Tuesday, June 19, 2012

ULAMAK AL AZHAR BAKAL MENDAPAT CACIAN PAS....

PAS dan PKR seperti hilang akal dan hilang hujah untuk berhadapan secara terbuka dengan Zul Nordin. Tidak mampu berhadapan secara demokratik, mereka menukar tektik kepada kaedah provokasi dan kacau majlis yang dianjurkan.

Jika dulu mereka selalu tuduh UMNO ganggu majlis mereka dengan mengadakan majlis hiburan, panggil artis popular. Sekarang pendekatan ini sudah berbalik kepada mereka.

Betul apa yang dikatakan oleh Zul Nordin, pada zaman nabi dulu Abu Jahal yang sering ganggu majlis yang dibuat oleh Nabi saw. Kini tektik Abu Jahal ini digunakan oleh golongan yang kononnya membawa ajaran Nabi saw. 

PAS dan PKR semakin suntuk akal untuk berhadapan dengan kebenaran yang muncul satu demi satu.

Masjid tempat mengimarahkan ajaran nabi, mereka gunakan sebagai alat untuk mengganggu majlis yang diadakan berhampiran dengannya. Kedengaran suara kanak-kanak sekolah dicelah-celah provokasi dan maki nista yang dihamburkan.

Tidak sangka PAS dan pak lebainya boleh tersasar sejauh  ini hanya disebabkan politik.

Jelas sekali mereka-mereka inilah yang dimaksudkan oleh nabi saw, di akhir zaman nanti akan kedengaran hiruk pikuk berlaku di dalam masjid di atas urusan dunia.

Benar sekali ingatan nabi yang mengatakan iblis berupaya melakukan penipuan terhadap manusia melalui jalan agama. 

Iblis sangat bijak mengendalikan manusia yang bertindak berasaskan emosi dan nafsu. Untuk mengganggu Zul Nordin yang berceramah berlandaskan hujah dan hukum agama, iblis tidak pengaruh lebai PAS panggil artis untuk ganggu dan alih perhatian masyarakat. Bodoh sangatlah si iblis jika dia membisik ke telinga ahli masjid supaya adakan majlis karaoke di sebelah majlis Zul Nordin.

Iblis yang bijaksana akan bisik ke telinga ahli masjid, hujah dan alasan berbentuk agama juga untuk menghalalkan tindakannya mengacau majlis Zul Nordin. Itu sebab kedengaran dalam video, pak lebai Pas marahkan Zul Nordin kononnya telah mengaib dan memburukkan orang lain. Itu salah dari segi agama.  

Tengok! Bijaksana tak iblis membisikkan justifikasi kenapa mereka harus naik ke pentas dan halang Zul Nordin dari terus berdailog dengan pendengar. Mereka ingat tindakan biadap dan ganggu majlis orang lain, tuhan akan tutup mata hanya disebabkan dia kononnya membantu agama Allah. Ayah eh tu...

Penipuan paling besar oleh iblis laknatullah yang tidak disedari oleh pemimpin dan pengikut PAS ialah bagaimana halusnya iblis mempengaruhi pemimpin dan penyokong PAS, dengan menggunakan jalan agama yang disangkakannya, mereka sedang berjihad untuk agama Allah, sedangkan hakikatnya ialah mereka sedang diperkudakan oleh iblis supaya memperkudakan segala alasan agama, kononnya berjihad sedangkan yang terjadi sebenarnya ialah perpecahan ukhwah sesama islam. 

Sebenarnya fokus utama iblis ialah ingin melihat perpecahan ukhwah antara penganut islam, dan bukan isu siapa yang benar dan siapa yang salah.

Ini yang gagal difahami oleh pemimpin dan pengikut totok PAS. Pemimpin dan pengikut PAS beranggapan "asal ada sirip saja, itu ikan". Asal ada tanduk, itu namanya kambing. Asal ada sabit agama sikit, itu amalan islam, dan tuhan pasti redha. Kepalo atok eh..

Jika kita anggap pejuang berani mati yang pasang bom di badan itu satu pendekatan jihad islam yang sesat, maka tindakan pemimpin PAS dan pengikut totok mereka memperjuangkan islam dengan menggunapakai kaedah maki hamun, fitnah, caci nista itu sepatutnya samalah sesatnya dengan tindakan pengebom berani mati.

Dua-dua pendekatan jihad ini tidak akan berupaya menarik pertolongan tuhan, sebaliknya kekuatan jihad songsang ini datang dari nafsu dengan sokongan dan bantuan dari iblis dan syaitan.

Tepat sekali pandangan ulamak Al Azhar yang mengatakan hudud yang dilaksanakan untuk tujuan mendapat keredhaan makhluk adalah sesat... 

1 comment:

  1. Macam tau...aje apa iblis pikirkan? Biasa berkawan ya?

    Ah Yong

    ReplyDelete