Wednesday, March 31, 2010

BN RAWAT SERIGALA, ANJING YANG UNTUNG...

Ketua Gerakan Pulau Pinang, Teng Hock Nam menyelar bekas Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad berhubung peranannya merasmikan Mesyuarat Agung Tahunan Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia (Perkasa).Dalam kenyataannya hari ini Teng juga membidas Tun Mahathir yang menyampaikan ucapan semasa merasmikan Mesyuarat Agung Perkasa kali 1 yang didakwanya bersifat perkauman dan 'menjijikan' – Dipetik dari Blog Parpukari.

Bukan setakat itu saja. Dia juga mendesak kerajaan supaya mengambil tindakan terhadap sesiapa di kalangan yang memegang jawatan di dalam kerajaan yang turut hadir dalam majlis tersebut, termasuklah YB Dato Mukhriz dan YB Dato Awang Adik.

Parti GERAKAN hancur lebur dalam PRU12 dan sekarang sudah seolah-olah tidak wujud. Komitmen terhadap BN langsung tidak ada sehingga kini. Tiada satu usaha dan gerakkerja pun kelihatan, melainkan UMNOlah yang terkial-kial menyelamatkan BN Pulau Pinang.

Tapi apabila timbul saja satu gerakan massa yang cuba mempertahankan bangsa Melayu, mereka bingkas, bangun dengan lantang mempertikaikannya.

Kurang ajar!!!

Terlalu buruk, prejudis dan sinis pandangan mereka terhadap perkara yang cuba dilakukan oleh PERKASA.

Tanpa mengambil sedikit pun apa yang dikatakan oleh Tun Mahathir dan apa objektif yang diperjuangkan oleh PERKASA, mereka terus melontarkan pelbagai tuduhan dan cacian provokatif dan rasis.

Tak faham Bahasa Melayu langsung!!!

Orang cina GERAKAN ni cuba memanipulasi konsep 1Malaysia mengikut selera cina semata. Kalau 1Malaysia cuba digambarkan sebagai satu konsep yang memperjuangkan hak persamaan, itu bermakna Cina Gerakan sedang cuba memperjuangkan agar 1Malaysia difahami mengikut konsep Malaysian Malaysia. Jika itu yang cuba dibawa oleh Cina Gerakan, eloklah bubar Gerakan dan masuk DAP.

GERAKAN sebenarnya sedang membawa konsep 1Gunting dalam lipatan di dalam BN, bagi melancarkan lagi konsep Malaysian Malaysia yang dibawa oleh DAP.

Apabila misi ini dapat dilakukan, BN hancur dan kuasa dominan Melayu dapat terus dilemahkan. Akhirnya cina dapat untung secara langsung atau tidak langsung. Ini sebenarnya yang dimahukan oleh para pejuang 1gunting dalam lipatan.

Pucuk pimpinan BN jangan terus terperangkap dan terhegeh-hegeh menagih kasih dari rakan komponen yang jelas tidak menyumbang langsung kepada kekuatan BN!!!

BN..Jangan jadi macam orang angau tak ketawan!!!

BN jangan buat kerja sia-sia mengubat dan merawat serigala yang cedera parah dengan berharap apabila serigala ini sembuh, BN akan dapat gunakan serigala ini untuk berhadapan dengan anjing-anjing yang siang malam mencari jalan untuk menggigit BN!!! Dalam keadaan sakit tenat pun serigala ini masih berhajat untuk membaham orang yang merawatnya. Inikan lagi kalau serigala ini sudah sembuh dan kuat!!!

Ingat BN!!! Jangan jadi bangang!!!

4 comments:

  1. Dah 50 tahun mereka masih ingin jadi orang dari china yang tinggal di malaysia. Ini satu kesilapan besar 1 Melayu.

    ReplyDelete
  2. Salam,
    Lepas rawat serigala tu..tangan kena samak pasal najis..tapi kalau tak nak samak pun boleh jugak...BIARKAN DIA MATI BERAGAN AJE..Senang..tak payah susah payah....Kawan setuju dengan awak...Jangan percaya dengan diaorang...1Malaysia atau 1Gunting dalam lipatan

    ReplyDelete
  3. salam bro,
    ape pendapat dgn MEB? nampak cam takde perlindungan hak melayu? open tender and no more bumiputera? ape pendapat dengan private sector? sanggupkah cine buat open tender? die dah control semua chain .. die akan hindarkan melayu.

    ReplyDelete
  4. Salam bro,

    Gerakan cuba menjadi wira kaum kiasu Cina dengan harapan parti itu akan mendapat semula sokongan kaum Cina agar hayat politiknya dapat dipulihkan kembali.Olih kerana mereka itu terlampau terdesak dan tertekan,mereka semacam hilang akal dan kewarasan,tampa segan silu telah bertindak menyelar seorang negarawan yg telah begitu banyak berjasa kepada Negara ini, dan mengutuk dengan hebatnya terhadap PERKASA.

    Perbuatan mereka itu boleh ditafsirkan sebagai satu tindakan menghina dan permusohan terhadap orang Melayu dan secara tidak langsong terhadap UMNO.Justeru itu ianya mungkin akan membangkitkan sentimen negatif diantara kaum Cina dalam parti Gerakan dan orang Melayu penyokong PERKASA khasnya dan ahli-ahli UMNO amnya.

    Tindakan mereka itu bukan sahaja kurang ajar dan biadab tetapi juga bersifat rasis dan melampau.Ini adalah gambaran sifat dan wajah sebenar Parti Gerakan ini.Sejak dari dulu lagi wajah hodoh dan sifat kiasu merek ini telah cuba ditonjolkan sekali sekala tetapi olih kerana keadaan tidak mencabar seperti sekarang maka perkara tersebut tidak diberi perhatian secara serius.Apa yg berlaku terhadap Ketua Umno Bahagian Bukit Bendera merupakan salah satu daripada karenah jahat dan mainan kotor mereka itu.

    Askar Tua

    ReplyDelete