Wednesday, March 27, 2013

ANWAR AKHIRNYA DEDAH ISI PERTEMUAN DENGAN MISUARI!!

Blogger pro-kerajaan pasti terkedu dengan ketelusan Anwar menyahut cabaran supaya memperjelaskan apa yang sebenarnya dibincangkan sewaktu pertemuan sulit dengan Misuari di Jakarta dan di Manila pada Julai dan Ogos 2012 yang lalu.

Itulah lain kali blogger UMNO jangan main cabar saja tanpa asas dan tanpa bukti. Bila Anwar sahut cabaran kan dah pening blogger pencacai UMNO seperti Kepal Nasi nak jawab.

Ini penjelasan Anwar seperti yang lapur KeadilanDaily@LGBT online.com;

"“Saya cakap kepada Nur (Misuari), sebaiknya cari jalan damai, kerana itu pendirian saya. Alhamdulillah dia setuju. Dia kemudian diangkat menjadi gabenor ARMM (Wilayah Autonomi Muslim Mindanao).

“Saya sebagai Timbalan Perdana Menteri bawa rombongan dengan peniaga-peniaga untuk bantu, dengan persetujuan Presiden Filipina. Jadi, saya berkawan. Dr Mahathir, Perdana Menteri ketika itu jemput Nur Misuari ke Kuala Lumpur atas jemputan rasmi bagi taklimat EPU (Unit Perancangan Ekonomi).
 
“(Kita) bagi sokongan kepada masyarakat di selatan Filipina ketika itu untuk cari jalan damai, berbaik dengan Manila dan sebagainya,” kata Anwar pada ‘Himpunan Pakatan Harapan Rakyat – Demi Keselamatan, Keamanan & Kedaulatan Sabah’ di Kota Kinabalu semalam.
  
Justeru, Anwar menyelar tindakan Umno BN yang cuba mengaitkannya dengan pencerobohan di Lahad Datu, berbanding fakta sebenar peranannya mengusahakan jalan perdamaian"".

Sesiapa yang tidak mahu percaya dengan kenyataan ini bersedialah untuk menunggu perintah mahkamah dari Anwar Ibrahim Bin Hj.Mat Saman. 

No comments:

Post a Comment