Friday, February 1, 2013

LADANG BABI DAN UBIKAYU TERBESAR DI ASIA BAKAL DIBANGUNKAN JIKA PR MENANG!!

Kerajaan campuran DAP-PKR-PAS mustahil mampu menyaingi kemampuan BN jika mereka diberi peluang menjadi kerajaan.

Gabungan mereka ibarat seperti petani yang menternak kambing dan babi serentak dan pada masa yang sama mengusahakan pula tanaman sireh dan ubi kayu di kawasan yang sama.

Sireh dan ubi kayu adalah makanan kegemaran kambing, manakala babi pula sangat suka ubi kayu. Macam manalah sireh nak hidup di kawasan ternakan kambing. Macam manalah ubi kayu nak berkembang jika di tanam di ladang babi.

Itulah gambaran terbaik yang boleh dijadikan analogi kedudukan kerajaan campuran DAP-PKR dan PAS.

PAS mahu menegakkan Islam. DAP pula menentang sama sekali pembentukan pemerintahan Islam. PKR pula semua boleh. Sireh sebat, ubi kayu pun sapu. Kambing halal, babi pun halal dan boleh di letak semangkuk.

DAP tolak sama sekali sebarang keistimewaan yang diberikan kepada kaum pribumi samada dalam soal agama Islam mahupun lain-lain keistimewaan. Pendek kata, DAP tidak mengiktiraf perlembagaan fasa 3, 11 dan fasa 153 dalam perlembagaan persekutuan yang menyentuh soal agama, bahasa dan kepentingan melayu.

PAS pula, dulu tidak mengiktiraf perlembagaan penjajah yang ada tapi kini sudah mengiktiraf kembali. Amanat Hj Hadi lapuk ditelan zaman sepertimana perjanjian Hudaibiah yang ditampal di dinding kaabah. Dulu tak makan sireh, sekarang sudah boleh makan, tapi masalahnya, sireh pula tak boleh nak hidup asyik dimakan kambing.

PKR, nak komen pun malas. PKR saling memanipulasi setiap ternakan dan tanaman yang ditanam. Anak kambing dijadikan umpan babi. Nak tangkap kambing guna umpan sireh dan pucuk ubi. Babi pula bebas menyondol semua tanaman dan ternakan lain.

PKR memanipulasi setiap isu dan setiap keadaan yang berlaku asal boleh memberi kelebihan kepada mereka. Semua isu dijadikan umpan untuk memerangkap pemikiran rakyat supaya menyokong mereka dan pada masa yang sama para penyokong mereka dijadikan "babi" untuk "menyondol" semua institusi dan undang2 serta peraturan yang ada.

Tujuannya hanya mahu menimbulkan kekeliruan dan kerosakan di dalam masyarakat. Tujuannya, apabila kerosakan sudah terjadi maka mudahlah untuk menuduh BN, dan BN harus bertanggungjawab.

Rakyat boleh pilih samada mahukan "ladang yang tersusun mengikut sektor tanaman dan jenis ternakan" yang dirancang BN atau pun "ladang integrated" ciptaan pakatan yang "mencampur-adukkan tanaman dan musuh tanaman" dan "mencampurkan ternakan haiwan mangsa dan pemangsa" di satu kadang.

No comments:

Post a Comment