World's news

Loading...

Friday, March 9, 2012

GEMPAR! AKHIRNYA ANWAR MENGAKU JUGA...!! DATO T & SAIFUL LEGA...

Anwar Ibrahim, telah mengaku secara terbuka bahawa dialah yang bertanggungjawab hingga menyebabkan "Anak Istimewa" yang bernama  SBPA bin KSN itu menemui ajal baru-baru ini.

Pengakuan terbuka ini dibuat di dalam satu ceramah umum di Pulau Pinang. Cuba baca gelombangwangsamaju.blogspot.com. Saya cuba link tapi tak menjadi. Pakai iPad, tak pandai.

Anwar Ibrahim ni jenis manusia yang akan mengaku bertanggungjawab jika sesuatu isu itu berkait rapat dengan hal-ehwal yang  berkepentingan awam. Walaupun dia tidak kena-mengena dalam "ini gambar" seperti yang disebut oleh Tuan Pengarah Seniman Bujang Lapuk, tapi jika isu itu satu isu popular dan boleh mendapat sambutan rakyat, maka tanpa ada perasaan malu sedikit pun, dia akan terus mengaku "saya ada dalam itu gambar".

Kalaulah sikap "sanggup mengambil tanggungjawab" demi kepentingan awam ini memang sifat sebenar Anwar Ibrahim, seharusnya dia  mengaku secara terbuka bahawa "sayalah orang yang dimaksudkan oleh Dato Eskay. Sayalah yang dilihat dalam itu gambar video".

Jika benar Anwar berjuang semata-mata demi rakyat dan untuk rakyat, seharusnya dia juga mengaku bahawa "lapuran liwat yang dibuat oleh Saiful itu ditujukan kepada saya".

Jika Anwar mengaku secara terbuka dalam perkara yang benar seperti ini bukan ke senang?  Taklah buruk sampai ke tahap ini suasana politik dan perpecahan yang berlaku di kalangan rakyat.

Tapi, bagi Anwar, kirim salamlah. Depan tuhan pun, kalau mulut tak dikunci pasti dia tak akan mengaku.

17 comments:

  1. ...Depan tuhan (Tuhan) pun, kalau mulut tak dikunci pasti dia tak mengaku...
    Ini bukan ungkapan dari seorang Islam, dan sebagai Melayu pun kita malu nak akui.

    ReplyDelete
  2. Dalam banyak2 tulisan ini, saya tertarik dengan ayat " Taklah buruk sampai ke tahap ini suasana politik dan perpecahan yang berlaku di kalangan rakyat "

    Konon jika tiada Anwar maka rakyat bersatu padu menyokong BN.......

    Memang diakui betul, jika tiada Anwar tiada pemimpin lain berupaya membentuk satu gelombang penentangan terhadap kerajaan BN yg penuh dengan penyelewengan ini.

    Cuma satu persoalan, apakah kamu tidak rasa apa2 tentang wang negara yg di perlakukan seperti wang mereka sendiri itu ?

    Apakah kamu tidak rasa apa2 setelah membaca lapuran ketua audit negara tentang penyelewengan wang rakyat itu ?

    Kalau kamu tidak rasa apa2, sahlah kamu termasuk didlm golongan orang yg tidak beriman kerana selemah-lemah iman ialah org yg menentang sekurang2nya didlm hati.....

    Kalau dlm hati pun redha, tak tau nak cakaplah........

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya setuju dengan saudara " jika tiada Anuar tiada pemimpin lain berupaya mebentuk satu gelombang penentang terhadap kerajaan BN"...

      Jawapan aku senang aje .. BETUL .. sebab memang jenis Anuar muka babi tebal 6 inci, mana dia tau reti malu, kalau dia tau malu dah lama dia menyorok belakang kandang babi, semak dulu perangai Anuar sebelum saudara hendak membawa rakyat Malaysia mempercayai Anuar ...

      Jika Allah mengkhendaki dia jadi pemimpin, dah lama dah dia jadi PM , dah 2 penggal dah, tapi Allah memperlihatkan sisi sebaliknya tak kan itu pun nak kena bagitau ...

      Apalagi yang Nuar mampu lakukan selain dari mencipta cerita bohong siang malam untuk meracuni fikiran rakyat, dan saudara amat bernasib baik kerana termasuk dalam golongan yang terperangkap dengan kelentong Nuar,... insaf insaflah

      Delete
  3. Banyak kan Ilmu Taksir dalam menghadapi sesuatu situasi

    ReplyDelete
  4. Anonymous Mar 9, 2012 09:32 PM, Banyak ilmu taksir apa ? taksir sokong penyelewengan......

    Memang payah bercakap dng org bebal ni......

    ReplyDelete
  5. sah manusia sekarang ini jahil jauh dari agama ...memfitnah dgn muka selamba tanpa rasa takut...ingat neraka tu ada lah seburuk2 tempat. tobat lah sebelum terlambat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. siapa yang perlu taubat ni?

      Delete
  6. sah tak takut neraka manusia ini...memfitnah tanpa ada perasaan...ingat seburuk2 tempat adalah neraka. taubat lah sebelum terlambat. kenapa nak gadaikan surga dgn org yg tidak memperjuangkan islam dan menipu kita org melayu. harus kah saya berbangga mempunyai pemerintah dan konco2 nya merompak hasil negara

    ReplyDelete
    Replies
    1. apakah Anuar itu lebih baik?

      Delete
    2. masa ada kuasa dalam kerajaan anwar juga berpolitik wang semasa menyingkirkan tun ghafar. projek2 kerajaan juga dapat tempias kwn2nya dan ahli keluarganya hingga kini mereka hidup senang lenang. cuba fikir dari mana kemewahan yang anwar anak beranak serta kuncu2nya kecapi hingga kini jika nak dibandingkan elaun wakil rakyatnya. anwar juga pernah 'merompak', pasal tu dia asyik sebut kerajaan merompak hasil negara.

      Delete
  7. Admin ni memang manusia keji. Kerajaan yg terang-terang merompak hasil mahsul negara diagung-agungkan!

    ReplyDelete
    Replies
    1. lebih keji lagi manusia yang menidakkan sumbangan orang lain berbanding dengan yang mengeji ..
      Apa sumbangan PKR selalin buat fitnah sana sini?

      Delete
    2. kerja PKR hanya la nak menumbangkan BN. penyokong2 tegarnya tetap taksub pada mereka walaupun banyak pembohongan berlaku. ayat klise pembangkang 'kerajaan BN - UMNO rompak hasil negara`. Perkara ini telah diajar oleh 'cikgu Nuar' mereka yang pernah rompak hasil negara suatu ketika dulu. Rakyat tahu bukan BN tak `berdosa`, tapi BN kena lah bertaubat, taubat nasuha.

      Delete
  8. oitt! anonymous bongok.. mcam la kau pnya pkatan pmbangkang tu bersih sgat.. ayam berkokok sakan, ekor kt blakang brglumang taik.. bodoh betull..

    ReplyDelete
  9. kerana politik manusia bergaduh sesama sendiri....:-(
    dunia2....

    ReplyDelete
  10. Anwar dan konco2nya adalah perosak bangsa, agama & negara. Memanglah terdapat banyak kelemahan di kalangan BN, seperti mana-mana pemerintah di negara lain, tapi takde lah sampai nak jual negara kat Yahudi jahanam. Na'uzubillah. Memang benar, kalau Allah tetapkan Anwar jadi PM Malaysia, dah lama dah dia jadi PM - dah lama dah Malaysia digelar People's Republic of Malaysia. Cuba bayangkan bagaimana agaknya kehidupan kita rakyat Republic of Malaysia ketika itu, terutama sekali orang2 Melayu. Insaflah wahai MELAYU - hentikanlah sengketa sesama sendiri dengan REJECT ANWAR IBRAHIM, orang tua nyanyok tak sadar diri. Kubur kata mari rumah kata pergi, Ya Allah masih adakah ruang untuk Anwar Ibrahim bertaubat, seperti disarankan oleh Karpal Singh pada satu masa dulu?

    ReplyDelete
  11. APA YANG PENTING KITA HENDAKLAH BERLAKU ADIL DAN SAKSAMA, DALAM MENILAI KEDUA-DUA PIHAK DIANTARA PEMIMPIN2 UMNO DAN ANWAR IBRAHIM, KEDUA-DUANYA MEMPUNYAI KELEMAHAN DAN KALAU TIDAK DIBENDUNG AKAN MEROSAKKAN NEGARA. WALAU BAGAIMANA PUN KELEMAHAN DAN KEROSAKAN YANG DIBUAT OLEH ANWAR IBRAHIM JAUH LEBIH TERUK DAN TERAMAT SUKAR UNTUK DIPERBAIKI BERBANDING DENGAN PEMIMPIN UMNO. OLEH ITU JALAN YANG TERBAIK LEBIH BAIK KITA MENYOKONG UMNO WALAU PUN TIDAKLAH SEBAGUS YANG DIHAJATKAN DAN DIINGINI, NAMUN KELEMAHAN MEREKA BOLEH DIPERBAIKI SEGERA, BERBANDING ANWAR IBRAHIM, JADI JAUHILAH ALJUBORI, BAGI MEMASTIKAN NEGARA INI AMAN, BERDAULAT, BANGSA MELAYU TERPELIHARA, UGAMA ISLAM AKAN MENJADI MERCU KEAGONGAN NEGARA DAN ANAK CUCU KITA AKAN TERJAMIN. ANWAR PEROSAK YANG TIDAK BOLEH DIKEMBALIKAN LAGI. JALAN PENYELESAIAN ADALAH HANCURKAN ANWAR IBRAHIM. KEHANCURANNYA AKAN MEMAKMURKAN NEGARA MALAYSIA.

    ReplyDelete