Thursday, April 2, 2009

ANWAR SUDAH BERTAWAKKAL...

Alhamdulillah. Nampaknya tiada apa-apa halangan untuk DSN mengangkat sumpah sebagai Perdana Menteri ke-VI.

Besok kalau taada apa-apa aral, maka bermulalah era dan Harapan Baru Malaysia yang amat tidak dingini oleh Anwar Ibrahim. Bagaimana untuk Anwar menerima takdir ketentuan tuhan ini tidaklah dapat dibayangkan.

Tapi, apa yang dilihat sehingga saat-saat akhir, ratusan media cetak dan elektronik seluruh dunia seolah-olah mempunyai persamaan dalam tajuk-tajuk berita mereka. Secara serentak media-media antarabangsa telah memberi tumpuan kepada isu Altantuya.

Macam mana boleh berlaku berita Altantuya boleh mendapat tempat begitu tinggi hingga menyaingi berita-berita perang Israel – Palestine, aura Obama, krisis ekonomi global dan lain-lain berita utama dunia?

Apa maksud dan agenda tersirat media-media dunia ini? Bahan berita yang lebih kurang sama membayangkan kepada kita bahawa ianya datang dari ‘sumber’ yang sama. Jadi, mungkin ‘Spin Doktor’nya juga sama.

Mungkin ‘spin doctor’ ni memang mengamalkan konsep addin yang betul dalam bertawakkal kepada tuhan. Usaha menghalang DS Najib menjadi Perdana Menteri harus dilakukan hingga ke saat terakhir dan kemudian barulah bertawakkal kepada tuhan.

Kalau dapat juga DS Najib jadi PM, mungkin ‘spin doctor’ ni akan redha dengan ketentuan tuhan setelah segala usaha dilakukan tetap menemui kegagalan.

‘Spin Doctor’ ni memang syumul perjuangannya. Mungkin kesyumulan perjuangannya lebih hebat dari pembawa Addin sebab dengan kesyumulan pendekatan agama yang dibawa telah membolehkan semua musuh-musuh agama dijinakkan.

Yahudi dan Amerika terpikat dengan pendekatannya. Hindu, Buddha dan kristian di Malaysia pun dapat disatukan atas nama keadilan sejagat dan dapat dicari titik persamaan antara agama. Orang Islam melayu pun turut terpesona dengan pendekatan beliau termasuklah pak-pak alim politik yang berserakan di negara ini.

Pembawa Addin yang diamanahkan allah swt pun tidak dapat lakukan hingga tahap ini.

Hebat,.. dahsyat… dan…… mengerikan….

9 comments:

  1. Ya, hebat. Tapi, tuhan maha berkuasa.

    ReplyDelete
  2. Sama2 kita tunggu..mungkin ada lagi kisah Jebat Menderhaka... mungkin kita akan lihat kumpulan yang "taat" kepada raja akan menjadi maha penderhaka...

    sama2 kita Tawakkal...
    Najib tawakkal
    Anwar tawakkal
    orang2 UMNO Tawakkal
    Pakatan Rakyat pun tawakkal..

    dan anda pun kena tawakkal, mana la tau kot2....

    ReplyDelete
  3. Lain macam je cakap Karbaid ni. Apahal pulak?

    ReplyDelete
  4. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  5. anwar pasti kecewa sepanjang hayatnya dan bertambah sakit hati kerana agendanya utk memegang kuasa PM hanya fantasia yg x tertunai... namun anwar masih sedikit terubat dengan kemenangan Khairy Jamaludin sbg KP umno melalui curahan wang ringgit menyerupai kaedah yg digunakan oleh anwar dalam melemahkan umno pada suatu ketika!!!

    kita minta SPRM siasat khairy dan rakan-rakan rapatnya menelan konsep kesetiakawanan yg sanggup mati demi khairy kerana wang ringgitnya ...

    ReplyDelete
  6. Tahniah Perdana Menteri Malaysia ke-6;
    Najib Razak

    -azienmat-
    (03 April '09)

    ReplyDelete
  7. Kenapa suka menuding jari ke orang lain. Fikir - fikirkanlah.

    ReplyDelete
  8. ha aa, itulah pembangkang. Semua yang mereka kena, BN lah konspirasi. Itulah pembangkang yang suka menuding jari atas kesalahan yang mereka lakukan itu.

    ReplyDelete