Tuesday, July 9, 2013

TS MUHYIDDIN BERMAIN API!!??



UMNO Online - Dalam masa yang sama, Muhyiddin menyeru pemimpin UMNO supaya berada di barisan hadapan dalam memperjuang isu-isu berkaitan kepentingan orang Melayu dan Bumiputera.

Beliau berkata, ada pihak melihat Umno terutama sayap Wanita dan Pemuda banyak berdiam diri apabila isu tentang hak Melayu dan Bumiputera diperdebatkan.

"Kalau ada pihak yang ancam hak orang Melayu, mereka mahu lihat UMNO kekal menjuarai isu Melayu dan terus bersuara mempertahankan hak seperti yang termaktub dalam Perlembagaan," katanya.


Sedutan artikel KNKB;

""UMNO harus meningkatkan fixed deposit dari sudut "kekuatan kepimpinan".

UMNO harus menambah fixed deposit dari sudut keyakinan dan kepercayaan serta penghormatan seluruh parti komponen BN selaku parti teras. Jangan sampai komponen parti di Sabah dan Sarawak pun hilang keyakinan dengan leadership UMNO.

UMNO harus menambah fixed deposit dari sudut keyakinan dan kepercayaan serta dilihat credible pada pandangan mata majoriti rakyat Malaysia.""


Kenyataan tegas seperti inilah yang orang melayu khususnya ingin dengar dan orang cina pun akan timbul rasa gementar dan hormat pada pemimpin melayu.

Kita kena faham psikologi orang cina. Mereka suatu kaum yang opportunistic. Keberanian mereka macam keberanian seekor anjing. Kalau kita tunjukkan kita takut, anjing akan kejar kita. Tapi kalau kita tunggu, anjing pula tak berani nak dekat. Sifat anjing belaan, ia penyayang pada tuan dan ahli keluarga tuannya, tapi keras dan sukar bertolak-ansur pada orang yang tidak kena-mengena dengan ia. Anjing tiada kamus kompromi atau bertolak ansur dengan orang luar melainkan jika tuannya beri signal, "jangan ganggu". 

Anjing bukan berani sangat pun, tapi cara acahannya boleh menyebabkan orang lain merasa gementar. Cara untuk atasi keberanian anjing ini ialah kita tidak boleh terkesan dengan acahan anjing dan kena tunjuk kita berani. Kalau kita tunjuk takut, secara automatik anjing ini akan tunjuk berani dan naik lemak.

Kita kena tahu membaca kelemahan dan kelebihan seekor anjing. Jika tahu, barulah boleh kita mengendalikannya. Mengendalikan dan menjinakkan anjing bukan dengan melemparkan mereka dengan daging dan tulang. Setiap kali mahu berurusan dengan mana-mana anjing kita lempar tulang dulu. Itu saja kaedah yang pemimpin UMNO tahu.

Kalau tidak manakan timbul pepatah,"ibarat melepaskan anjing yang tersepit". Itu pun pemimpin UMNO sudah lupa ke?

Penyakit yang dihidapi oleh majoriti pemimpin UMNO hari ini ialah penyakit "sindrom fobia dan takut" kena salak anjing. Takut dikejar anjing. Takut baju koyak digigit anjing. Pemimpin UMNO ingat semua anjing yang ada di Malaysia ini anjing German Sheperd atau Husky dan boleh mengancam nyawa manusia.

Anak anjing terbiar menyalak tepi jalan pun pemimpin UMNO takut. Anjing jenis ini pun pemimpin UMNO ajak kompromi dan belum apa-apa lagi sudah bagi tulang dulu.

Bila seluruh komuniti anjing sudah dibiasakan dan diberi muka dengan tulang dan daging, sekarang pemimpin UMNO sudah menghadapi masalah kerana majoriti anjing ini sudah menggigit tangan yang memberi mereka makan. 

Anjing-anjing ini sudah masuk kandang lembu dan kambing serta reban ayam untuk mencari makanan. Menyalak anak-anak melayu yang mahu pergi sekolah. Menyalak anak melayu yang mahu pergi meniaga. Menyalak anak melayu yang mahu pergi masjid dan surau. Semua tempat anjing sudah ganggu.

Anjing-anjing ini sudah beranggapan pemberian tulang dan daging yang tidak bertempat ini sudah dianggap oleh para-para anjing ini sebagai hak mutlak mereka. Pemimpin UMNO wajib sediakan tulang dan daging secara samarata sepertimana UMNO memberi makan kambing, kucing, ayam dan itik melayu.

Padan la muka..

5 comments:

  1. Pedas ,panas tetapi bermaksud membina. teruskan usha memberi kesedaran kepada melayu lupa diri itu.

    ReplyDelete
  2. Syabas Sdr KNKB!

    Inilah yg dikatakan BERTEMU BUKU DENGAN RUAS!

    Reverse psychology yg Sdr lontarkan cukup menarik/menjentik/menguja malah berupaya menempeleng muka-muka pembesar UMNO yg masih tak sedar-sedar lagi.

    "Kalau ada pihak yang ancam hak orang Melayu, mereka mahu lihat UMNO kekal menjuarai isu Melayu dan terus bersuara mempertahankan hak seperti yang termaktub dalam Perlembagaan," Muhyiddin.

    kemudiannya disambut bersahaja lagi bermakna (mencengkam/mendalam/membaham minda yg masih dibuai lena) oleh Sdr KNKB,

    "Kenyataan tegas seperti inilah yang orang melayu khususnya ingin dengar dan orang cina pun akan timbul rasa GEMENTAR dan hormat pada pemimpin melayu"

    Lihat sahaja bagaimana sejak era Pak Lah lagi UMNO khususnya Pemuda UMNO kelihatan handicap sekali. Langsung tak berani bersuara apa sahaja yg bersangkutan dengan survival Melayu/Bumiputera. Jika tidak masakan wujud berates laporan polis oleh berpuloh-puloh NGO Melayu/Islam seperti Perkasa dan JMM itu.

    Pembesar UMNO terutamanya Pemuda UMNO tolong jadi anak jantan sedikit! Jangan hanya berani MELENGKINGKAN SUARA di Perhimpunan Agung UMNO sahaja. Buktikan!

    Syabas bro!

    Ringkasnya kita sama-sama boleh menyimpulkan betapa Najib sendiri telah diperlekehkan dengan sedikit dehem sahaja (belum gertak pun) dah tak semena-mena campak tulang, lambong daging, hidang peha kepada puak-puak Cinabeng ini). Jangan lupa bagaimana hamper 3 billion ditaburkan kepada SJKC/SJKT dari 2008 - 2013.

    Lantas! Apa punya low class jiwa perjuangan Najib ini! Justeru saya hujahkan sebelum ini betapa perlunya kesemua jawatan tertinggi UMNO mesti dipertandingkan. Barulah boleh dabik dada KPI teruji!

    ReplyDelete
  3. kalu dengan anjing senang jer, katok dgn kayu, kena sakit sikit mengoi2 la anjing tu lari. Jadi kena keras tindakan barulah anjing tu nak kawan, bodek mcm zaman mahathir dulu.

    ReplyDelete
  4. Boleh bernafas bagi orang melayu ... nampaknya ... masih ada jiwa melayu dlm umno ... harap tok din dapat jadi presiden.

    ReplyDelete
  5. ramai melayu yg tak sokong umno kerana perkara ini..
    pemimpin umno terlalu lemah bila berhadapan dgn cina...
    lalu apa lg yg mampu diharap????

    ReplyDelete