Monday, July 30, 2012

SEKOLAH CINA MAHU BEBAS DARI KURIKULUM KEBANGSAAN!!!


Menandakan sokongan moral kepada dongzong..Ini wanita muslimah

Sangat bijak kepala otak ahli politik cina. Dalam politik, masing-masing bukan main Malaysian lagi. MCA nak tunjuk lebih Malaysian dari Gerakan. DAP bukan saja nak tunjuk lagi Malaysian dari MCA dan Gerakan, malah lebih Malaysia dari UMNO dan semua parti melayu yang lain.

Nak tunjuk betapa Malaysianya mereka, hinggakan Lim Guan Eng buat cadangan balas ambil alih Penang Port dengan menggunakan tiket konsortium yang kononnya turut mewakili kaum melayu dan India. Hakikat sebenarnya ialah mereka begitu benci melihat Syed Al Bukhari mahu ambil alih Penang Port.

Tapi bila bab mahu memperjuangkan sekolah perkauman sempitnya, mereka bermuafakat untuk berlindung di sebalik DongZong membuat tuntutan tidak masuk akal. Mahu sekolah cina bebas mengamalkan sukatan pelajaran ikut suka mak bapak dia.

Yang paling kesian ialah PAS sanggup menjadi "pak sanggup" turun bersama-sama dengan gerakan chauvinis cina membuat ralli supaya kerajaan tunduk dengan desakan raja kepada gerakan assobiyah rasis ini.

Cubalah lihat bagaimana PAS Johor menunjukkan komitmen mereka mereka menjayakan hasrat memerdekakan sekolah rasis cina dari sukatan pelajaran kebangsaan.

Sungguh bebal dan tak sedar dek untung sekali, puak-puak yang hanya peduli untuk menang pilihanraya. 

Benar seperti Lim Kit Siang kata, "malaisi...melayu mati... ini negara bukan kamu yang punya...ini harta amat albab yang punya... hahaha ...hahahahaha...

Baru dengar suara ghaib DAP, MCA dan Gerakan melalui dongzong, melayu sudah kecut kerandut...

1 comment: