Monday, May 20, 2013

ANWAR SANGGUP WALAUPUN TERPAKSA JADI BABI!!

"Daging babi haram, tapi tulang sup babi dianggap halal".

Kerajaan pusat yang dimenangi BN haram dan tidak sah, tapi kerajaan negeri yang dimenangi pembangkang dianggap halal dan sah serta bebas dari penipuan.

Walaupun bulu babi memenuhi tubuh badan babi, tapi yang menentukan binatang itu samada babi atau bukan babi, bukan bulunya.  Babi dikenali sebagai babi berdasarkan dari rupa paras dan komponen serta anggota badannya. Jika babi mahu dikenali hanya berdasarkan bulu, maka kerbau, anak badak dan lain-lain binatang yang berbulu mirip babi pun boleh dikatakan babi.

Walaupun pembangkang mendapat undi popular yang lebih besar berbanding BN, tetapi di negara yang mengamalkan demokrasi westminster, yang menentukan sesebuah parti itu menang atau kalah bukan berdasarkan undi popular, sebaliknya ia berdasarkan jumlah kerusi yang dimenangi.

Jika berdasarkan undi popular, Al Gore kawan kepada Anwar Ibrahim sudah pun jadi Presiden Amerika.

Jika berdasarkan majoriti undi popular, hutan rimba sepatutnya dikuasai sepenuhnya oleh haiwan jenis babi kerana babilah haiwan yang paling ramai anak dan paling cepat berkembang biak.

Tetapi, babi-babi ini tidak pernah berdemo, membantah dan memenuhi setiap lorong-lorong dan denai di hutan untuk menuntut merekalah yang paling berhak memerintah hutan rimba tropika di Malaysia disebabkan majoriti yang tinggal di hutan itu adalah babi.

Babi pun tahu menghormati dan akur dengan hakikat takdir kehidupan di rimba yang berdasarkan kepada hukum "siapa kuat dia berkuasa".

Tetapi, manusia bukan haiwan, bernama Anwar Ibrahim pula yang lebih tidak berakal dari babi-babi di hutan, tidak mahu mengakui hakikat hukum demokrasi westminster yang menjadi amalan di negara ini dalam menentukan siapa yang layak dipilih dan membentuk kerajaan.

Akal yang berada di bawah paras akal babi ini lebih tahyol lagi fahamannya dan tidak layak untuk diikuti sama sekali apabila menghasut rakyat supaya bangkit menentang kemenangan sah BN di peringkat pusat dan di lain-lain negeri, tetapi dalam masa yang sama meminta pula rakyat mengiktiraf kemenangan pakatan mereka di Penang, Selangor dan Kelantan.

Anwar sedang membabi-butakan "taraf akal" dan kewarasan para pengikutnya supaya bangkit menyondol tebing, rumput, ubikayu dan segala tanaman semata-mata kerana kemarukkan cacing yang dirasakannya mampu memberi mereka kekuatan untuk menyondol BN keluar dari Putrajaya.

Menggulingkan kerajaan yang disahkan telah mendapat kemenangan majoriti rakyat menggunakan kumpulan rakyat yang hanya memberikan mereka kemenangan di 89 kawasan adalah suatu tindakan menghina pilihan majoriti yang telah memberi kemenangan 133 kawasan kepada BN.

1 comment:

  1. .

    .
    .
    Tepat sekali BABI @ Brother Anwar Bin Ibrahim.
    Dia babi jelmaan manusia.
    Dia babi perliharaan Dapigs.
    Dia babi sundal.
    Dia memperbabikan Rakyat benak.
    Dia babi tulin @ original.

    .
    .
    .

    ReplyDelete