Thursday, July 18, 2013

KERAJAAN SUDAH MULA BERANI DAN TEGAS!!

Alvin dan Vivian laknatullahialaih dah disumbat dalam penjara dah. Sekor disumbat di penjara Sg Buluh. Sekor lagi disumbat di penjara Kajang.

Tapi pihak kerajaan jangan sangka kita umat Islam sudah puas hati dengan apa yang telah diputuskan oleh hakim siang tadi.

Kerajaan jangan ingat nak beli jiwa umat Islam cukup dengan hanya menunjukkan SATU sahaja KETEGASAN dari berpuluh-puluh kes penghinaan agama yang sewajibnya dicegah dan dikenakan tindakan.

Cuba bilang berapa puluh peristiwa penghinaan dan kejian terhadap kesucian agama Islam telah dilakukan oleh rakyat dan pemimpin tertentu di negara ini sejak 5 tahun lalu?

"Tak tertutup dek daun sehelai", segala kelembaban dan kelemahan pihak kerajaan dalam menangani gerakan pihak-pihak musuh Islam yang telah mencemar kesucian agama Islam selama ini.

Jika kerajaan terlebih dahulu membuat langkah pencegahan awal terhadap isu-isu yang boleh mendedahkan negara kepada pergaduhan antara agama, mungkin penghinaan yang dilakukan oleh Alvin dan Vivian laknatullah ini tidak akan sampai ke tahap ini.

Kesalahan terbesar kerajaan dalam isu penghinaan terhadap Islam ini ialah apabila pihak kerajaan tidak berbuat apa-apa terhadap penghinaan secara langsung terhadap Maha Besar dan Maha Suci Allah swt apabila wujud usaha dari musuh Islam untuk menyalahgunakan nama dan maksud serta pengertian Allah yang maha esa dengan cubaan untuk mengongsi dan mengkorporatkan kesucian Nama Khas Allah menjadi Nama Am tuhan kepada semua agama!!

Penghinaan ini bukan saja telah dilakukan oleh orang bukan Islam, malah pemimpin Islam seperti Anwar Ibrahim juga turut menjadi pelopor terhadap gerakan pengkorporatan Nama Khas Allah untuk dijadikan nama umum tuhan semua agama.

Kerajaan hanya membiarkan "boleh atau tidak" nama Allah diguna oleh semua agama menjadi perdebatan umum yang benar-benar mencemar sifat Maha Suci Allah itu sendiri. Tiada sebarang inisiatif dan tindakan tegas dari pihak kerajaan terhadap pihak-pihak yang masih memperjuangkan pengkorporatan nama Allah ini.

Tapi tak apa. Sekurang-kurangnya kerajaan mungkin sudah insaf tentang kelalaiannya dalam isu penghinaan terhadap Islam ini. Maka itulah Alvin dan Vivian laknatullah ini masuk jail.

"Kita tengok siapa yang kenaaa" lagi...

Tahniah untuk setakat ini kepada pihak kerajaan. 

4 comments:

  1. Sdra KNKP ,izin saya

    Berapa kerat cina beng buat kutukan resmi terbuka terhadap dua orang kes ini ?
    Mengapa diam sunyi sepi:- Wong Chun The Star,Oriental Daily,Sin Chew,Hua Zhong Dong Zhong ACCIM,SCAH, ribuan Dato Datuk, Datuk Seri Dato Seri Padukaa ,Dato Amar, puluhan Tan Sri TanSri Ketua Menter (aH Beng Pinang) Perak Cousin Hailam,Lim senior dan 3,000,000 pengundi tsunami Cina yang fassih bahasa mandarin ?
    Ah Jib Gorrr dan strategik director tak nampak ke ?
    Ah jib gor yang amat kasih cinta sekolah vernakular dan bapak sekolah cina ?
    arjuna waspada
    changkat lobak

    ReplyDelete
  2. as salam bro...tulisan bro sgt bgs...sye setuju bro

    ReplyDelete
  3. Nak tegas biar tegas dalam semua bidang. jangan pula anak,bini,saudara mara salah tak ambil tindakan. biar adil dan saksama. hapuskan rasuah yang berharga jutaan hingga ke harga secawan kopi. fitnah jangan. orang bodek tolak ketepi. membazir dan berlagak jangan. nak sambut pm ke, tok menteri ke, raja ke jangan membazir buat benda merugikan konon protocol. rakyat susah kena ambil tau. bil elektrik dikira cara orang gila kena betulkan. cari jalan untuk rakyat perpeluang berkerja dan dapat gaji - jangan dok baca stastik saja, bukan betul. Tambah pelabuhan lagi untuk semua negeri ada, macam Jepun-baru kos export murah.
    lain ...fikir sendirilah.

    ReplyDelete
  4. Buka semula kes Namewee..
    Hina azan, hina perempuan bertudung, hina Melayu, hina TNB (kalau orang Melayu, dah kena saman dengan TNB dah ni)..

    ReplyDelete