Tuesday, February 18, 2014

ANWAR BERJAYA PERKOTAK-KATIKKAN BN DAN PARA PEMIMPIN UMNO!!

Anwar Ibrahim nampaknya sedang membawa rakyat pelbagai agama di negara ini ke tangga terakhir sebelum bertempur di medan pertembungan yang bakal menghancurkan nikmat kehidupan yang berbentuk keharmonian kaum, agama dan budaya hormat-menghormati identiti, maruah serta budaya masing-masing kaum di negara ini.

Dalam situasi sebegini selalunya sudah berlaku intervensi undang-undang dari pihak berkuasa bagi mengekang ancaman dan bahang permusuhan kaum dan agama yang berpotensi untuk berlaku.

Tapi masalahnya, kerajaan BN seolah-olah sudah kaku dan tidak lagi punya daya dan kekuatan untuk menghentikan semua risiko ancaman yang hanya menunggu tempoh matang untuk berlaku.

BN seolah-olah sudah berserah kepada nasib sahaja. "Kalau tak berlaku kehancuran, alhamdulillah. Kalau berlaku apa boleh buat. Itu sudah kehendak tuhan. Semua ini kerana Anwar Brahim. Kalau setan ini taada, amanlah negara ini". Itu sahajalah nampaknya kudrat yang masih ada kepada para pemimpin BN.

Percayalah. Anwar Ibrahim hanyalah ikon yang dicipta oleh Allah swt sebagai ujian untuk umat Islam di negara ini. Di sisi Allah, Anwar atau sesiapa sahaja tidak mampu memberi bekas. Tidak mampu memberi benafaat mahupun mudarat walaupun secalit.

Setiap zaman sememangnya Allah swt wujudkan manusia yang sewaktu dengan Anwar Ibrahim. TujuanNya hanya untuk menguji umat Islam atau hamba2Nya. Manusia seperti ini hanyalahah "suatu jisim atau bahan ujikaji" Allah buat umat Islam berfikir, menilai dan menjaga keimanan mereka.

Pemimpin atau puak yang sewaktu dengan Anwar Ibrahim ini dulu dikenali sebagai pembawa berita dusta dan fitnah. Ada juga yang menamakannya dengan golongan munafik. Ada juga yang dilabel dengan nama pemecah belah umat. Di akhir zaman ia lebih popular dengan nama pengikut Dajjal Al masih. Setiap zaman, wilayah atau benua akan wujud manusi sebegini.

Di zaman nabi saw, wujud Abdullah bin ubai dan 82 orang munafik lagi yang sewaktu dengannya.

Di zaman Umar, Othman dan Ali juga wujud manusia yang sewaktu dengannya sehingga ke tiga-tiga mereka mati dibunuh.

Di zaman Muawiyyah, Abbasiyah dan Othmaniah juga wujud puak yang menjadi ikon pemecah belah masyarakat.

Di zaman Kesultanan Melaka juga tetap dihantar oleh Allah swt manusia yang sewaktu dengan Anwar Ibrahim.

Ada kalanya pihak pemerintah berjaya membendung puak sewaktu dengan Anwar ini. Adakalanya gagal dan musnah seperti kerajaan Melayu Melaka dan kerajaan Othmaniah Turki. Ia terletak kepada pihak pemerintah itu sendiri. Kalau pemerintah lemah, maka berjayalah puak ini dan hancurlah masyarakat. Jika pihak pemerintah tegas dan diberi petunjuk, maka berjayalah mereka membendungnya, dan selamatlah masyarakat yang dipimpin.

Jika pihak pemerintah benar-benar yakin bahawa mereka di pihak yang benar, tiada apa yang harus ditakutkan untuk melaksanakan intervensi perundangan yang sudah sampai ketikanya "wajib dikuatkuasakan" bagi mengekang bahaya lebih besar yang bakal berlaku hasil dari "kerja fasiq" yang sedang dilakukan oleh Anwar Ibrahim.

Menurut firasat bangang saya, pihak pemerintah yang ditunjangi Barisan Nasional hari ini akan gagal membendung "kerja fasiq" Anwar ini dari berkembang. Negara ini hanya menunggu ketikanya sahaja untuk menerima musibah hasil dari kelemahan dan kegagalan pimpinan BN membendung isu ancaman ini dengan langkah yang sewajarnya.

Alamatnya, kita tunggu sahaja kehancuran yang bakal berlaku

No comments:

Post a Comment