Tuesday, April 27, 2010

MELAYU(PRIBUMI) + INDIA SUDAH CUKUP 2/3..

Jika komposisi Melayu + india digabungkan di mana-mana kawasan ‘mixed voters’, kaum cina akan hilang kuasa tawar-menawar. Syaratnya, BN mesti berjaya menguasai lebih 65% sokongan Melayu + india di mana-mana kawasan yang ditandingi.

Ambil Hulu Selangor sebagai contoh. Komposisi (M)57 : (C)26 : (I)17.

Melayu + India akan berjumlah 74%. Jika secara purata BN berjaya memenangi sokongan 70% pengundi Melayu dan India, maka BN tidak perlu 1 undi pun dari kaum cina untuk memenangi Parlimen Hulu Selangor.

Caranya, UMNO harus berpegang teguh dengan perjuangan asas kenapa UMNO ditubuhkan, dan MIC perlu berpegang teguh dengan apa yang diperjuangkan, iaitu memperjuangkan masa depan, nasib dan agenda bangsa.

Apabila perkara ini nampak jelas, dilihat dan dirasai, maka ke dua-dua kaum, iaitu Melayu dan India akan mengembalikan sokongan mereka kepada UMNO dan MIC. Pada masa yang sama pastikan melayu + bumiputera di Sabah & Sarawak tetap kekal bersama BN.

Apabila perpaduan ini berlaku, orang pertama yang akan merasa tergugat adalah mereka yang opportunis. Seorang opportunis tidak akan membiarkan diri mereka berada di kedudukan ‘tergugat’.
Apabila isyarat menunjukkan wujudnya sokongan yang besar di kalangan Melayu dan India kepada BN, maka kalangan opportunis pasti akan berbuat sesuatu untuk menyelamatkan kedudukan mereka.

Selalunya seorang opportunis akan dahulukan kepentingan mereka dari yang lain-lain. Pada perkiraan mereka, jika dengan tindakan mereka menyokong pembangkang tidak boleh menjejaskan BN, maka mereka akan bertindak menyokong kerana bagi mereka parti mana yang disokong tidak penting. Apa yang penting bagi mereka ialah dalam keadaan apa pun, mereka mesti dapat untung. Opportinis tidak akan sanggup kerugian. ‘If u can’t fight, u must joint them’. Ini sifat azali seorang opportunis.

Pengajaran terbaik bagi seorang opportunis ialah BN mesti membuat perhitungan paling tepat. Berkasih biar pada yang sayang. Lebih baik BN tumpukan kepada undi Melayu dan india terlebih dahulu, sebelum membuat perhitungan dengan puak opportunis.

Mengendalikan puak opportunis sangat mudah kerana kita sangat mengetahui di mana kelemahan dan kekuatan seorang opportunis. Syaratnya kita mesti ada kekuatan yang cukup untuk tawar-menawar dengan mereka.

Jika BN kuat, puak opportunis inilah puak yang paling awal cium buntut kita. Tapi jika kita lemah puak opportunis ini jugalah yang pertama akan tunjuk buntut pada kita.

Jadi BN kena ingatlah…mana satu yang BN mahu. Nak orang cium buntut atau nak orang tunjuk buntut…

12 comments:

  1. Salam Saudaraku,saya dari parlimen pokok sena kedah...saya sangat bersetuju dengan saranan saudara..kita kini perlu mencara sahabat baru selain bangsa cina ini...kerahkan kepada semua anak muda kita agar pergi mendaftar undi..ini saja peluang yang ada untuk kita hentam mereka balik...tanamkan doktrin pada anak2 kita bahawa mereka ini boleh jadi cemerlang dari puak opportunis ini..mereka ini hanya diberi peluang saja...jangan bagi muka walau seinci pun lepas ni...(yang menyesal memangkah mahfuz omar)...kita pakat tunggu PRU13..tunggu penanggan pengundi melayu..

    ReplyDelete
  2. Marilah UMNO dan Pas bersatu. Ini bukan masa kita jatuh menjatuh...jangan jadi ketam dalam baldi..

    Kenapa susah sangat nak bersatu????

    Ini bukan masa kita berbalah....tengok cina dalam diam-diam mereka ada agenda tersendiri iaitu nak menguasai jajaran dari Singapura hingga ke Perak..

    Wahai pemimpin UMNO dan Pas jangan tidur lagi...jangan kau jual bangsa dan agama Islam tercinta.. bangun bangun bangkit...

    ReplyDelete
  3. Orangkampung, saya rasa bukan maslah pihak UMNO utk bersatu tapi yg satu lgi. Tmbah plak ada sorang tok guru tu,buka mulut sje,tk de siapa yg lain mampu menidakkannya.

    ReplyDelete
  4. Saya bersetuju dengan saudara,malah ada point2 saya kutip dari blog saudara untuk ulasan kami di blog perkasaampang.blogspot.com.Usha menyedarkan kepimpinan tentang sikap kiasu dan chauvanist msykt cina ini harus diteruskan.Kita jugak tk mau parti cina komponen BN menjadi gunting dalam lipatan.Teruskan

    ReplyDelete
  5. Saya setuju. Cina tak akan puashati sehingga mereka dapat perintah Tanah Melayu.

    ReplyDelete
  6. SAYA JUGA SETUJU ,KITA (bn) masih boleh menang,diharap kekalkanlah....

    ReplyDelete
  7. Malangnya Melayu Islam dalam PKR dan PAS terlalu tamak kuasa sehingga sanggup menjual maruah agama dan bangsa.

    ReplyDelete
  8. Kalau oranh Melayu semua bersatu demi kesedaran pentingnya perpaduan demi agama dan bangsa ,kuasa undi Melayu sahaja sudah bolih menubohkan kerajaan disetiap negeri dan juga pusat walaupon mungkin tidak mempunyi 2/3 majority.
    Melayu mesti sadar,hakikatnya untok Melayu terus bertapak dan kekal dengan status mereka sabagai peribumi mereka tidak bolih lagi bersandar harap kapada kaum-kaum yang tidak pernah iklas dalam sokongan mereka, umpama perpatah 'telunjok lurus kelingkeng berkait' yang tidak akan menambahbaik malah akan mendatangkan lebih masalah.
    Selagi Melayu dipechah-belahkan tidak akan kemana kita.
    SEMAKIN HARI SEMAKIN KECHEWA.


    1sekolah > 1bahasa > 1Malaysia

    ReplyDelete
  9. Bagus, teruskan RACIST anda
    Lg cepat BN berkuburrrr

    ReplyDelete
  10. salam.tengoklah dalam kita menyampaikan pendapat yg jelas berpaksi kpd kenyataan masih di 'label' sbg rasis

    ReplyDelete
  11. Saya setuju, org melayu msti bersatu, org cina, mca, gerakan, dap bersatu dlm diam, mereka ada agenda masing, la ni P.Pinang dah jd hak cina, sampai bila pun, takkan dpt blk, org melayu dah x berkuasa lg. Bersatulah org2 melayu...

    ReplyDelete
  12. Anonymous said...
    Bagus, teruskan RACIST anda
    Lg cepat BN berkuburrrr
    April 29, 2010 4:07 AM

    LU Anonymous MANYAK MODOH!! KALAU MANYAK RACIST LAGI MANYAK UNDI MASUK.. LU TENGOK ITU DAP SIKALANG SULAH JADI RACIST NO.1 LORR..

    ReplyDelete