Wednesday, March 18, 2009

ISA VS ALI VS KHAIRY

“Apa yang penting di sini saya diberi amaran dan masih boleh bertanding. Saya tegaskan saya tidak bersalah”. Itu komen Khairy, calon Ketua Pemuda UMNO Malaysia.

Bagaimana pula kalau DS Ali Rustam buat komen begini;

“Saya tegaskan saya tidak bersalah dan sepatutnya saya masih boleh bertanding”.

Atau pun DS Ali komen macam ni ;

“Saya dan Khairy sama-sama didapati bersalah. Kenapa pula saya dikeluarkan perintah larangan bertanding dan Khairy hanya diberi amaran”.

Cuba kita lihat pula komen TS Isa bila beliau dikenakan hukuman gantung;

“Saya adalah satu-satunya pemimpin yang didapati bersalah kerana politik wang. Jadi dengan jatuhnya hukuman terhadap saya, saya jangka politik wang sudah tidak wujud lagilah dalam UMNO”.

Kita lihat di sini, 3 personaliti yang didapati bersalah di bawah etika peraturan parti telah dijatuhkan hukuman yang berbeza di antara satu sama lain.

Dalam kes TS Isa, bola tepat membolosi gawang tapi tiang gol telah dialihkan. Maka jaringan terbatal.

Dalam kes DS Ali, bola sudah menggegar jaring, tapi jaringan dibatalkan oleh pengadil kerana ‘curi ayam’.

Dalam kes Khairy, bola meleret menuju ke gawang, tapi penjaga gol terjatuh, lantas bola terus menerjah ke jaring. GOOLLL…! Adakah penjaga gol memang benar-benar terjatuh atau buat-buat jatuh kerana mainan bookie atau tiang gol telah dikencing Pawang Malaysia?

Game UMNO macam game bola lawan fasilitator BTN…Macam mana kuat pun mesti kalah..

15 comments:

  1. DS Ali di korbankan untuk mengalih undi kepada TS Mike...
    Kalau DS Ali vs TS Mike vs TS Mu'din mesti dapat kat Ts Mu'din
    So... oleh sebab tak nak pecah undi DS Ali di korbankan maka TS Mike bleh kira2 dengan DS Ali. Penyokong DS ali sah sokong TS Mike...
    Maka TPM adalah TS Mike yang hanya senator iaitu pemimpin yang bukan di pilih oleh rakyat... Maka malaysia macam republic.... sorang PM dan sorang president......
    Bagi KJ plak... LD terpaksa gosok geli-geli ja pasal nak bagi undi simpati dan jadi popular. Kompom dah akan menang. Terpaksa gak la pasal DM & DS KT tak boleh "kautim" langsung.


    Macam la ahli akar umbi ni BODOH sangat.... Bangsat betoi laaa... Tunggu lah kemusnahan.... tapi macam Dato' KK kata la "meluat nak sokong tp sayang nak tinggal"...

    ReplyDelete
  2. Hmm, setelah mendengar statement Dato Ali, timbul ilham nak tulis blog sat.

    ReplyDelete
  3. korang ni org tinggi jugak dlm UMNO...tak habishabis tak senang sini tak senang sana...negara berkecamuk, bangsa Melayu goyah, Islam diserang korang tak kisah...korang semuanya bersalah...tak ada perdaban dan etika tanggung jawab sebagai pasukan...

    Nak ke korang berjuang dlm UMNO jika sesuatu jawatan hanya dpt elaun 5 ribu sebulan...tak boleh niaga atau recommend apa-apa?...tentu tak mau...tak yah hipokrit la, man...

    ReplyDelete
  4. Apa nak buat, Umno kena bagi bersih. jangan macam PR.

    ReplyDelete
  5. PADAN MUKO masing-masing..politik melalikan dioorang....


    Agen ISA pun tongah tabur duit tu....pungut lah....bukan duit dio pun...BONEKA CINO tu hoiiiiii

    tuiiiiiiiiiiiiii.....

    ReplyDelete
  6. PAS dah mula ketakutan dengan tindakan sendiri.

    BUKIT GANTANG : Satu laporan polis mengenai risalah berunsur fitnah dan provokasi yang dicetak dan disebarkan oleh pihak yang tidak bertanggung jawab di sekitar Parlimen Bukit Gantang telah dibuat oleh ADUN Titi Serong telah dibuat di Balai Polis Changkat Jering sekitar jam 5.15 petang tadi.

    http://alhusseyn51.blogspot.com/2009/03/umno-mula-main-kotor-di-bukit-gantang.html

    Pandailah PAS nak tuding jari pada UMNO. Perkara ni memang dah dijangka. Ada eloknya kalau PAS buat laporan polis juga pada blogger2 berikut:

    http://www.ibnuhasyim.com/2009/02/sultan-perak-murtad.html

    (Blogger PAS Fitnah Sultan Perak murtad)

    Pemimpin PKR arahkan pengikut masuk ke blog Sultan Perak untuk bagi komen pada Sultan, akhirnya semua penyokong PR menghina dan memaki Sultan

    http://fuziahsalleh2.wordpress.com/2009/02/06/sampaikan-mesej-anda-kepada-sultan-perak/
    (Fuziah Salleh arahkan penyokong serang blog Sultan Perak)

    Blogger Hindraf yang dipuja PAS ni duduk hina Sultan Perak cakap Sultan anjing tak nak ke PAS buat laporan polis?

    http://arifomar.blogspot.com/2009/02/blogger-hindraf-dakwa-sultan-perak.html
    (dah delete sebab kecut telur)

    Samalah macam PAS yang bila dah terperangkap cakap UMNO yang buat. Padahal kat dalam blog & TKO bersepah yang kutuk & maki Sultan & Mufti. Pergi je dalam TKO dan blog PAS..bersepah yang maki hamun...

    PAS dah mula ketakutan...

    Ini bukti Pakatan Rakyat mmg kurang ajar terhadap Sultan & Mufti.

    http://www.tranungkite.net/v8/modules.php?name=News&file=article&sid=2723
    (baca artikel & komen keji penyokong PR)

    http://tranungkite.net/v8/modules.php?name=News&file=article&sid=2176
    (baca sekali semua komen makian penyokong PR)

    Dah terlalu banyak PR ni membuat kacau bilau..tapi tak mengaku dia yang buat. Semua nak dituduh pada UMNO.

    Bukti dah jelas yg PAS mmg celaka! Hebahkan kepada semua agar kita tak lagi tertipu dgn manusia yang menggunakan agama Islam demi kepentingan politik. Bukti dah menunjukkan siapa yang benar.

    ReplyDelete
  7. Pas tu memanglah. Bertopengkan islam saja. Yang orang islam ni pulak, dahlah cetek agama, membuta-tuli sokong Pas tu.

    ReplyDelete
  8. YB Nizar (Jebat) dah turun Gelanggang, UMNO masih ada Keris Taming Sari ka ? ? ? ? ?

    ReplyDelete
  9. salam bro..pemilihan sudah berlalu.apa yang berlaku bro..bro ada atas pentas tak kan tak taw senario.betul ke mlm last exco-exco telah dibeli.Buat la laporan.hadapkan kj ke sprm.Umno akan berkubur selepas ini bro.kini akar umbi tiada pentingnya pada umno.suara akar umbi ditolak.jadikanlah umno ini untuk perahsuah.org yg di dapati bersalah diangkat menjadi ketua pemuda.

    ReplyDelete
  10. salam perjuangan... kenapa menafikan hak sokongan akar umbi utk Datuk Mukhriz.... soalan ini hendaklah dijawap oleh kepada perwakilan pemuda yang juga merangkap exco pemuda umno malaysia bg penggal 2004-2007

    ReplyDelete
  11. Mungkin, pemuda umno hendakkan darah muda, kita tengok bagaimana KJ handle pemuda selepas nie. Cuba bersangka baik dulu ngan KJ.:)

    Cakap dah banyak(air liur dah banyak keluar), tak tahu perlaksanaan macam mana.

    ReplyDelete
  12. 304 perwakilan pemuda UMNO yang menjadi.... tak da perkataan yang baling buruk aku nak tulis... mungkin BANGSAT kot... 304 ni lah yang perlu turun ke dua bukit satu batang niii... lepas ni kena hantar 101 perwakilan dari bahagian untuk memilih ketua...

    salah pperwakilan cawangan jugak kerana memilih ketua, naib dan G2 yang bangsat....

    salah ahli UMNO jugak yang memilih ketua pemuda cawangan dan 2 wakil cawanagn...

    bukan salah KJ. dia bagi 400 juta pun ambik laaaaa.. undi...... sooooorrrrrrrrryyyyyyyyyyyyyy

    ReplyDelete
  13. Eloknya depan pintu utama Dewan letak signboard ni, bagi peringat semua perwakilan :

    http://farm4.static.flickr.com/3440/3391163655_a2be472654_m.jpg


    ~ save UMNO !!

    ReplyDelete
  14. Kenapa dah lama tak menulis tuan? Kami di sebelah sini sudah masak dengan kekalahan demi kekalahan. Tuan baru nak rasa. Sabarlah, dunia belum kiamat lagi. Bukan ianya tanda berakhirnya sebuah kehidupan.

    ReplyDelete