Tuesday, July 16, 2013

ALVIN DAN VIVIAN INSYAALLAH AKAN BEBAS!!

Di Pakistan sesiapa yang didapati bersalah menghina apa saja yang berkaitan dengan Islam akan di penjara seumur hidup.

Di Malaysia, sesiapa yang didapati bersalah menghina agama Islam di zaman transformasi, setakat ini hanya dijatuhkan hukuman boleh "dicarutkan" atau dimaki dengan kata-kata yang berunsur hinaan oleh sesiapa sahaja yang berasa marah dengan hinaan musuh Islam.

Pihak penyiasatan dan peguam negara masih lagi terkial-kial mencari klausa dan di bawah akta apakah penghina agama ini patut dituduh dan dibicarakan serta dijatuhkan hukuman. 

Mana satu akta dan undang-undang yang masih berkuatkuasa dan mana yang sudah benar-benar dihapuskan, mereka sendiri pun mungkin turut keliru.

Peguam Negara Ghani Patail sendiri pun mungkin keliru samada Akta Hasutan ini masih berkuatkuasa atau pun sudah tidak boleh digunapakai lagi.

Di sini saya ingin memaklumkan kepada semua penganut bukan Islam bahawa "ketika atau tempoh ini" adalah tempoh transition atau tempoh peralihan dari Akta lama kepada akta yang baru.

Akta baru menggantikan akta lama masih dalam peringkat penggubalan.

Jadi sekaranglah masanya untuk para penganut bukan Islam harus mengambil peluang keemasan untuk bebas menghina agama Islam cukup-cukup, kerana "anda" bermungkinan besar akan terlepas dari sebarang tindakan dan hukuman undang-undang.

Saya secara peribadi juga ingin melihat lebih ramai musuh Islam tampil menghina Islam, tetapi bukan bermaksud redha dengan apa yang mereka lakukan. Saya mahu melihat apakah implikasi yang bakal diterima oleh para penghina agama Islam dari sudut perundangan di negara ini ketika ini. Ia adalah sebagai alat ujian sejauh mana keberkesanan perundangan yang ada kini. Apakah peruntukan undang-undang sediada sudah cukup untuk membendung kesalahan menghina agama, atau, ia harus diperkemas dan diperketatkan lagi berdasarkan situasi semasa.

Lebih ramai penganut bukan Islam yang keluar dan menghina agama Islam secara terbuka, bagi saya ia lebih bagus! Kerana apa? Kerana saya mahu lihat apa tindakan kerajaan untuk menangani isu ini.

Kita mahu lihat keberkesanan pihak kerajaan menangani segala isu sensitif yang melibatkan agama dan perkauman yang sedang tumbuh bagai cendawan lepas hujan sejak akhir-akhir ini.

Kita mahu lihat di kalangan pemimpin kerajaan yang ada, siapakah yang benar-benar insaf dan faham serta masih berpegang kepada prinsip mendaulatkan undang-undang dan keluhuran perlembagaan negara.

Lagi ramai penganut bukan Islam menghina agama, maka akan lebih mudahlah kita sebagai penganut agama Islam yang menjadi majoriti penduduk negara ini menilai setakat mana tahap kelayakan dan kemampuan yang dimiliki oleh para pemimpin kerajaan ini dalam menjalankan amanah dan tanggungjawab mereka selaku pentadbir negara ini.

Lebih ramai yang menghina Islam, saya menjangka akan lebih ramailah kalangan pemimpin negara yang akan "terbonggeng kelemahan" mereka. Akan lebih ramai lagi kalangan menteri kabinet yang akan kita ketahui, siapa yang masih mengeluarkan telor dan siapakah menteri kabinet yang sudah tidak memiliki telor langsung. Siapa yang telornya ada tapi "sonot" dan termasuk ke dalam, siapa yang sonot separuh atau siapa yang bertelor "selamba" dan tidak sensitif langsung dengan persekitaran, semua akan dapat kita ketahui.  

Cubalah fikir masak-masak. Mana ada penganut bukan Islam sejak zaman nabi yang faham tentang Islam. Mana ada kalangan penganut bukan Islam yang hormat dan suka Islam. Mana ada musuh Islam yang memberi kerjasama untuk menjamin kesucian Islam. Kalau mereka suka Islam, mereka sudah masuk Islam. Dalam sejarah Islam, hanya Abu Talib, bapa saudara nabi saja yang bertindak melindungi Islam dan perkembangannya, walaupun Abu Talib sehingga mati tidak memeluk Islam.

Sebab itulah di negara kita ini, bijak pandai terdahulu telah mewujudkan mekanisma perundangan untuk melindungi kesucian agama Islam di negara ini sebagai alat kepada penguasa untuk menjaga dan melindungi Islam dari dinodai musuh Islam.  

Semua makhluk samada yang nyata mahupun yang ghaib adalah "alat dugaan Allah" untuk hambaNya yang mengaku beriman dengan Allah. Bukankah Allah sudah beritahu, "jangan kamu sangka kamu sudah beriman selagi tidak Ku duga"

Semua makhluk Allah ini "Allah boleh jadikan bahan" untuk umat Islam samada untuk beroleh menafaat atau pun mudarat. Samada makhluk Allah ini akan menjadi "alat mendatangkan menafaat" atau akan menjadi "alat untuk mendatangkan mudarat atau musibah" adalah terpulang kepada sejauh mana keimanan dan keyakinan serta amalan umat Islam terhadap penciptanya.

Semakin kuat pegangan dan amalan umat Islam bersandar kepada keyakinan yang mutlak kepada Allah, maka sejauh itulah segala makhluk ini akan digunakan Allah untuk berkhidmat dan mendatangkan menafaat kepada Umat Islam.

Semakin lemah pegangan dan amalan umat Islam atau semakin tersasar keyakinan yang mutlak kepada Allah kepada keyakinan yang bercampur-aduk kepada keyakinan kepada selain Allah, maka sejauh itulah segala makhluk ciptaan Allah ini akan dijadikan alat oleh Allah untuk "mendatang dugaan" berbentuk kesusahan, mudarat, musibah, ancaman dsbnya kepada umat Islam.

Pihak penguasa wajib mencegah dengan kuasa (dengan tangan). Penguasa boleh dikira tidak menjalankan tanggungjawab jika hanya  sekadar mencegah dengan pelbagai "AMARAN" dengan lidah tanpa "penguatkuasaan". 

Mencegah kemungkaran dengan lidah adalah kaedah atau pilihan tanggungjawab bagi seseorang yang bertaraf makmum atau rakyat.

Hari ini disebabkan pihak kerajaan tidak bertindak menggunakan kuasa yang ada, maka sudah ada kalangan umat Islam yang bertindak sendiri menggunakan "kudrat sendiri" dengan mencolek dan menyeksa penghina Islam keturunan chinabeng.

Jika masing-masing rakyat sudah mengambil inisiatif sendiri untuk bertindak, disebabkan kebaculan pemerintah yang sudah tidak tahu untuk menggunakan kuasa, itu menandakan saat-saat kehidupan anarki sudah benar-benar menjengah ke muka pintu. 

Apakah ini yang kerajaan mahu?

2 comments:

  1. http://the-antics-of-husin-lempoyang.blogspot.com/2013/07/untung-jadi-cina-di-tanah-melayu.html

    ReplyDelete
  2. Salam Sdr KNKB,

    Barangkali pemikiran di luar kotak Sdr KNKB ada benarnya.

    Tetapi di luar sana sebilangan besar Melayu-Islam bukan lagi terguris hati bahkan sedang menyirap mendidih menahan sabar.

    Jika bukan bulan Ramadhan kemungkinan telah ada yg terkena tindakbalas spontan.

    Pemuda Melayu-Islam yg sangat sayangkan agama, bangsa dan tanahairnya sedia berputih tulang bermandi darah demi pembelaan syiar agama yg sepatutnya terpikut di pundak Najib, Muhyiddin, Ghani Patail yg berada di tampuk kuasa.

    Siapa yg boleh memberi jaminan bahawa PROVOKASI MELAMPAU tajaan puak Evangelista Bintang Tiga DAPigs ini akan terus TERPENDAM API KEMARAHAN UMAT ISLAM BAK SEKAM?

    Sdr KNKB cukup jauhari lagi rasional untuk menghadapi PENGHINAAN SADIS ini... tetapi apakah anak-anak muda di luar sana punya pertimbangan yg sama?

    Justeru tindakan drastik membasmi gejala negative yg SANGAT BERNIAT JAHAT ini mesti dibendung oleh pihak berkuasa. Jangan nanti api telah menyala merebak ke seluruh Negara maka barulah Najib gelap mata hilang punca!

    Sdr KNKB,

    Penghinaan DAHSYAT ini bukan sahaja tidak sekali-kali boleh diterima sebagaimana diakui semua BAHKAN jangan IZINKAN SAMASEKALI dijadikan bahan EKSPERIMEN oleh puak Cinabeng untuk menguji kadar respon dan jenis tindakbalas oleh pihak berkuasa mahupun umat Islam sendiri.

    ReplyDelete