Sunday, March 11, 2012

ANWAR PANIK BILA DAPAT TAHU SHARIZAT LETAK JAWATAN!!!

Alhamdulillah. Sharizat Jalil akhirnya meletak jawatan walaupun kesalahan samada dari segi etika dan undang-undang belum diputuskan oleh pihak berwajib. Walaupun andai wujud kesalahan dari segi perundangan nanti, ia hanya bakal melibatkan suami kepada Sharizat dan tidak kena mengena dengan Sharizat.

Tindakan Sharizat ini harus atau wajib dicontohi oleh semua mereka yang memegang jawatan dalam kerajaan. Hanya disebabkan tempias si suami yang belum didapati bersalah, Sharizat bersedia melepaskan jawatan.

Contoh ini paling wajib diikuti, tidak lain dan tidak bukan oleh DS Anwar Ibrahim. Rafizi Ramli dan Zuraidah celupar wajib mendesak supaya Anwar melepaskan semua jawatan yang dipegang walaupun kesalahan moral Anwar yang terang terbentang boleh dilihat di dalam Video berlalu begitu saja tanpa ada tindakan susulan dari pihak Peguam Negara.

Sekurang-kurangnya dari pihak UMNO termasuk dari mantan Perdana Menteri Tun Mahathir dan ramai lagi pemimpin yang berani mengkritik dan mendesak supaya Sharizat berundur bagi mengelakkan UMNO menerima tempias buruk.

Tapi, kita lihatlah perangai pihak "cakap saja lebih" di sebelah sana. Taada sekor pun yang meletak walaupun pelbagai skandal dan tuduhan rasuah telah menghempap YB-YB pakatan.

Bukan saja mereka tak mahu letak jawatan, malahan Anwar sendiri telah meminta isterinya sendiri melepaskan jawatan Ahli Parlimen untuk membolehkan dia bertanding seterusnya memegang jawatan pada saat-saat terdesak Saiful membuat lapuran polis, dia diliwat Anwar.

Terbalik gila! 

Semua pemimpin UMNO yang diserang dengan strategi melempar tuduhan tidak berbukti dan ada yang terang-terang fitnah, telah didesak supaya berundur, sebaliknya Anwar pula secara sengaja mengambil jawatan MP Permatang Pauh sebaik saja dia terpalit dengan skandal liwat 2.

Inilah budaya undang-undang Tuan Sadiq Sigaraga yang berakar umbi di dalam pakatan yang berupaya memperbodohkan hampir seluruh rakyat Malaysia yang tidak suka diri mereka diperbodohkan kecuali oleh manusia yang bernama Anwar Ibrahim.

Dengan Anwar mereka bersedia meletakkan tahap minda mereka setaraf dengan makhluk tuhan yang tidak diberi akal. Itu sebab mereka hanya terima bulat-bulat apa juga andaian buruk dan hina yang dilemparkan oleh pihak pakatan trehadap para pemimpin UMNO, dan menerima apa juga alasan Anwar dalam usaha membersihkan dirinya.

2 comments:

  1. SJ....letak jawatan,itupun Najib yg buat pengumuman.Kenapa SJ tak bagitu sendiri....Lepas ni tunggu la byk lagi pembongkaran akan berlaku....

    ReplyDelete
    Replies
    1. anonymous apa je berkaitan PM (NAJIB) buat salah ke? dia kan ketua segala menteri..apasalahnya da bgtau keputusan anak buah dia..
      Ko ni mesti dari golongan LGBT ni tak senang tengok ketua ko Anwar sijuburi kena serang kiri kanan..camni je la ko bagi je anwar tu serang jubur ko buat perangsang semangat anwar yang semakin luntur dan semakin rebah nak tersungkur tu..

      Delete