Sunday, April 28, 2013

TUN M: PUTRAJAYA BN MENANG 11,000 UNDI!!

Husam Musa makin kusam muka bila penduduk Putrajaya keluar beramai-ramai mendengar syarahan Tun Mahathir.

Wilayah yang mahu ditawan oleh PAS ini adalah wilayah yang dibangunkan oleh tangan Mahathir. Wilayah ini suatu masa dulu pernah mahu dilelong oleh PAS jika mereka diberi mandat oleh rakyat.

Orang yang nak rampas Putrajaya ini adalah orang yang telah terbukti gagal membangunkan wilayahnya sendiri di Kelantan. 

Hari ini orang yang telah gagal di tempat sendiri ini bertanding di Putrajaya bukan kerana lain-lain sebab tetapi semata-mata berbekalkan keyakinan faktor "assabiah" Kelantan akan membantu kemenangannya. Dia berharap pengundi2 yang berasal dari Kelantan yang ramai mengundi di Putrajaya akan mengundi berdasarkan sentimen assabiah kenegerian Kelantan. Dia ingat semua orang Kelantan berjiwa assabiah.

Pengundi di Putrajaya berjumlah 16 ribu dengan penambahan pengundi baru lebih 7 ribu. Penduduk Putrajaya seramai 80 ribu. Husam Kusam pun tidak tahu yang mana satu pengundi Putrajaya dan mana satu pengundi luar Putrajaya. Dia hanya meletup-letupkan mercun ke sana kemari dengan harapan pengundi Putrajaya akan datang menyerah diri dan menyatakan sokongan kepada PAS. Dia tak tahu pun di mana lokasi kediaman sebahagian besar pengundi.

Husam Musa bakal tertipu dengan sokongan moral yang diperolehinya sewaktu menunaikan solat Jumaat di Masjid besi, melainkan jika semua yang bersalam dan bersembahyang di situ semuanya pengundi Putrajaya.

Untuk keputusan tidak rasmi calon BN akan menang dengan 11 ribu pengundi akan mengundi BN. Bakinya adalah untuk Husam Kusam dan mereka-mereka yang tak mengundi kerana mungkin sudah balik kampung pencen atau berpindah ke Sabah Sarawak.

3 comments:

  1. Kambing bila dah terlepas habis laman orang dia serbu. Macam Husam Jamnapari, apa lagi Laman Putrajaya terus buat dia stim.

    Maka terkodek-kodeklah ekor dia.

    Kesian taik kambing bulat-bulat habis terabur, kerja buat Si Husam.

    ReplyDelete
  2. Nak tanya macam mana bekas presiden umno boleh sokong ahli bebas.Ahli Umno yang waras atau yang tidak gila seperti mana disebut Inchek Ibrahim Ali yang pernah mengatakan hanya orang gila sahaja menyertai Umno, pasti tidak setuju dengan tindakan Mahathir Mohamad yang bermati-matian memberi sokongan kepada calon Bebas di Pasir Mas. Sebagai ahli Umno dimanakah logiknya Mahathir memberi sokongan kepada seorang calon Bebas yang juga menjadi pengkhianat kepada Umno.

    ReplyDelete
  3. Khianat pd parti tp dia masih junjung n perjuangkn islam n melayu. PR?? Jual n gadai maruah islam n melayu!!!

    ReplyDelete