Sunday, May 1, 2011

NIK AZIZ MENCEMAR DULI DENGAN FITNAH

Kalau betul mahu kenakan Anwar, kena fokus pada muka, bukan pada tubuh, itu caranya.
…..Mursyidul am PAS - Nik Aziz


Macam pernah buat konspirasi rakam video pulak Nik Aziz ni. Tun Mahathir pun Nik Aziz tuduh terlibat dlm kes video ‘junubanwar’ ni.


Tok Guru baik-baik cakap sikit. Tok Guru baru je cakap jangan main tuduh dan fitnah orang. Nanti fitnah tu akan berbalik kepada pihak penuduh..


Jika kes yang meninggalkan bukti video tulen macam ini pun Tok Guru kata salah kalau dedahkan kepada khalayak, apa lagilah kalau tuduhan hanya berdasarkan bukti ‘mungkin’.


Bukankah ulamak itu lebih baik berdiam diri jika dia tidak jelas akan sesuatu perkara itu? Kata-kata ulamak dianggap sebagai fatwa oleh orang kebanyakan. Jika dengan kata-kata ulamak, akan menyebabkan orang banyak bertambah keliru, maka saya berfatwa ulamak jenis ini tidak layak untuk dijadikan sumber rujukan yang muktabar.


Fatwa tambahan saya, “Seseorang ulamak akhirat tidak akan dapat diperguna atau dimanipulasi oleh orang lain untuk kepentingan dunia”. Jika seseorang ulamak itu masih boleh diperdaya dan diperguna oleh sesetengah pihak sebagai senjata untuk ‘memasung’ pemikiran ummah, maka ulamak itu bukanlah ulamak akhirat.


Ulamak jenis ini masih boleh dikategorikan di kalangan ulamak yang bertaraf ‘suuk’.

1 comment:

  1. nik ajis jelas bukanlah seorang yang alim sebenarnya.Ciri-ciri orang yang kasyaf tiada langsung.Kuat ibadat dia tu adalah ritual semata-mata.niki ajis adalah spesis sesat lagi menyesatkan.pas di era niki ajis dan hadi adalah menyeleweng.Mereka melahirkan generasi baru pas yang sesat.Adalah teramat sukar malah untuk berbincang sekali pun dengan generasi kelahiran kedua-dua 'wali' ini.Mereka ramai di pejabat keraja'e' kerana SPA lebih gemarkan mereka ini.Dia bukanlah ulamak tetapi ramai juga yang rasa dia lebih molek dipanggil '....mak'.

    ReplyDelete