Tuesday, April 2, 2013

ANWAR: WARTAWAN PENCACAI UMNO JANGAN CAMPUR!!

Pertembungan DAP-PKR bagi merebut kawasan untuk ditandingi semakin sengit. Terbaru di Kedah dan di Johor.

DAP umum calon DAP, PKR umum calon PKR di kawasan yang sama.

Anwar seperti biasa "non-committal" dan buat tak tau dan tak komen apa pun.

Kepal Nasi nak ingatkan, wartawan jangan tanya perkara sensitif macam ni pada Anwar. Jangan suka "mencolek" naikkan kemarahan Anwar. Anwar jenis "pemimpin bersumbu pendek", cepat melenting dan sangat emosional bila kena tanya soalan yang dia susah nak jawab. 

Wartawan kena faham. Anwar bukan macam standard DS Najib atau Tun M. PM dan mantan PM ni punya ketenangan dan wisdom yang tidak ada pada kebanyakan politician di negara ini. Lagi pun orang yang tidak bersalah memang macam tu. Wartawan nak provok macam mana pun, provoklah. Tiada masalah. 

Wartawan patut faham, Anwar dah terang-terang terbonggeng sampaikan Rafizi sendiri pun mengakui Anwarlah orang yang didedahkan oleh Papagomo dalam video bersama mahasiswa jantan Sabah tu. Habis kenapa wartawan masih nak tanya dan asak Anwar supaya mengaku? Mana pernah Anwar mengaku! dan dia tak akan mengaku.

Menurut etika kebebasan media versi Anwar, jika tidak mahu dicop sebagai akhbar pencacai UMNO, soalan yang dikemukakan mestilah soalan yang berhubungkait dengan kepentingan politik pakatan, dan jangan sekali-kali bertanya soalan-soalan yang boleh menyusahkan Anwar dan pakatan.

Alamak.. Kita nak cerita pasal DAP berebut kawasan dengan PKR tadi. Dah ke lain pulak perginya. Ini semua wartawan pencacai UMNO punya pasal la ni.. 

4 comments:

  1. anwar pembohong...kebebasan media tapi dia sendiri menyekat. rafizi tu pulak nak mengikut jejak langkah dia...sotong lembu punya orang. perosak minda golongan muda.

    ReplyDelete
  2. You Ulang I saman U

    ReplyDelete
  3. Sepatutnya wartawan bertanya "Dato' Seri, apa pendapat Dato' Seri tentang konspirasi terbaru Utusan dan TV3 ini, yang jelas berniat jahat untuk mengaibbbbbbbbkan DS? Dato' Seri patut saman ni keduanya biar padan muka dia orang"

    Nuar pasti tanya balik "Anda dari mana?" sambil senyum

    "Saya dari Utusan Malaysia" Kah..kah..kah..kah..

    ReplyDelete
  4. HA HA HA HA!!!! KELAKAR BETUL ADMIN, APAPUN SYABAS... SELAMAT BERJUANG, PRU DAH MENJELANG!!!!

    ReplyDelete