Wednesday, May 29, 2013

ALHAMDULILLAH...ANWAR MASIH RASIONAL!! TAHNIAH BN!!

Anwar ini baik orangnya. Dia tidak sampai hati untuk membatalkan keputusan PRU13. Anwar masih ada pertimbangan dan sifat perkemanusiaan yang tinggi. Tidaklah seperti yang digambarkan oleh sesetengah pihak, khususnya puak UMNO.

Apa tidaknya. Segala "bukti-bukti besar" penyelewengan dan penipuan  SPR dan Barisan Nasional dalam usaha untuk memenangi PRU13 tidak dikemukakan oleh Anwar walaupun Anwar menyatakan ada bukti yang sangat kukuh dan muktabar.

Bukti-bukti besar seperti mengimpot 40 ribu Bangla dan 45 ribu pendatang asing di Sabah untuk membantu kemenangan BN di Semenanjung tidak dijadikan bahan bukti langsung oleh Anwar. Tiada petisyen atau bantahan dilakukan oleh Anwar berkaitan dengan bukti-bukti muktabar dan sahih yang dimilikinya ini.

Apa yang dilakukan oleh Anwar hanyalah membuat lapuran polis berkaitan dakwat kekal dijari korek lubangnya yang telah hilang sewaktu dia mencuci tangan jam 5 petang pada hari pengundian tersebut. Lapuran polis Anwar ini sudah tertentu berkaitan dengan kerusi parlimen Permatang Pauh.

Lapuran polis Anwar ini jika diterima oleh mahkamah, maka kerusi parlimen Permatang Pauh yang dimenanginya ini silap-silap boleh terbatal.

Inilah baiknya Anwar. Kita jangka dia hantar petisyen untuk batalkan kawasan-kawasan yang dimenangi BN, tapi rupanya dia nak batalkan kawasan yang dimenanginya sendiri.

Petisyen kawasan parlimen yang melibatkan 85 ribu pengundi hantu bangla dan pendatang asing Sabah sikit pun Anwar tak usik. Jadi selamatlah BN. 

Inilah bukti betapa "besarnya jiwa" penipu Anwar.

No comments:

Post a Comment