Sunday, February 24, 2013

NIK AZIZ: RASUAH HARAM TAPI PAU DUIT RASUAH HALAL!!

Kalau Nik Aziz yakin BRIM itu sejenis rasuah, maka selaku ulamak sepatutnya beri nasihat jangan ambil rasuah tu. Tapi nasihat Islam cara Nik Aziz ambil rasuah tu, tapi jangan undi BN.

Islam cara Nik Aziz ini boleh mendatangkan sekurang-kurangnya 6 dosa terbitan; 
1. Dosa mengharamkan sesuatu yang hakikatnya halal.
2. Dosa mengelirukan umat hingga timbul was-was tentang kesucian rezeki yang diterima. Jika sembahyang was-was, itu dikira batal. Kalau was-was dengan rezeki yang diperolehi pun boleh jatuh haram.
3. Jika Nik Aziz anggap duit BRIM itu rasuah, tapi menyuruh pula orang ramai ambil duit BRIM, bermakna Nik Aziz berdosa lagi kerana mengajar orang ramai jadi kaki "pau" duit rasuah. 
4. Dosa mendidik umat supaya jangan berterimakasih kepada yang memberi. 
5. Dosa mendidik umat supaya jangan bersyukur kepada Allah di atas nikmat yang diperolehi.
6. Dosa menghina umat yang memerlukan pembelaan. Walaupun tangan yang memberi lebih baik dari tangan yang menerima, kita tidak boleh menghina waima orang itu meminta-minta. Dalam hal ini, rakyat tidak pernah meminta. Ia adalah hadiah fisabilillah dari kerajaan yang bertanggungjawab terhadap nasib rakyat yang memerlukan.
7. Dosa menghina dan membandingkan seseorang hamba Allah dengan gelaran yang menjatuhkan maruah dan mendatangkan aib mereka.

Jadi, takde mane Islamnya PAS ni de... 

No comments:

Post a Comment