World's news

Loading...

Wednesday, March 5, 2014

RAKYAT FIKIR BN TAK BOLEH BODOHKAN MEREKA LAGI!!

Siapa kata masyarakat hari ini sudah semakin cerdik dan matang. Katanya, pemimpin kerajaan tidak boleh lagi senang-senang nak tipu rakyat?

Realiti hari ini tidak begitu. Lihat saja PRK Kajang. Kerajaan negeri Selangor senang-senang saja tipu dan bodohkan rakyat Kajang. PKR yang memerintah Selangor senang-senang saja memanipulasi pemikiran rakyat Kajang. Senang-senang saja jadikan pilihanraya dan jawatan YB seperti barang permainan.

Hari ini menwarkan diri. Besok lusa bila menang senang-senang letak jawatan semata-mata kerana mahu menjalankan agenda politik PKR. Permainan ini sudah pernah dilakukan oleh Wan Azizah di Permatang Pauh. Bila suami terdesak direpot polis oleh Saiful yang mengaku telah diliwat Anwar. Dalam tempoh seminggu Wan Azizah kosongkan kerusi Permatang Pauh semata-mata kerana mahu memberi laluan kepada Anwar untuk menyandarkan isu peribadinya menjadi polemik rakyat.

Hari ini bila kes rayuan liwat Saiful hampir ke penghujung, Anwar sekali lagi menyandarkan isu peribadinya kepada rakyat Kajang pula. Sedangkan jika rakyat benar-benar memikirkan kesan jika Anwar didapati bersalah oleh mahkamah sudah pasti kerusi dun Kajang dan parlimen Permatang Pauh akan terpaksa dikosongkan dan sekali lagi rakyat akan berhadapan dengan pilihanraya.

Tapi, rakyat yang mengaku sudah cerdik dan mengaku bukan senang untuk diperbodohkan oleh pemimpin politik, tidak terfikir pun kesan yang bakal menyusahkan mereka sekali lagi jika mereka memberi kemenangan kepada Anwar dalam PRK Kajang nanti.

Hakikatnya, rakyat terutama yang menyokong PKR sudah gagal menggunakan pemikiran dan akal yang waras untuk menilai sesuatu yang berlaku secara rasional.

Cerdik-cerdik mereka pun, masih tidak terfikir pun oleh mereka bahawa mereka sebenarnya sudah berpuluh-puluh kali dan bebelas-belas tahun dimanipulasi dan diperbodohkan akal pemikiran mereka oleh para pemimpin mereka sendiri.

Cukup dengan pemimpin mereka memainkan emosi dan sentimen dengan pelbagai kisah kebobrokan pemimpin BN, akal pengikut sudah gagal berfungsi secara adil dan rasional.

Cerdik apakah ini? Inikah yang dikatakan rakyat sudah matang berfikir? Ini bodoh tahap paling rendah.

Sebenarnya sebahagian rakyat merasa diri mereka cerdik dan dan tidak lagi boleh diperbodohkan hanya oleh kerajaan BN sahaja, tapi di sudut lain, hakikatnya mereka sudah terjerat dan diperbodohkan akal dan jiwa mereka oleh para pemimpin PKR khususnya Anwar Ibrahim.

Dari satu sudut mereka tidak rela diperbodohkan oleh pemimpin BN, tapi di satu sudut lagi mereka sanggup membiarkan diri mereka jadi bodoh dan dungu oleh Anwar Ibrahim hanya disebabkan sentimen kebencian meluap terhadap BN hasil dari "gampangnya" Anwar memanipulasi akal fikiran mereka yang kononnya cerdik dan sudah matang ini.

Mereka sanggup tidak makan makanan yang telah dihidang hanya disebabkan termakan tuduhan Anwar bahawa bau busuk yang melintas di hidung mereka adalah bau kentut busuk para pemimpin BN yang telah memakan hasil dari memeras harta rakyat, sedangkan harta Selangor negeri terkaya di Malaysia sedang dinilai, dicongak dan diintai oleh para pemimpin mereka dengan penuh bernafsu.

1 comment:

  1. Berapa kali anwar kata kat saudara yg saudara ni "gampang" tapi dgn sombong saudara tuduh anwar Gampang.. niat saudara baik tapi cara sudara cara Dajal.

    ReplyDelete