Monday, January 12, 2009

ANWAR : KUDA TUNGGANGAN ATAU PELOPOR..?

Mengikut amalan demokrasi, Hamas seharusnya memimpin Palestine kerana mereka telah memenangi Pilihan raya Palestine.

Sebaliknya, pelopor demokrasi dunia, Amerika dan Israel tidak mengiktiraf Hamas. Sekutu Amerika di negara-negara Arab juga tidak suka Hamas.

Hasilnya, keadaan di Palestine sudah tentu menjadi terlalu sulit untuk diperjuangkan. Resolusi PBB tidak mampu menghentikan pencerobohan dan kezaliman Israel, malahan Israel semakin ganas dan terus membaham tanpa menghiraukan seruan gencatan senjata.

PBB hanyalah ibarat Lembaga Disiplin Parti yang dipertanggungjawabkan membanteras politik wang, tapi perlakuan tersebut semakin berleluasa tanpa dapat dibendung dan berlalu tanpa bukti yang kukuh.

Israel boleh terus mengganas kerana tiada siapa pun yang boleh menghukum keganasan yang dilakukan. Untuk menghukum Israel seperti yang dilakukan terhadap Iraq dan Afghanistan adalah sesuatu yang mustahil untuk berlaku.

Amerika 100% bersama Israel dan tidak mungkin boleh diharapkan. Kuasa-kuasa besar yang lain juga 100% dijamin tidak akan berbuat apa-apa. Jika begini keadaannya, PBB sudah pasti menjadi manusia lumpuh yang tidak bertulang belakang.

Negara-negara Arab sehingga sekarang tidak berbunyi. Ini menandakan tiada apa-apa kekuatan yang ada pada negara-negara Arab pun yang boleh digunakan untuk memberi tekanan kepada Israel.

Jadi, apa pilihan yang ada pada kita untuk membantu Palestine keluar dari kemelut ini?

Sejauh mana kadar boikot produk Amerika dan sekutu perlu diwujudkan hingga boleh memaksa Amerika tunduk dan bertindak menggunakan kuasanya terhadap Israel bagi menghentikan pencerobohan?

Seluruh negara Islam sudah boleh dikatakan terikat kaki dan tangan melalui kejayaan agenda secara langsung mahu pun tidak langsung Yahudi Zionis. Cuba lihat semula apa yang dinyatakan oleh protokol Yahudi Zionis;

PROTOKOL YAHUDI ZIONIS NOMBOR 4, MENEGASKAN;

“Gerakan Masonri orang bukan Yahudi tanpa menyedarinya telah menjadi pelindung kita dan matlamat-matlamat kita, tetapi rancangan tindak-tanduk kita walaupun berlaku berterusan akan tetap menjadi suatu misteri yang tidak diketahui oleh rakyat keseluruhannya”

Antara lain yang turut tercatat dalam protokol Zionis…

“Di masa yang silam kitalah golongan pertama yang melaung-laungkan di kalangan rakyat banyak kalimat-kalimat “kebebasan, persamaan, persaudaraan”. Kalimat-kalimat ini diulang berkali-kali semenjak zaman itu oleh burung-burung kakak tua yang bodoh berterbangan dari semua tempat (yang kemudian) termakan dengan umpan ini…..

Untuk mengkaji agenda Zionis di setiap negara, tidak mungkin dapat dilakukan. Cukuplah untuk kita perhalusi, adakah wujud tangan-tangan Zionis di negara ini.

Jangan nanti, apa yang dirancang oleh Yahudi Zionis seperti mana yang dicatat dalam protokol mereka benar-benar terjadi di Malaysia.

Jika berdasarkan kalimat kebebasan dan persamaan yang tercatat dalam protokol Zionis, mudah untuk kita cari siapa pelopor kepada gerakan kebebasan mutlak dan persamaan hak di negara ini. Gerakan ini lebih terserlah selepas PRU 12. Suara-suara tuntutan meritokrasi mirip Protokol Zionis, siapa yang menjuarai?

Siapa yang berdialog dengan rakan-rakan Amerika-yahudi dan telah bersependapat menyatakan TIDAK pada Hamas? Dia tidak setuju dengan Hamas kerana Hamas berjuang mengangkat senjata. Walhal Hamas mengangkat senjata bukan untuk berhadapan dengan rakyat Palestine.

Tapi bila di KT samakan pula diri macam Hamas kononnya asyik diganyang oleh Umno Israel yang sentiasa menindas PKR dan penyokongnya. PKR umpama Hamas yang telah mendapat sokongan rakyat tapi dinafikan oleh Umno Israel.

Dia memang suka letakkan dirinya sentiasa kelihatan dizalimi, dianiaya dan ditindas oleh pemerintah. Itulah modal asas dia untuk mendapat simpati rakyat sejak dari 1974. Meluat amek den. Bilo pulak PKR monang…

Sifat burung kakak tua memang suka berterbangan ke sana ke mari sambil membebel-bebel tapi tak tahu apa yang dibebelkannya. Dia bangga jika semua burung-burung lain beri perhatian pada dia dan mengagumi kehebatan dia sambil mengibas-ngibas kepak.

Kepada Brother Anwar Bin Ibrahim, baca betul-betul protokol Yahudi Zionis. Jika benar anda hanya berada dalam kategori BUKAN MASONRI YAHUDI ZIONIS tetapi telah terjebak menjadi burung kakak tua yang termakan umpan masonri, bolehlah bertaubat di atas keterlanjuran yang tak disedari.

Tapi kalau Brother Anwar Bin Ibrahim memang turut terlibat secara langsung melalui hubungan langsung dengan rakan-rakan Yahudi Amerika, maka Brother Anwar Bin Ibrahim tidak layak lagi untuk dikaitkan dengan sebarang bentuk perjuangan sama ada atas nama agama, bangsa mahu pun tanahair…

Bolehkah kerajaan bangsawan warisan (genealogical aristocracy) iaitu gabungan institusi raja-raja dan para bangsawan melayu yang selama ini menjadi benteng pertahan ampuh dari sebarang serangan musuh menghadapi bangsawan meritokrasi’ (ahli-ahli politik) yang diketuai oleh golongan ‘bangsawan berduit’ (kapitalis-pemodal yahudi).

“Fikir sesaat untuk agama lebih baik dari 1000 tahun ibadat sunat” – mahfum hadis

5 comments:

  1. Anwar tu dah macam org pelarian hanyut. Semua yg dikira boleh selamatkan dia akan diguna dan diambil kesempatan. Asal cita2 yg hampir tak kesampaian akan kesampaian.
    Aksi nAnwar semua kita sudah tengok memang serba boleh. Yg belum kita tengok - dia cakap sorang2 tepi jalan. Sikit hari lg kenalah tu

    ReplyDelete
  2. D KT, kita tak dengar pun Anwar tuduh Najib konspirasi dgn saiful. Kalau betul ada bukti kukuh lanyaklah Najib cukup2. Senyap je. Macam Syeikh Al Jubroni dah tak yakin boleh teruskan isu konspirasi..Org macam AlJubroni kita tak boleh ambil hati sangat. Layan je..

    ReplyDelete
  3. Eden dah lamo meluat kek PKR dan penasihat er tu....! Kalau den nampak muko er tu..mau den nak kelenset an kulit er tu..dek ghoram er nyawoo den tu..! gampang mek ameek..!
    Yo coghito er tu den dah lamo tau..!!

    ReplyDelete
  4. antara sedar dan tak sedar, maksud masonry @ masonary @ freemason adalah membawa erti yang sama. Mereka ini ada organisasi sendiri secara sulit yang mana protokol yang dicipta wajib disanjung tinggi oleh setiap ahli. Agenda tersembunyi ini telah lama mencengkam white house dan pentagon (sudan lenyap), sebagai organisasi mereka juga mempunyai lambang yang tersendiri ini amat jelas dalam wang kertas amerika syarikat, dan keahlian organisasi ini telah lama menyelinap masuk ke malaysia, ini boleh kita lihat di beberapa buah rumah orang kenamaan (pelbagai kaum) di malaysia mempunyai lambang tersebut sebagai tanda keahlian mereka, mereka dilatih untuk menjayakan aspirasi ZIONIS iaitu Pengilhadan Ilmu.

    ReplyDelete
  5. Dia tidak setuju dengan Hamas kerana Hamas berjuang mengangkat senjata.

    Rasanya kurang tepat. Hamas 'dibuang' kerana perjuangannya berdasarkan Islam bukan spt Fatah sekular pragmatik.

    ReplyDelete