World's news

Loading...

Thursday, March 13, 2014

MISTERI KEHILANGAN MH370 SEBARIS MISTERI PENEMUAN BENIH NABI ISA DALAM RAHIM MARIAM??

Kebuntuan misteri kehilangan MH370 benar-benar mengejutkan bukan saja rakyat negara ini, bahkan satu dunia sedang mengikuti perkembangannya.

Semoga Allah swt akan memberi petunjuk dan hidayahNya kepada umat dunia ini dari peristiwa yang membuatkan seluruh akal manusia menjadi buntu dan segala kecanggihan teknologi yang wujud di mukabumi ini seolah-olah hilang upaya.

Hanya mereka yang tidak punya naluri kemanusiaan sahaja yang tidak simpati, tergamam, hampa dan pilu dengan kebuntuan yang berlaku.

Pun begitu, masih terdapat juga sekelompok manusia yang semakin jelas sifat, niat serong dan kecenderungan sebenar mereka. Semua ini menjadi petunjuk.

Kelompok ini sekali lagi mengambil kesempatan sepertimana peristiwa pencerobohah tentera Kiram dengan mengekploitasi takdir bencana dan musibah yang berlaku bagi tujuan "menambah-bencikan" lagi perasaan rakyat terhadap pemerintah.

Lain perhitungan kita sebagai rakyat dan pemimpin yang bertanggungjawab yang seharusnya dilakukan di saat getir sebegini, lain pula niat dan gerakerja serta kesempatan yang mereka cuba lakukan dari musibah yang berlaku.

Apalah pula agaknya nasib dan musibah yang bakal ditakdirkan oleh Allah swt buat manusia-manusia fasik seperti ini? 

Tiada tanda-tanda simpati di wajah mereka dengan musibah yang sedang terjadi.

Semua negara bersimpati dan menghulur bantuan menurut kepakaran bidang masing-masing, puak fasik ini hanya tahu mengeluarkan "bisa mulut" dengan menuding jari kepada pemerintah. Setiap inisiatif "emergency" yang dilakukan oleh pihak berkuasa untuk mencari pesawat dan 239 nyawa manusia sentiasa dipertikaikan. Lambat bertindak, sistem yang lemah dan longgar, flip-flop dll. Apabila ada saja unsur kelemahan yang muncul di saat getir ini, maka mereka tanpa berlengah akan mengekploitasi sepenuhnya untuk menimbulkan rasa ragu rakyat terhadap kemampuan pihak berkuasa.

Di satu pihak, semua berdoa, berusaha dan tidak lelap tidor turun padang untuk menyelesaikan musibah yang terjadi, puak fasik ini pula turun padang menghasut rakyat dan bertindak menjadi pemantau kepada semua gerakan menyelamat yang sedang dilakukan oleh pemerintah. Sebarang kelemahan atau kelewatan pasti akan diguna untuk menimbulkan dan menambah lagi sentimen kebencian para pendengar ceramah mereka. 

Bukan soal keselamatan dan penyelesaian krisis yang mereka harapkan berlaku, sebaliknya mereka mengharapkan rakyat akan bertambah benci kepada pemerintah.

Walaupun isu kehilangan MH370 ini sudah menjadi krisis global yang belum pernah terjadi, bagi puak ini isu Anwar dijatuhkan hukuman bersalah meliwat adalah isu paling besar.

Rakyat harus dialihkan semula fokus dan pemusatan pemikiran mereka dari krisis MH370 kepada isu bahawasanya Anwar terus dianiaya dan sistem kehakiman negara telah dipandu oleh kuasa ghaib eksekutif yang terlalu takutkan pengaruh Anwar, kononnya.

Walhal, semua sudah tahu bahawa jika benar pun wujud konspirasi untuk membunuh masa depan politik Anwar, sehebat dan secanggih mana sekali pun perancangan konspirasi tersebut, para konspirator ini tidak mungkin dapat memastubasi air mani dari alat sulit Anwar dan memasukkannya ke dalam dubur Saiful. Itu hakikatnya. Fakta yang berlaku ialah iar mani Anwar "wujud" di dalam dubur Saiful.

Apakah pentaksub Anwar ini beranggapan air mani Anwar di dalam dubur Saiful itu "se misteri dan sesuci" benih di dalam rahim Mariam yang telah melahirkan Nabi Isa as?

Apa pun, mangsa krisis MH370 ini melibatkan 12 negara dan kewarganegaraan. Kehebatan teknologi Amerika sendiri masih gagal mengenalpasti punca dan lokasi di mana hilangnya MH370. Gabungan semua teknologi tercanggih di dunia ini sedang dan bakal tercabar oleh hanya oleh misteri kehilangan pesawat MH370.

Sepatah kata Kapten Norudin, di mana kuasa (teknologi manusia) berakhir, di situlah kuasa Allah (dilihat oleh manusia) bermula, walaupun pada hakikatnya setiap sesuatu yang bergerak walau sebesar zarah sekali pun ia adalah kuasa dari yang maha kuasa.

Jika kecanggihan teknologi manusia yang tercanggih pun sudah dinafikan kehebatannya oleh Allah swt, apakah air mani yang dapat diwujudkan di dalam dubur Saiful itu lebih canggih lagi aplikasi teknologinya hingga Anwar sendiri buntu bagaimana air maninya sendiri boleh diambil oleh Najib dan Najib memasukkannya pula di dalam dubur Saiful?

Jika begini keadaannya, pakar Amerika dan seantero dunia ini harus datang ke Malaysia dan belajar dari Najib bagaimana dia boleh melakukannya

1 comment:

  1. Ha,ha,ha,saya yg pertama nak komen....GOOD artikel...sangat releven dengan isu semasa.!!

    ReplyDelete