Monday, March 25, 2013

ANWAR MUNGKIN DIDAKWA MEMERANGI YDP AGONG...TUNGGULAH!!

“Bukan masanya cari kesalahan pihak lawan dalam masa begini tetapi harus tolak tepi perbezaan politik dan mencapai satu kata putus dalam sidang khas.

“Mana-mana pemimpin sesebuah negara yang diserang akan sama-sama cari kata putus terbaik. Malangnya, BN tolak pelawaan kita, kemudian tukar jadi permainan politik,” katanya.

Beliau juga tidak menolak kemungkinan penolakan cadangan sidang khas Parlimen itu sebagai petunjuk hilangnya keyakinan Umno BN untuk menang PRU 13.

....Itu kenyataan Anwar. Wajar tak kita sahkan Anwar sebenarnya sudah hampir gila? 

Ini ayat, sebenarnya ayat lazim bagi "kerajaan yang sedang memerintah". Dia sedar atau tidak dia pembangkang? Siapa yang pelawa siapa? Siapa yang masih tidak dapat mengenepikan soal politik dalam situasi ini? Siapa dia ni nak pelawa BN? Siapa yang hina anggota keselamatan yang terbunuh?

Kuasa tentera dan polis serta pembuatan sebarang keputusan adalah hak mutlak kerajaan yang memerintah! Apa mabuknya dia nak pelawa BN azan panjang-panjang dalam parlimen tak payah sembahyang? Sabah dah dimasuki pengganas. Dia baru nak ajak bincang dalam parlimen, sedangkan kerajaan sudah pun bertindak dan memutuskan untuk menghapuskan sama sekali pengganas yang menceroboh. Anggota keselamatan sudah pun di medan.

Apa ajaibnya kuasa Anwar? Dia boleh bagi keajaiban, jika buat sidang khas parlimen penceroboh terus hancur dan musnah?

Yang sebenarnya negara ini yang malang kerana mempunyai "pembangkang merangkap pengkhianat negara merangkap tidak siuman" seperti Anwar yang pepat di luar, rencong di dalam.

Kerajaan BN tidak bodoh untuk melayan permainan Anwar!! BN sudah buat keputusan untuk biarkan mamat tak siuman ni meracau sasau ke hulu ke hilir bercakap sorang-sorang.

Terlalu bodoh bagi BN untuk mengikut rentak politik Anwar... Dia ingat DS Najib sebodoh dia untuk diperangkap seperti dia terperangkap main jantan!

No comments:

Post a Comment