Thursday, April 18, 2013

TIADA PILIHAN SELAIN BN!!

Ternyata, walaupun tidak dinafikan di pihak BN juga ada beberapa isu dan masalah yang timbul menjelang hari pengundian, pihak pakatan pembangkang lebih-lebih bermasalah lagi.

Walaupun BN juga mengalami masalah dalam menentukan calon yang sesuai di kawasan tertentu, tetapi pakatan pembangkang lebih-lebih bermasalah lagi. Di Negeri Sembilan hingga kini pakatan pembangkang masih gagal menamakan calon mereka dengan jelas.

Walaupun ada kalangan calon BN yang bermasalah, tetapi calon pakatan pembangkang lebih-lebih bermasalah lagi. 

Ketua Umum PKR sendiri adalah calon paling bermasalah di kalangan pakatan pembangkang. Masalah moral beliau begitu dahsyat. Amalan kronisma dan nepotisma mengelilingi diri dan parti yang dipimpinnya. 

Ketua umum ini juga membawa fahaman pluralisma, memperjuangkan perkongsian kalimah Allah dan segala macam jenis kesesatan yang nyata telah dilakukannya.

Anak Anwar juga turut bertanding.

NIk Aziz dan anaknya pula bertanding di Kelantan.

LIm Kit Siang, anak dan menantu juga bertanding serentak di 3 negeri.

Elizabeth Wong yang pernah minta diratah tubuhnya oleh pegawainya yang beragama Islam juga masih bertanding.

PAS juga menghadapi PRU kali ini dengan bebanan bala yang cukup besar, apabila video seks Setiauaha Agung parti Islam ini didedahkan oleh orang dalam sendiri di kalangan pakatan.

Jika dibandingkan antara masalah yang dihadapi BN dan yang dihadpi pakatan pembangkang, ternyata BN lebih layak diberi mandat sekali lagi.

Jika dibandingkan antara Akujanji BN dan Manifesto bukan akujanji pakatan pembangkang, ternyata rakyat akan lebih terjamin dan selamat masa depannya di bawah pentadbiran BN. Ternyata manifesto pembangkang tidak berpijak di bumi nyata. Rakyat pasti akan kecewa sepertimana yang telah dialami oleh rakyat Selangor.

Dari bangkong biarlah nangka. Dari nasi kosong biarlah air. Jika bukan dara, dari menopause biarlah janda. Dari muda tapi mandul biarlah sedikit tua asalkan boleh mengembangkan zuriat.

No comments:

Post a Comment