World's news

Loading...

Tuesday, December 25, 2012

TIDAK SALAH BERNIAGA- NGEH NGA!!

Kenyataan Nik Aziz;

''… Saya kata begini, kalau UMNO tukar dasar kebangsaan kepada Islam dan UMNO dan Pas bersatu, buat apa lagi saya berpolitik. Tidur malam tidak nyenyak. Tetapi kalau selagi Melayu sokong UMNO, wajib atas saya melawan kerana ini bahagian mungkar."

Tengok kenyataan ini;

"Pihak Kerajaan Negeri telah membuat PENGAKUAN bahawa tanah seluas 10,526 hektar terletak di Hutan Simpan Relai, Gua Musang telah diluluskan kepada Yayasan Islam Kelantan oleh Majlis Mesyuarat Kerajaan yang bersidang pada 13 September 2000, bagi mereka adalah bertujuan kononnya untuk menjana pendapatan YIK bagi menampung urusan pengajaran dan pembelajaran di sekolah-sekolah Yayasan Islam Kelantan". 

Apa yang berlaku, tanah inilah yang dijadikan tukaran dengan DAP untuk membolehkan PAS menjadi MB Perak.

Jika UMNOlah yang berbuat seperti ini, sudah pasti isu ini akan digunakan oleh PAS untuk dijadikan sebagai bukti inilah antara  kemungkaran dan amalan rasuah yang dilakukan oleh UMNO yang wajib ditentang.

Tetapi, disebabkan amalan ini amalan PAS, maka ianya tidak salah kerana ada niat baik di sebalik rasuah yang dilakukan, iaitu untuk menampung pembelajaran di sekolah tajaan YIK.

UMNO terkencing mengadap kiblat dikatakan haram. Bila PAS melakukan perbuatan yang sama, tidak haram kerana hanya "batang tubuh" yang kelihatan mengadap kiblat sedangkan "menate tu terpancut ke kiri".

Beginilah cara ulamak PAS meletakkan agama. Meringan-ringankan dan mempermain-mainkan hukum Allah. Mereka menjalankan hukum Allah bersandarkan nafsu dan bukan di atas dasar iman dan taqwa.

Benarlah seperti yang disebut oleh Syeikh Kadir Jailani sebagai "golongan yang ada lidah tetapi tidak ada hati".

"Mereka bijak bercakap tetapi tidak melakukan seperti yang dicakapkannya. Mereka mengajak manusia menuju Allah tetepi mereka sendiri lari dari Allah. Mereka benci kepada maksiat yang dilakukan oleh orang lain, tetapi mereka sendiri bergelumbang dalam maksiat itu. Mereka menunjuk kepada orang lain yang mereka itu Soleh tetapi mereka sendiri melakukan dosa-dosa yang besar. Bila mereka bersendirian, mereka bertindak selaku harimau yang berpakaian. 

Inilah orang yang dikatakan oleh Nabi SAW. dengan sabda;
“Yang paling aku takuti di kalangan umatku ialah orang alim yang jahat”.

Kita berlindung dengan Allah daripada orang alim seperti itu. Oleh itu, larilah dan jauhkan diri kamu dari orang-orang seperti itu. Jika tidak, kamu akan terpengaruh oleh kata-kata manis yang bijak berbicara itu dan api dosanya itu akan membakari kamu dan kekotoran hatinya akan membunuh kamu."

4 comments:

  1. Dasar Islam hanyalah sekadar lanungan di pentas-pentas ceramah PAS untuk meraih undi, tetapi tidak pernah, saya ulangi, tidak pernah diterjemah secara praktikal.

    Pendedahan Dato' Che Alwi mengenai tanah ECDC Kelantan dibahagikan kpd lebai2 munafiq PAS membukti Islam bawaan PAS bukannya Islam pada dasar, tapi Islam untuk AUTA.

    ReplyDelete
  2. Ini ulama bukan jahat, sesat lagi.

    ReplyDelete
  3. Ngeh-NGA.., Nga-NGEH.., Ngeh-Ngeh.., Nga-Nga..,

    La ni mulut si (N)Ajis dah masuk lalat sobab dah tongango...
    Don't be surprised bila si tua ni akan kata Allah dah maafkan dia dan memberi berkat kepada Ngeh-Ngeh & Nga-Nga lepas dia buat sembahyang 2 rakaat. Binawe & bincek betul si tua ni. KECIK-KECIK TAK NAK MAMPOS, DAH BESAR MENYUSAHKAN ORANG!!!! kata Ahmada Nisfu dalam filem Seniman Bujang Lapok.

    ReplyDelete
  4. Pok nik berpolitik ke? Ingat kan berdakwah...... Selagi kau tidak bertaubat dan memohon maaf, kami tidak akan memaafkan kamu kerana telah mengkafirkan kami. Ingatla dan kau lebih tau betapa azabnya nanti...........

    ReplyDelete