Thursday, June 21, 2012

PEMIMPIN PAS SANGGUP BERBOGEL DI DEPAN CINA!!

BISIK-BISIK AWANG SELAMAT

AMAT memalukan apabila parti politik iaitu Pas yang melaungkan kononnya memperjuangkan Islam membantah pembinaan sebuah Sekolah Agama Rakyat (SAR) di Taman Pegoh Aman, Ipoh.

Atas nama Islam, ia bukan sahaja perlu menyokong projek tersebut malah bersama-sama ke arah mempermudahkan urusan itu.

Alasan yang dicipta Pas dan sekutunya Parti Keadilan Rakyat (PKR) yang mahu mempertahankan padang awam, yang sebahagian kecilnya digunakan untuk tapak bangunan SAR itu, menyerlahkan betapa kepentingan politik mengatasi kekalutan anak-anak di sekitar kawasan terlibat yang kini terpaksa menumpang belajar di dewan orang ramai di situ.

Janganlah kerana mahu meraih sokongan kelompok tertentu menjelang pilihan raya umum akan datang, soal keperluan asas iaitu pendidikan Islam mahu dikorbankan. Mempolitikkan isu tersebut, bagi Awang, amat keterlaluan.

Psstt.. Ini bukti prima facie yang menunjukkan PAS lebih mendahulukan bagaimana mahu mendapat keredhaan manusia daripada mendapat keredhaan Allah. Lebih bimbang akan kehilangan sokongan cina daripada kehilangan redha dan rahmat Allah. Lebih takut akan ancaman mahkhluk daripada ancaman Allah. Lebih mendahulukan keperluan dunia daripada maksud agama. Lebih sudu dari kuah. Cina pun tak kisah kalau kita buat sekolah agama rakyat. Tapi PAS saja yang mahu menimbulkan ketakutan dalam hatinya terhadap cina. Takut undi hilang.

1 comment:

  1. Betuuul tu, nampak sangat Pas pembangkang sembrono. Yang bukan Islam tak sokong pasal mereka tak dapat apa-apa manfaat tapi yang seagama pun tak sokong untuk buat kemudahan pengajaran Islam ni apa hal? Atau mereka ini hanya sokong penubuhan PASTI saja yang mana mereka boleh buat sesuka hati kepada minda anak-anak tersebut. Duniya..duniya..

    ReplyDelete