Wednesday, May 16, 2012

KELEBIHAN NAJIB TERLETAK PADA KETENANGANNYA! KELEMAHAN ANWAR TERLETAK PADA EMOSI LUAR KAWALAN...


Jauh, jauh....ibarat bumi dengan langit.

Itulah ungkapan yang boleh diucapkan jika kita buat perbandingan antara DS Najib dan Anwar. Kalaulah Anwar berada ditempat Najib di majlis di atas selaku PM, budak hingusan ini pasti tidak cukup padang untuk duduk di London. Budak hingusan ini pasti akan dikerjakan melalui penggunaan pengaruh dan kuasa yang ada selaku PM

Itu kalau Anwar sebagai PM. Tapi kalau Anwar sebagai pembangkang berucap di majlis seperti ini dan ada 2 atau 3 ekor anjing berantai yang menyalak seperti itu, Anwar pasti hilang kawalan. Anwar pasti akan lebih emosional dari beruk-beruk ini. Mulut jahatnya pasti akan terus terpacul perkataan mirip syaitan jantan dan betina yang keluar masuk jamban. Pencacai umno, beruk umno, inilah anak didik Najib razak, inilah beruk umno yang baru dilepas dari zoo dan macam-macam lagi kata nista yang akan terhambur secara automatik dari mulut Anwar. Automatik kerana dalam diri Abwar memang sudah tersedia mengalir darah syaitan yang sudah bersumpah akan menyesatkan cucu Adam sehingga hari kiamat.

Tapi,lihatlah bagaimana tenangnya Najib sewaktu berhadapan dengan beruk yang membesar dengan pisang yang ditanam oleh kerajaan Umno dan anjing-anjing yang menyalak disebabkan marah kerana termakan umpan tulang plastik yang dilempar oleh Anwar dan Ambiga.

Perbandingan kekuatan peribadi antara Najib dan Anwar bak langit dan bumi. Ketenangan Najib telah melenyapkan keangkuhan Anwar. Kejadian di London ini menggambarkan keluhan, kekecewaan dan sifat mazmumah yang tersembunyi di dalam tubuh Anwar tidak lagi dapat dihuraikan melalui jalan demokratik. Ibarat manusia sedang lemas dan hanyut di Thames River, apa saja ranting dan dahan hanyut semua disambar dan dijadikan tempat berpaut untuk menyelamatkan diri.

Ketenangan atau keserabutan seseorang pemimpin bukan boleh dibuat-buat. Ia lahir dari jiwa. Nabi pun menyebut setiap perbuatan bermula dari hati. Jika hati kotor, akan terserlahlah melalui amal perbuatan. Di Kote London pun mereka akan lepas geram.

Jika hati suci dan tulus, tidak nampak langsung kegentaran dihati bila berhadapan dengan situaai walau sesulit mana sekali pun. Itulah perbandingan antara perjuangan hak dan bathil, antara kebenaran dan penipuan, antara jiwa yang tenang dan jiwa yang kecamuk.

Kekuatan yang datang dari perbuatan yang hak dan kekuatan yang datang dari perbuatan bathil adalah berbeza. Kekuaran yang datang dari perbuatan yang hak datang dari pemberian Allah, manakala kekuatan yang datang dari perbuaran yang bathil adalah didorong oleh hasutan iblis dan syaitan dan jika ianya berjaya sekali pun, itu adalah atas izin Allah semata dan bukan di atas pemberianNya. Tarafnya disisi Allah hanyalah sebaris dengan pemenang nombor ekor dan loteri.

Masa ajan menentukannya. PRU13 sudah hampir.





4 comments:

  1. Yang betina pakai tudung kat belakang cina babi ni semua sapa la plak? Nak jadi bangsat?

    ReplyDelete
  2. sapa entah cakap haram jadah baru 2 ni.....
    bodo ke ape

    ReplyDelete
    Replies
    1. Memang patut mereka dipanggil HARAM JADAH pun sebab mereka memang haram jadah. Lu ni bodo ke ape????? atau sewaktu ngan mereka yang dipanggil tu.

      Delete
  3. PATUTLA TUN MAHATHIR CAKAP MACAI UMNO NI BODOHX2 SEMUA....NAJIB TU UMPAMA BUDAK TADIKA JER...SATU DUNIA KENAL ANWAR...LAYANAN VVIP KALAU ANWAR VISIT NEGARA DIORANG...UMNO BN TERGUGAT HILANG LIMA NEGERI KERANA ANWAR ...MAHATHIR PUN TAKUT KAT ANWAR..JIWA KENTAL...MASUK PENJARA KELUAR RILEKS JER...HAHAA..SUDADAHLA UMNOOOOOO..DENGAN CINA DAN INDIA PUN TAKUT

    ReplyDelete