Friday, April 6, 2012

PENGAMBARAN BERSIH BERMULA UNTUK TUTUP KEKOTORAN!!!


Pengambaran drama bersiri BERSIH 3.0 akan berada di lokasi pada 28 April. Lokasi Dataran Merdeka tetap menjadi satu-satunya pilihan lembaga pengarah filem kerana Dataran Merdeka adalah antara identiti Malaysia yang telah dikenali seantero dunia.

Filem Bersih 3.0 bukan saja untuk tontonan rakyat tempatan, tetapi lebih penting adalah untuk tontonan masyarakat antarabangsa. Tujuannya adalah untuk memperkenalkan Malaysia di kalangan masyarakat antarabangsa betapa kotornya sistem pilihanraya di negara ini.

Mana tak kotor. Dakwat kekal pada jari seperti yang didesak pun sudah dipersetujui oleh SPR.

Mana tak kotor. Pembangkang tidak pernah mahu mengakui hak asasi individu pengundi. Rakyat yang tidak pernah mahu menyerahkan mandat memerintah kepada mereka, tapi dituduh BN yang tipu undi. Bila pengundi beri mandat pada BN, pembangkang beri alasan BN tipu undi. 

Tidakkah ini satu penghinaan oleh pakatan pembangkang terhadap keupayaan pengundi untuk berfikir dan memutuskan sendiri siapa yang mereka nak undi?

Kenapa BN bodoh sangat, tak tipu undi di negeri terkaya, Selangor dan Penang? Kenapa ada cara untuk tipu undi tapi tak tipu, dan biarkan saja negeri kaya ini jatuh ke tangan pembangkang?

Adakah Pak Lah tertidor ketika penipuan undi itu dilakukan sehingga terlepas pandang untuk tipu undi di Selangor dan Penang?

Nampaknya pembangkang dah muflis modal. Modal Bersih 3.0 terpaksa digunakan untuk menampung kerugian besar pembangkang yang telah dibuat oleh tangan-tangan Ketua Umumnya sendiri sehingga rakyat mula tahu tembelang demi tembelangnya yang telah terbarai.

Akhirnya Anwar bukan berlawan dengan BN, tapi berlawan dengan sahabat-sahabat karib sendiri yang telah lari dan tidak lagi berdaya untuk terus bersubahat dengan angkara demi angkara yang dilakukan oleh Anwar.

Alang-alang semangat memang tidak terdaya. Siapa yang sanggup untuk bersubahat sehingga tahap gaban yang dilakukan Anwar. Main pinjam-pinjam isteri. Siapa yang sanggup subahat hingga tahap tukar-tukar jantan. Tak usahkan pelanggan tetap. Tak usahkan anak ayam. Bapak ayam macam Nalla pun boleh surrender dengan "kegilaan" yang terjadi.

Apakah majoriti rakyat Malaysia sanggup mencemar duli untuk bersetuju dengan pilihan para pengamal seks luar tabie yang masih minoriti di negara ini untuk memartabatkan idola mereka menjadi PM?

1 comment:

  1. Terkini yang bakal lari meninggalkan Nuar sebab hilang daya tahan dan telah dibeli oleh BN ialah, SSS Ambiga, Sam Ketot, Cikgu Bad, Saifuddin bulan, Tian Chua dan Syed Hussin. Tunggu kenyataan akhbar Wan Azizah....

    ReplyDelete