Wednesday, July 17, 2013

BEBASKAN SEGERA 4 PEMUDA ISLAM YANG DITAHAN!!

Atas akta dan klausa apa pihak polis masih menahan 4 pemuda Islam di IPD S.Alam? Sekarang sudah masuk hari ke 4 beliau ditahan.

Apakah penahanan ini sah di sisi undang-undang? 

Kenapa penghina Agama Islam, Alvin dan Vivian hanya dipanggil beri keterangan, sedangkan 4 pemuda Islam itu sewenang-wenangnya ditahan?

Kenapa budak lelaki cinabeng yang jelas telah mengeluarkan kata-kata menghina Islam di laman sosial tidak ditahan lebih awal, dan hingga kini masih tidak disoal-siasat?

Kenapa pihak polis lebih cepat bertindak terhadap sesuatu tindakan yang bersifat reaktif, iaitu kesalahan yang muncul setelah penghina tersebut terlebih awal telah membuat kesalahan proaktif dan menghina?

Kenapa undang-undang menahan ini dibuat berdasarkan kaum, warna kulit dan agama seseorang?

Walau bagaimana besar pun kesalahan yang dilakukan oleh kaum bermata sepet dan bukan beragama Islam, pihak polis hanya memanggil mereka untuk memberi keterangan, sedangkan kaum berkulit sawo matang dan beragama Islam pihak polis terus mengambil tindakan menahan mereka?

Cuba nilai pula senario di bawah;

"Seorang lelaki telah bertindak memukul dan menyepak Isterinya yang telah di dapati di depan mata menduakan suaminya."

Apakah suami saja yang harus ditahan dan menjalani hukuman disebabkan kesalahannya yang bertindak kasar kepada si isteri? Bagaimana dengan kesalahan nusyuz yang telah dilakukan oleh si isteri?

Bagaimana pula harus dinilai dari sudut tahap keselamatan awam? Adakah tindakan 4 lelaki melepaskan geram kerana perbuatan budak cinabeng yang menghina agama mereka itu lebih menjejaskan keselamatan dan keharmonian di kalangan rakyat, berbanding dengan tindakan menghina agama yang dicetuskan terlebih awal oleh budak cinabeng ini?

Kepada seluruh pimpinan negara yang diketuai oleh Perdana Menteri, Dato Seri Mohd Najib, ingatlah!

Isu ini bakal menjadi testimoni penting untuk orang melayu dan seluruh umat Islam melihat dan menilai keupayaan anda untuk menguruskan negara ini dengan adil dan berpegang kepada prinsip serta keluhuran undang-undang.

Jika melalui testimoni ini, orang melayu dan umat Islam melihat anda semua gagal, maka kami orang-orang melayu yang beragama Islam mungkin akan benar-benar hilang kepercayaan dan keyakinan terhadap kepimpinan anda semua.

Tunggulah PRU14 nanti... Kita akan kempen kepada seluruh umat melayu tanpa mengira latar belakang parti, "cukup sampai di sini, kali ini awak berhentilah"

16 comments:

  1. PELIK BIN AJAIB KAN ?

    ReplyDelete
  2. Salam.ayuh,kita tolak najib.mengarut sangat dah dia ni..smua akta nak d buang..lepas tu buat keje bodoh buat akata baru...tsmy wajib bertanding presiden UMNO!

    Budakteranung

    ReplyDelete
  3. Kalau tak tegas silap haribulan PM Najib hanyut

    ReplyDelete
  4. hari2 heboh di media 2 ekor babi cina tu hina umat islam berpuasa...memang kita naik minyak la dibuatnya...ke dua2 mrk bukan ditahan td datang dan balik slps beri keterangan di balai polis..sedangkan 4 pemuda melayu yg gentlemen pertahankan Islam belum apa2, siasat pun tak lg, tetiba dah ditahan 4 hari...apa bende ni woiii!!!

    ReplyDelete
  5. PEMIMPIN MELAYU WAJIB JADI PEMIMPIN BERBANGSA MELAYU, YANG MENJAGA ORANG MELAYU,NAMUN TIDAK MENINDAS BANGSA LAIN. TIADA ISTILAH SAMA RATA..YANG ADA HANYA ADIL . ADIL DALAM MENJAGA HAK ORANG MELAYU, KERANA NEGARA INI ADALAH TANAH MELAYU..JANGAN HAK MELAYU DIBERI KEPADA BANGSA LAIN YANG TIDAK MENGENANG BUDI..ITU AMAT ZALIM NAMANYA..AKAN DIKUTUK 7 KETURUNAN.

    ReplyDelete
  6. Kalau bangsa bukan melayu lambat polis bertindak..jika nak tuduh peguam negara buat buat tak nampak aja..jika melayu wah cepatnya tinfakan..silap silap cepat pulak tuduh..1Malaysia hanya utk bangasa cinabeng..

    ReplyDelete
  7. Bersatu semua melayu.Sokong kerajaan yg membantu rakyat.Kesenangan haru ini adalah hasil kerajaaan yg memerintah.yg penting melayu bantu melayu.jgn harap puak lain.Kuatkan khwah dan berjihad demi agama,melayu dan Tanah Melayu.

    ReplyDelete
  8. Siapakah dulu yang MEMBUKA JALAN kepada orang kafir MASUK CAMPUR dalam hal-hal Islam? BACA sepotong dua ayat suci Al-Quran, TAFSIRKAN ayat Allah, MEMETIK peristiwa-peristiwa Islam dan berbagai lagi. Sekarang JALAN yang DIBERI sudah digunakan SEPENUHNYA untuk kepentingan kafirun.

    Adakah kita nampak kafirun tersebut berjaya DITARBIYAHKAN ke Islam? Jawapnya TIDAK!! Malah yang jelas kafirun ini semakin BERANI menggunakan kesempatan yang DIBERI untuk kepentingan AGENDA mereka, MEMPERSENDAKAN Islam, MENGHINA Allah dan Rasulullah.......kerana mereka merasa TIDAK PERLU ada hormat kpd Islam sebab walaupun kafirun ini TIDAK ada PENGETAHUAN dan PENGERTIAN sebenar mengenai Islam........dan walau dgn hati yg TIDAK IKHLAS pun mereka masih boleh dgn SEWENANG-WENANGNYA mengguna ayat Allah utk kepentingan mereka......malah disambut pula dgn begitu hebat oleh muslimin dan muslimat Islam. Jadi perlu apa mereka hormatkan Islam kalau boleh DIPERMAINKAN dgn sewenang-wenangnya?? Apa lagi yg perlu DISEGANKAN sebab org Islam sendirI menyokong dan MEMBUKA JALAN.

    Alhamdulillah........tahniah kepada mereka yang bertanggungjawab. Semoga Allah "merahmati" kalian dengan benih yg kalian tanam sudah mula membuahkan HASIL.

    Al Maidah - Ayat 57:
    “Hai orang-orang yang beriman, janganlah kamu mengambil jadi pemimpin bagimu, orang-orang yang membuat agamamu jadi buah ejekan dan permainan, (yaitu) di antara orang-orang yang telah diberi Kitab sebelummu, dan orang-orang yang kafir (orang-orang musyrik). Dan bertakwalah kepada Allah jika kamu betul-betul orang-orang yang beriman.”

    Al-Maidah - Ayat 82:
    "Sesungguhnya kamu dapati orang-orang yang paling keras permusuhannya terhadap orang-orang yang beriman ialah orang-orang Yahudi dan orang-orang musyrik".

    An Nisa - Ayat 139:
    “Kabarkanlah kepada orang-orang munafik bahwa mereka akan mendapat siksaan yang pedih (yaitu) orang-orang yang mengambil orang-orang kafir menjadi teman-teman penolong dengan meninggalkan orang-orang mukmin. Apakah mereka MENCARI KEKUATAN di sisi orang kafir itu? Maka sesungguhnya SEMUA KEKUATAN KEPUNYAAN Allah."

    Siapakah antara kita yg berani membantah firman Allah di atas?
    Sudah terang lagi bersuluh firman Allah dlm Al-Quran tapi kalau hati sudah GELAP TERTUTUP, TERHIJAB pasti tak akan dapat menerima hakikat sebenar.

    Fikirkanlah dari mana BERMULANYA dan dari mana PUNCANYA perkara penghinaan Islam ini berlaku dgn begitu buruk sekali. Bagaimana JALAN DIBUKA kpd kafirun.....cakap pun tak guna......umpama menepuk air di dulang, terpercik ke muka sendiri.

    Tidakkah kita umat Islam berasa malu dan tercabar dgn penghinaan demi penghinaan? Bukankah menjadi tanggungjawab kita utk mempertahankan KESUCIAN AGAMA ALLAH dan RASUL-NYA? Juga bukankah menjadi tanggungjawab kita menjaga supaya ayat Allah, hadis Rasulullah tidak diperalatkan oleh kafirun?

    Allah jualah yang maha mengetahui dan Allah jualah yang maha adil memberi balasan.....wallahualam.

    ReplyDelete
  9. Kau nak tau sobab apo Man? Sobab pihak berkuasa ni berani pado bangso sendiri yo. Pado bangso lain macam mato sepet tu mereka takut nak ambil tindakan. Cakap je bosa tapi tolo tak ado!
    PNS

    ReplyDelete
  10. Najib takdo tolo boii yo jawatan presiden pado Halimah Sadiq..raso ehh lagi hebat dio ni pado jantan yang ado kek UMNO tu hehehe

    ReplyDelete
  11. Banyak pengajaran dari al-Quran yang boleh kita renungkan, antaranya ialah mengenai bagaimana kerajaan yang sangat gagah, amat berkuasa, angkuh, ego dan popular itu Allah dengan sifat-Nya yang Maha Berkuasa lagi Maha Perkasa memusnahkannya dengan sekelip mata sahaja . Maka tanyalah diri kita, siapa aku ?

    ReplyDelete
  12. Itu sebab saya harap Allah Musnahkan ekonomi negara malaysia sampai semua orang Kebuluran dan Marah terhadap terhadap semua institusi yang Berkuasa sampai Malaysia PECAH Roboh.....

    Malaysia tidak jauh jadi Zimbabwe, Syria.....

    Perkara yang Remeh temeh diHEBOHkan....Perkara yang Jauh Lebih serius macam bunuh kat kokup polis, korrupsi, Tak dapat masuk Universiti Pilihan utama walaupun prestasi Markah lebih baik dari bangsa melayu...... INI MALAYSIA Bangsat......maaf yah.....geram ideologi Sesak Malaysia sekarang!!

    ReplyDelete
  13. Walau apa pun terjadi.semua melayu kna bersatu dan saling melindungi hak org melayu yg dibunoh cara keji terancang dan halus.perhebatkn empayar kuasa ekonomi melayu.perbanyakn peluang menjawat jawatan tinggi yg dinafikn puak laknat.Bantu kerajaan utk membantu org melayu.dengan sokongan rakyat melayu demi agama org melayu. Hapuskn sekolah sjkc agar sikap kurang ajar tidak ujud dikalangan laknatullah.semak pemilihan hak bekerja anak melayu yg ramai cerdik pandai dinafikn hak bkerja.kaji pemilikan premis perniagaan di bandar besar yg berpihak pd puak laknat.kaji pemilikan harta puak laknat yg menyebabkn melayu terpinggur dan dianaktirikn.

    ReplyDelete
  14. kena ada parti Melayu yg baru selain dari umno dan pas sebagai alternatif. Kalau parti berjasa dapat diperkasakan, itu satu pilihan. Atau JATI dan PERKASA jadi sebuah parti politik. Antara umno dan melayu, melayu jauh lebih penting. Dulu ada semangat 46 sebagai satu lagi pilihan orang melayu. UMNO la ni tidak memperjuangkan melayu dan jadi penakut yg memalukan melayu. Umno dah jadi lebih pondan dan bacul dari bapok di chow kit. melayu tidak boleh lagi bergantung harap kepada umno jika umno dan najib tidak berubah atau diubahkan. Pada pru14, kepada umno di ucapkan "cukup sampai di sini"!!!!.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya sokong!! PERKASA dan JATI patut jadi satu parti politik seratus-peratus Melayu Islam ganti UMNO dan PAS yang telah diperkuda kaum Cina. Bila UMNO sedar mereka bakal kehilangan pengundi Melayu Islam, mereka jadi takut dan akan merayu undi. Masa itulah, time yang tepat untuk PERKASA dan JATI jual mahal dan menuntut hak Melayu semula. Jangan masuk UMNO lagi dah, sebaliknya join UMNO sebagai kerajaan perpaduan seperti mana yang pakatan haram buat..saya comfirm PERKASA dan JATI berpeluang terajui negara kerana mendapat sokongan Melayu. Orang Melayu kena bijak berpolitik seperti DAP kalau mahu selamat.

      Delete