Tuesday, May 28, 2013

SPR..!! TOLONG SAMAN ANWAR SEGERA!!

Daripada kita terjebak dengan game plan Anwar untuk merosakkan kredibiliti SPR dan keputusan PRU13, lebih baik kita berbicara tentang masa depan negara bangsa.

Sudah terbukti, Anwar ini jika dilayan makin menjadi-jadi. Betul kata Daim, macam badut sarkas. Di Negeri Sembilan orang cakap "makan ambong". Di Sabah orang bilang "mintak pujik". 

Dalam kitab kisah sahabat nabi pula, orang macam Anwar ni digelar pembawa fitnah seperti Abdullah Ubai. Ada juga yang menggelar orang perangai macam ni munafik. Di dalam kitab yang menceritakan kisah umat akhir zaman, orang macam Anwar ni sama macam ciri-ciri Dajjal atau pengikut dajjal, juga seorang pembawa fitnah.

Di dalam kisah israk mikraj pula, ada kisah yang dipertontonkan kepada Nabi saw sekumpulan puak yang sedang  menggunting-gunting lidah dan bibir mereka sendiri dengan gunting besi berkali-kali. Mereka ini sama macam Anwar yang suka membawa fitnah dan mengatakan sesuatu (mintak puji) yang dia sendiri tidak melakukannya.

Oleh itu, adalah suatu perkara yang sia-sia jika kita asyik memikirkan bagaimana untuk menghentikan segala kelakuan Anwar yang mungkin  sudah dijadikan sebahagian dari makhluk yang dihantar untuk menguji dan menduga keimanan seluruh umat di mukabumi Malaysia ini.

Jika kita layan, kitalah yang akan terjebak dan berkongsi sama dalam gerakan fitnah yang sedang dijayakan oleh Anwar dalam usaha gilanya untuk menjadi Perdana Menteri.

Sebab itu jangan layan, kata Daim. Kita tak pandai cakap, tak pandai lawak dan kita bukan pelawak di pentas. Jangan kita terikut-ikut dengan rentak Anwar. Ikut lagak orang kaya, boleh jadi papa kedana. Ikut lagak orang alim, kita boleh jadi ulamak sesat. Ikut lagak tak siuman Anwar, kita akan gila. 

1 comment:

  1. tak payahlah..diakan nak kena gantung dah..

    ReplyDelete