Monday, May 21, 2012

MUZAKARAH: PAS GUNA PENDEKATAN DAP!!


Perjanjian Hudaibiah antara umat Islam Madinah dan kafir Mekah sangat tidak adil kepada umat Islam. Umar pun tak setuju. Tapi ketaatan akan Rasul mengatasi segalanya.

Boleh dikatakan semua syarat-syarat perjanjian semuanya mengikut selera kafir mekah. Memang dasar kafir dan nafsu. Macam tu la.

Jadi kena nilai betul-betul la senario ni ya...

Dalam perundingan antara kafir DAP dan PAS, PAS yang lebih banyak beralah. DAP yang letak syarat. Langkah mayat jika mahu laksana hukum Islam.

Dalam muzakarah antara PAS dan UMNO, UMNO lebih open, sebaliknya PAS yang letak syarat. Syarat yang diletakkan hampir sama dengan syarat Putri Gunung Ledang yang mintak semangkuk hati nyamuk.

Taraf ilmu, iman dan amal PAS 2x5 DAP gamaknya. Keras hati dan keras kepala PAS juga sama 2x5 dengan pihak kafir Mekah yang berunding dalam perjanjian Hudaibiah.

Islam pembawaan PAS berlawanan sama sekali dengan apa yang dikatakan Islam itu sejahtera, aman, damai, bersaudara, cahaya dari yang maha cahaya, kasih sayang dari yang maha pengasih lagi maha penyayang. 

Islam bawaan PAS adalah Islam kepala batu. Islam kepala batu ajaran PAS ini bakal menambah hancurkan kedaulatan Islam gamaknya...

No comments:

Post a Comment