Monday, February 24, 2014

APA PUN NAJIB AKAN TETAP BERSALAH DAN MEMANG LAYAK DIPERSALAHKAN!!

Anwar Ibrahim serang Syed Mokhtar Al Bukhary di depan kaum India di sebuah kuil di Kajang. Tidak sentuh pun kekayaan Ananda Krisnan, Robert Kuok atau pun Vincent Tan yang jauh lebih kaya mengatasi Syed Al Bukhary.

Joseph Kurup pula cadangkan supaya indentiti bangsa dihapuskan dari Kad Pengenalan.

Lain pula halnya yang ditimbulkan oleh Kassim Ahmad. Beliau mempertikaikan umat Islam yang mendewa-dewakan Nabi Muhammad, kekasih Allah swt yang "jika tidak kerana Muhammad ini, nescaya alam dan seluruh isinya tidak akan diwujudkan oleh Allah swt". 

Itu yang dikalamkan oleh Allah swt kepada Nabi Adam as. Malah Nabi Adam hanya diampunkan kesalahan setelah lebih 40 tahun bermunajat kepada Allah apabila baginda berdoa kepada Allah dengan bertawassul menyebut berkat nama Muhammad. Nabi Adam terbayang sudah pasti nama Muhammad itu sangat mulia kerana baginda melihat nama tersebut diletakkan sebaris dengan nama Allah di Luh Mahfuz.

Jika Kassim Ahmad tahu kisah ini sudah pasti beliau tidak tergamak mempertikaikan kemuliaan Muhammad saw, melainkan Kassim Ahmad tidak beriman dengan perkara-perkara ghaib.

Ke tiga-tiga isu yang ditimbulkan oleh ke tiga-tiga personaliti ini adalah bayangan kepada betapa kedudukan melayu/bumiputera dan kesucian Islam di negara ini semakin hari semakin tercabar dan terancam.

Anwar, penganut Islam dan berbangsa melayu campuran India. Kassim Ahmad, Islam dan melayu, manakala walaupun Joseph Kurup bukan penganut Islam, tetapi beliau adalah bumiputera.

Kassim Ahmad, kita tidak jelas apa agenda beliau apabila mempertikaikan Nabi Muhammad saw. Joseph Kurup juga tidak jelas, apakah beliau berniat untuk menghapuskan secara halus makna dan identiti bangsa melayu dan Islam menurut sepertimana yang telah termaktub di dalam perlembagaan persekutuan.

Cuma agenda Anwar Ibrahim saja yang ternampak jelas berbanding dengan halusnya agenda Joseph Kurup dan Kassim Ahmad. Di sini nampak Anwar sedikit bodoh berbanding dengan Kassim dan Joseph. 

Agenda Anwar pula terlalu mudah dikesan kerana gerakan yang sering  digunakannya terlalu "low class", setaraf dengan beberapa personaliti di kampong yang bersifat tamak haloba dan jahat hati yang selalu membawa onak masyarakat dengan cara mencerca, melaga, membuat fitnah dan berdusta demi tujuan untuk mencapai agenda diri. Dalam drama-drama TV, karakter macam Anwar ini sering diwujudkan oleh pengarah bagi tujuan menghidupkan jalan cerita. 

Itulah methodologi Anwar dalam menguruskan survival politiknya selama ini. Jadi, untuk menguruskan ragam Anwar ini sebenarnya sangat mudah. Semudah Tun Mahathir memecat dia. Cuma Pak Lah dan Najib saja yang tak tau cara. Konon nak bagi steroid yang boleh membunuh, akhirnya steroid yang diguna menyebabkan Anwar dilihat semakin kuat. 

Ke tiga-tiga personaliti ini dan yang sealiran dengannya boleh mengancam kedudukan dan keharmonian masyarakat jika terus-terusan dibiarkan oleh pemimpin dan pemerintah yang lemah dan tidak berdaya.    

2 comments:

  1. najib is gone nothing u all leh letskkan harapan dia paking lemah dari paklah..paklah x nansuhkan undang2..

    ReplyDelete
  2. Di antara kesalahan terbesar Najib adalah...

    1. Memansuhkan ISA
    2. Terlalu beri muka kepada Cina dan Keling Pendatang dan Melayu Pembangkang pembelot Bangsa dan Agama
    3. Tetap memberi segalanya kepada Kedua Bangsa Pendatang walaupon kenyataannya mereka tidak akan menyokong Kerajaan.

    ReplyDelete