Tuesday, January 18, 2011

CABARAN DEBAT ANWAR HANYA BOM ASAP..

Cabaran debat Anwar kepada PM hanya ibarat bom asap yang dilempar di hadapan penonton @ rakyat.

Apabila mata penonton @ rakyat pedih terkena percikan bom asap yang tebal maka tak nampaklah keserabutan dan kelam kelibut yang sedang melanda Pakatan Pembangkang, khususnya PKR.

Telor tembelang Anwar pun sedang dipecah-pecahkan oleh Ummi Hafilda.

Kes mahkamah juga sudah disambung semula, walau pun ditangguhkan lagi oleh mahkamah kerana banjir besar yang berlaku di Queensland tidak surut sehingga 10 Februari akan datang. Karpal Singh khuatir peguam pemerhati dari Sydney tak dapat datang ke KL. (Jarak antara Queensland dengan Sydney lebih 2 kali ganda dari KL-Alor Setar) .

Kerajaan Selangor pulak tak henti-henti membuat kesilapan demi kesilapan dan boleh menjejaskan imej mereka di pandangan khalayak.

Banyak lagi masalah dan keserabutan yang sedang berlaku dan tak perlu di sebut di sini.

Bagi menutup semua keburukan ini dari mendapat perhatian rakyat, cara paling berkesan ialah dengan melemparkan bom asap di seluruh negara. Jadi rakyat tak sempat menilai kekalutan yang sedang berlaku di pihak mereka.

Jadi, Anwar sekali lagi telah menggunakan ilmu perabun dengan cara mengajak PM berdebat. Memang dia tau PM tak akan layan. Tujuan utama dia bukan untuk berdebat tapi untuk alihkan perhatian rakyat dari membincangkan masalah mereka.

Tahniah buat Anwar kerana sekali lagi telah berjaya memperbodohkan minda rakyat dengan berkesan sekali.

3 comments:

  1. Berhentilah kamu menyambung fitnah Anwar hanya berdasarkan hearing.... banyak cara lagi kamu boleh usaha utk naik dalam politik.

    ReplyDelete
  2. Bukan bom asap tapi Najib yang tak berani. maka balaci-balaci dan kaki bodek pun berpusu-pusu melindungi Tuannya dari dimalukan. Ingat tak lagi bagaimana Sabery Chik tersembur air liur di hadapan rakyat bila kena bom atom Anwar tak lama dulu. Kalau dasar penakut tu, penakutlah jadinya. Hanya duduk dalam celah kangkang Rosmah saja.

    ReplyDelete
  3. Lagi bagus kamu tak ulas tentang isu Anwar kerana banyak isu lain yang lagi power. Rakyat dah tak minat dengan apa juga kutukan yang dibuat terhadap Anwar .Hal ini kerana kejayaan Anwar menyakinkan rakyat yang dia dilayan secara tidak adil dari segi Undang2, politik, media, siasatan,pendakwaan dan sebagainya. Tapi kes Antatuya Najib tak saman orang yang menuduh dia kenapa? Kes Rais Perogol dia tak saman orang yang buat tuduhan...kenapa? cukup dengan dua helai kertas penafian Rais dan orang gaji yang terlibat...Kes Tutup...hoi..yo ini malaysia punya stail......

    ReplyDelete