Thursday, April 29, 2010

RASIS KU RASIS LU...

Ibrahim Ali mencadangkan supaya peruntukan pembangunan kepada komuniti cina yang menipu BN selepas PRK Hulu Selangor ditahan, selepas 75% pengundi Cina Hulu Selangor mengundi pembangkang. Tujuannya ialah supaya pengundi cina ini tidak lagi menipu BN dengan cara meminta itu dan ini, tapi akhirnya bertindak mengundi pembangkang.

Sikap begini boleh menyebabkan kaum cina dipandang serong oleh lain-lain kaum yang terdapat di negara ini. Sikap ini sangat hodoh, hina dan tidak bermaruah. Mahukah kaum cina Malaysia ditanggap dengan persepsi negatif sebegini?

Presiden MCA, Dr. Chua Soi Lek menyalahkan kenyataan Ibrahim Ali ini sebagai punca pengundi cina tidak menyokong BN.

TENGOKLAH PERANGAI PEMIMPIN KAUM OPPORTUNIS KIASU INI. Tercari-cari alasan untuk pertahankan maruah dan sikap kiasu kaum mereka.

Tiada alasan untuk mempertahankan sikap ‘anti-establishment’ kaumnya, hingga terpaksa gunakan alasan selepas kejadian. Mana ada sesuatu kejadian yang berlaku berpunca dari kenyataan yang dibuat selepas kejadian.

“Sakit perut yang dialami oleh sebahagian besar pengundi cina di Hulu Selangor hari ini adalah berpunca dari makanan yang mereka akan makan di kedai Ibrahim Ali besok pagi” – Ada ke doktor yang beri laporan kesihatan macam ni?

Inilah antara sikap dan perangai pemimpin rakan komponen yang menambah beratkan lagi beban yang terpaksa dihadapi oleh BN hari ini. Bagaimana BN harus berurusan dengan rakan yang sentiasa menipu rakan komponen yang lain secara hidup-hidup?

Alasan yang tidak wujud pun mahu digunakan, seolah-olah semua rakan komponen akan bersetuju dan percaya dengan alasan yang diberikan.

Mula-mula pengundi cina menipu BN. Selepas pengundi menipu BN, pemimpin mereka pula subahat dan sama-sama pakat mempertahankan sikap penipu kaumnya - juga dengan cara menipu, iaitu dengan cara memberi alasan palsu, dusta dan diada-adakan.

Pemimpin kencing berdiri, pengikut kencing berlari. Dua-dua kaki kencing.

Semakin terserlah sikap rakyat Malaysia dari kalangan keturunan cina yang mengaku bersikap nasional, tapi sebenarnya merekalah paling rasis dan kiasu.

Manakan tidak rasis. Kaum mereka bertindak secara beramai-ramai menipu BN pun, masih dipertahankan oleh pemimpin mereka dari kalangan komponen BN. Pemimpin Melayu kita sering kedengaran mengkritik kaumnya sendiri jika ada perkara-perkara yang tidak betul dan bersifat terlalu perkauman sehingga ada yang dikenakan tindakan pecat.

Tapi berlainan sekali dengan tabiat pemimpin cina. Kesalahan kaum mereka akan dipertahankan walau dengan apa cara sekali pun. Jika ada kalangan mereka yang jelas membuat kenyataan berbau rasis, para pemimpin kaum mereka akan sama-sama mempertahankannya. Mereka hanya pantas menempelak dan mengkritik kaum lain, khususnya Melayu.

Inilah lagu rasis yang paling tebal dan paling kiasu… Ia menjadi dendangan di kalangan masyarakat keturunan cina Malaysia…

4 comments:

  1. Salam Mr KAMARULZAMAN dan semua,

    Pemimpim2 UMNO yg ada terutama PM, TPM dan yg ain2 ramai sangat yg benggap.. ramai yg jaga perut2 yg boroi2 tu..

    ikhlas,

    ReplyDelete
  2. Salam....
    Melayu tak perlu menuntut haq kerna inikan negara melayu yang termaktub haq dalam perlembagaan..tapi kalau bangsa asing (dah jadi bumiputra pun) seperti cina dan india memang mereka perlu menuntut haq mereka...cuba bayangkan jika kita duduk diluar negara pastilah kita menuntut haq kita sebagai immigran yang sah jika terdapat pencabulan haq, jadi kenalah faham sebab apa parti melayu UMNO dikatakan rasis..boleh rujuk dibawah bagaimana parti cina yang begitu prihatin terhadap rakyat sekalipun melayu...
    http://addin77.blogspot.com/2010/04/ketua-pemuda-mca-menyelar-polis.html

    ReplyDelete
  3. Mahasuci Allah swt telah menjadikan manusia berbangsa2 termasuk cina, india dan lain2. Allah akan ganti dengan kaum lain jika kaum yang di beri peluang kuasa tidak menjalankan hukum Allah. Janji Allah pasti datang. Saya yakin dan pasti kuasa Melayi akan hilang dan tinggal dalam lipatan sejarah walau sedaya upaya sekerat dua dalam UMNO yang jujur ada berniat untuk laksanakan hukum syariat Allah tetapi tak akan mampu kerana faktor2 tertentu. Saya ingin mengucapkan selamat tinggal UMNO dan tokoh2nya yang antara satu sama lain tidak bersatu hati nampak sahaja bersatu tetapi hati meraka berpecah antara satu dengan lain. Hati manusia ini adalah milik Allah. Bukti keputusan PRK Hulu Selangor begitu hebat BN cuba memenangi hati rakyat tetapi mejoriti sangat mengelikan hati. Saya kesihan Tengok Najib tersorong2 tabur duit rakyat orang Cina tak heran dengan cara pembahagian duit rakyat oleh Najib yang tak bermoral. Lebih ramai Wakil Rakyat Mati lebih terbela rakyat. Ramai lagi Wakil Rakyat yang maseh hidup memerlukan duit utk membela rakyat kawasan mereka.

    ReplyDelete
  4. Rasanya sebelum umno berkubur, parti pas dan pkr terlebih dahulu terkubur di tangan dap dan orang cina...sebab pas dan pkr musuh dalam selimut dap yang patut dihabiskan riwayatnya dulu..

    ReplyDelete