Tuesday, July 31, 2012

ANWAR: LAJIM BAKAL KUBURKAN UMNO DI PUTRAJAYA,!!!

Bagaimana pemimpin pembangkang boleh kata BN semakin tidak popular? Kalau kita dengar dia orang berceramah, memang menakutkan. Seolah-olah setiap hari rakyat berbondong-bondong keluar menyokong pembangkang. Seolah-olah sebahagian besar ahli UMNO sudah meninggalkan parti. Seolah-olah sudah pasti BN akan dinyahkan di Putrajaya sebaik keputusan PRU13 diumumkan.

Apa yang kita lihat program janji ditepati semakin diterima rakyat. Ke mana saja PM dan TPM turun padang, puluhan ribu rakyat menanti kedatangan mereka.

Tapi, berlainan dengan ceramah pembangkang. Semakin hari semakin hambar dan lesu. Ada ceramah Anwar terpaksa dibatalkan kerana jumlah kehadiran seperti majlis orang kemalangan. Sunyi sepi.

Pentadbiran kepala batu PKR di Selangor semakin memualkan rakyat. Pentadbiran sombong bodoh Ust Azizan di Kedah semakin menyerlahkan kejumudan dalam mentadbir Kedah. Pentadbiran DAP di Penang pula bertindak agak licik melenyapkan satu demi satu perkampungan melayu atas nama pembangunan. Mereka belajar dari PAP Singapore bagaimana cara berkesan untuk meracik-racik bangsa Melayu hingga mengecil dan terpinggir.

Kalau dengar cerita Anwar, ia tidak pernah lari dari topik "propaganda". Seolah-olah BN sudah nazak sangat. Seolah-olah Dataran Merdeka bakal menjadi Dataran Tahrir yang bakal menghancurkan BN. Seolah-olah hampir 100% cina dan india sudah menolak BN mentah-mentah. 

Pendekatan psywar ala 16 Sept tetap menjadi kaedah pujaan Anwar. Tanpa propaganda bohong dan tipu, ucapan Anwar akan menjadi umpama nafsu tanpa syaitan...lemah longlai macam orang tak biasa puasa.

Akhirnya nanti, penyokong dan pemimpin pakatan sendiri yang tertipu dengan propaganda yang mereka cipta sendiri. Buktinya, tunggulah keputusan PRU13 nanti. Jika mereka kalah terok, ketika itu mereka akan tuduh SPR dan BN tipu undi.

Walhal mereka sendiri yang "lost of touch" dengan trend sokongan majoriti rakyat yang sudah jelas memihak kepada BN. Tapi disebabkan terlalu banyak main psywar, kata BN dah nazak, rakyat dah muak dengan umno, akhirnya mereka sendiri yang tertipu kerana perasan sudah terlalu kuat.

3 comments:

  1. alo,

    memang ler DSAI ni bodoh

    sebanarnya, Lajim Ukin ni ikot kata mahadeyyy.....pasal umno (BARU) tu BIN mahadeyyyy.....kan ker umno (BARU) tu mahadeyyyy yang punya!

    mahadeyyyyy nak suruh Moideeen cucuk najib nanti nampak sangat!...(pasal kan ker moideeen yang CUCUK Paklah dulu!)....maka depa ubah tektik ler....suh pak lajim CUCUK najib dari 'jauh'!

    sebenau2nya, umno (BARU) BIN mahadeyyyy sudah suruh najib berghenti....tapi Najib degil....dia takut nasib dia serupa Paklah yang kena balun dengan mahadeyyyy dan kendiannya kena CUCUK oleh moideeen....tu pasal najib tak buat PRU 13!...

    inilah tandanya perpecahan dan nanah umno (BARU) sedang meletup!....

    hehhehehehe.....leburlah umno (BARU) chap mahadeyyyyy neh.....kikikikikiik

    tong taik!

    ReplyDelete
  2. Ala...trick Al Juburi je tu. Kalau pembangkang kalah, mula la dia kata sbb pengundi hantu la, BN menipu la. Semua tu tektik lama daaa....yg peliknya, ada jugak makhluk yg percayakan dia.

    ReplyDelete
  3. Semoga Anwar dan geng-geng Pakatan Rakyatnya lingkup pada PRU 13 nanti. Aamiin.

    ReplyDelete