Monday, June 24, 2013

ANWAR LELONG PENGIKUT TAKSUB DEPAN PARLIMEN!!


Bila tengok gambar-gambar di atas, terbayang kehidupan seorang pengembala dan kambing-kambingnya. Pengembala hidup mewah dan berseronok hasil dari pembiakan kambing. Nasib Kambing seperti kelaziman kehidupan habitat kumpulan haiwan ternakan yang lain juga.

Sampai waktu makan, dilepaskan dari kandang. Sampai waktu petang maka dikumpul dan dihalaulah kambing-kambing masuk semula ke kandang. Malam-malam tuan kambing akan hidupkan api bagi panas telinga kambing supaya tak sejuk atau kembong perut.

Kambing-kambing di atss telah terlepas dari padang ragut kerana tuan kambing sibuk pergi angkat sumpah di parlimen. Kambing yang sudah terbiasa makan garam di tangan tuan kambing kenal dan tau ke mana tuannya pergi mana. Itu sebab kambing-kambing ni ramai-ramai tidor baring depan parlimen menunggu tuan mereka keluar. Nak tunggu tuan mereka bagi makan garam kot... Tapi kambing-kambing ni bukan macam manusia. Mereka taada perasaan. Tuan mereka bodohkan mereka macam mana pun, kambing-kambing ni bukan faham pun.

Dah kena jual lelong dengan tuan mereka pun kambing-kambing ni takkan faham...

2 comments:

  1. kambing2 kalau kembong perut dan cirit berit..g
    oncang botol air coca cola lalu sumbat jubur dia.
    pasti sembuh.

    nasihat dipetik dari journal gembala kambing.

    ReplyDelete
  2. Anwar budak sastera pengajian Melayu di UM lulus GD pun boleh TONGONGKAN Ketua Penolong Pengarah di Jabatan Kerajaan (lulusan UK lagi) inikan pula budak-budak jalanan dan kalau lebih sedikit pun siswa kangkong yg dikuliahkan oleh Profesor Kangkung.

    ReplyDelete