGKUSLINGKUPKAN MECD.

    2. Najib memartabatkan Sekolah Kebangsaan (National School). Ini tidak... Sekolah Kebangsaan ibarat setaraf pasukan bolasepak kampong sahaja. Apa punya BENGONG Majlis Profesor, Najib, Muhyiddin, MOE yg perlekehkan sekolah kebangsaan yg sepatutnya diperhebatkan infrastukturnya (hardware) dan tenaga pengajarnya (software). Melayu/Bumiputera tak akan sekali-kali memaafkan KEBEBALAN jenis ini!

    3. Najib upaya mewujudkan kelompok usahawan Melayu/Bumiputera di sektor pemborongan dan peruncitan. Bikin malu sahaja. Setelah 56 tahun merdeka masih terlalu amat payah nak cari kedai kasut Melayu dan kedai jam tangan Melayu. Muka tak tahu malu Najib ini asyik menyalak KPI sedangkan KPI beliau meningkatkan taraf hidup Melayu/Bumiputera amat menyedihkan. BR1M hanyalah pendekatan popular dan dimanipulasi juga akhirnya oleh puak-puak Cinabeng. Bayangkan parti Gerakan Parlimen Kota Melaka telah mengedarkan borang fotokopi BR1M sebanyak 20,000 keeping kepada puak-puak Cinabeng. Lancau!

    4. Najib membangunkan pusat sehenti (one stop) usahawan Melayu/Bumiputera yg berkecimpung dalam bidang membaiki kenderaan, elektrik, kimpalan, jahitan dll dengan kumpulan sokongan pemborong bumiputera yg menguasai spare parts dan bahan mentah. Ini tidak...bengkel anak-anak Melayu/Bumiputera bersepah-sepah tak terurus, juruelektrik Melayu/Bumiputera beroperasi setengahnya di belakang rumah. Mereka ini dimanipulasi dan ditekan secukup-cukupnya oleh puak Cinabeng yg menguasai bekalan hardware. Apa punya lancau Najib ini pendekatan mudah ekonomi makro sebegini masih tak upaya ditangani!

    5. Najib mewujudkan masyarakat Melayu/Bumiputera yg bukan sahaja tinggal di Bandar/bandaraya tetapi menguasai kek ekonominya! Ini tidak... Melayu/Bumiputera dibiarkan tinggal di rumah pangsa sempit penuh daif sedangkan puak pemaju Cinabeng dibiarkan berleluasa membangunkan projek hartanah mega yg bernilai jutaan ringgit yg secara halus lagi terang menafikan hak kuasa beli Melayu/Bumiputera . Apa punya lancau Najib ini?

    6. Melayu/Bumiputera di luar bandar terus ketinggalan tanpa kemudahan setanding yg dinikmati puak-puak Cinabeng DAPigs Evangelista Bintang 3 di Bandar/bandaraya yg dikuasai sepenuhnya DAPigs. Anak-anak muda Melayu/Bumiputera tidak disajikan kemudahan perpustakaan moden, pusat keusahawanan dan kemudahan sukan, dewan-dewan mahupun pusat kegiatan komuniti sihat dan pusat kreativiti/inovasi seperti aktiviti silat, taekwando, aerobic, tuisyen, rekacipta, seni tampak, seni batik, seni ukir, seni tenun, dan futsal. Sedangkan anak-anak inilah kelak yg akan menjadi benteng mempertahankan bumi bertuah Malaysia ini daripada bajingan DAPigs Evangelista Bintang 3 di PRU akan datang dan seterusnya! Jika tidak mampu buat untuk setiap cawangan UMNO buatlah sekurang-kurangnya di setiap DUN. Apa punya SENGAL minda pembesar UMNO ini seperti Abdul Wahab DUN Durian Tunggal yg asyik mengira laba sahaja.

    7. Najib mempertingkatkan kemudahan infrastruktur di luarbandar yg majoritinya dihuni Melayu/Bumiputera. Lihat sahaja bagaimana jalanraya kampong yg gelap gelita berbanding Bandar/bandaraya yg dikuasai DAPigs penuh terang benderang. Apa punya celaka pembesar Negara seperti ini memperlekehkan setiap undi Melayu/Bumiputera yg telah mengangkat mereka semula ke tampuk kuasa! Pergilah memandu di kampong-kampong waima di Melaka yg HEBOH bilang Melaka Maju (lancau!) seperti di Kuala Sungga, Batang Melaka, Jus, Brisu dan banyak lagi. Atau Najib sendiri pergi memandu sepanjang jalan dari Maran ke Gambang..lihatlah kegelapan malam mencengkam! Apa punya BANGANG pembesar seperti ini yg asyik dok angkat jari telunjuk teriak '1Malaysia' yg LOMPONG lagi diKONGKALIKONGkan oleh puak Cinabeng itu?

    ReplyDelete