Friday, June 19, 2009

PAS SEDANG DIDUGA TUHAN...

Nampaknya parti yang mengaku berjuang di atas landasan agama yang benar sedang diduga oleh tuhan, apakah perjuangannya benar-benar mendahulukan Allah dan Rasul dalam apa keadaan atau pun mendahulukan kepentingan kelompok atau barisan jemaah pakatannya.

Dari sudut agama, mana satu yang lebih dipandang mulia di sisi tuhan? Adakah kepentingan agenda kelompok parti atau ikatan perpaduan ummah?

Dalam soal perpaduan pula mana satukah bentuk perpaduan yang paling tinggi nilainya di sisi tuhan? Adakah perpaduan sesama seagama atau perpaduan dengan yang bukan se agama?

Mana satukah perpaduan yang lebih berbau assobiah? Adakah perpaduan berdasarkan kelompok parti atau perpaduan di atas maksud ukhwah yang dituntut agama?

Jawapan kepada persoalan ini tidak memerlukan ulamak yang mahir selok belok agama. Cukup bagi kita-kita yang bodoh ni, pasti jawapannya sama dengan jawapan yang diberikan oleh ulamak sohor.

Untuk peringatan sesama kita, mendekatkan seseorang Islam yang jauh dari agama supaya dekat kepada agama, adalah 70 kali ganda lebih tinggi nilainya di sisi tuhan dari mengislamkan seorang kafir.

Jika itu yang dikhabarkan oleh nabi saw, kenapa ulamak politik PAS lebih mementingkan ukhwah mereka dengan Kaparat Singh dari ukhwah mereka dengan UMNO? Kenapa mereka lebih prejudis dengan UMNO dan dalam masa yang sama boleh bersangka baik dengan Lim Kit Siang?

Apa ijtihad pun yang menjelma difikiran para ulamak PAS, jika hasil dari ijtihad yang dirumuskan, mereka lebih mendahulukan ukhwah dengan golongan kafir dari ukhwah sesama Islam, sudah pasti ijtihad itu bukan ijtihad yang dikehendaki Allah dan rasul. Itu ijtihad palsu yang sesat lagi menyesatkan.

Apa yang menyebabkan mereka sendiri sanggup melanggar soal keutamaan menurut prinsip agama seperti yang selalu mereka laungkan?

Inilah akibatnya jika segala hal mahu dipolitikkan dan apabila dipolitikkan dikatakan pula agama tidak melarang asal ia tidak bertentangan dengan syariat Islam.

'Niat atas maksud agama yang tidak berwajah' dijadikan sandaran untuk meyakinkan pengikut agar terus menyokong dan mengikut apa saja yang diperkatakan oleh pemimpin mereka.

Pengikut pula menyokong secara takliq dan percaya apa saja yang pemimpin mereka lakukan adalah semata-mata di atas prinsip Islam.

Jika semua yang di bawa melalui demokrasi dan kapitalisma cuba diserasikan dengan agama dengan mengatakan selagi tidak bertentangan dengan syariat dan tiada nas melarang, maka ia dibolehkan, kenapa tidak difikirkan satu ijtihad jika buah anggur atau air tuak walau pun diperam berbulan-bulan dibolehkan untuk diminum kerana tiada nas yang mengatakan ia haram. Dalam quran hanya menyebut minuman yang memabukkan.

Jika peminum arak tegar tidak mabuk-mabuk walau pun meminum 3 kati air anggur peram, maka bolehlah berijtihad ‘dibolehkan meminum bagi mereka-mereka yang mempunyai daya tahan yang kuat asalkan tidak sampai tahap mabuk.
Sekarang dalam PAS, wanita sudah dibolehkan menyampaikan ilmu didepan puluhan ribu hadirin lelaki. Berguru dengan wanitalah namanya tu...Tiada larangan dalam agama atas alasan dibolehkan memberi memberi pendapat.
Mudah sangat mentafsir hukum hakam agama mengikut selera politik...

8 comments:

  1. KERAJAAN PERPADUAN WADAH UTAMA MENYATU-PADUKAN MELAYU/ISLAM

    Dalam 10 orang wakil PAS itu sebenar nya separuh daripada nya berjiwa PKR.

    Mereka tahu bahawa PKR akan musnah jika 'Kerajaan Perpaduan' benar2 dapat diujudkan. Begitu juga dengan DAP. DAP akan kembali lemah seperti dahulu.

    Jika DAP lemah, dengan sendirinya kaum cina dan india terpaksa mengikut menyokong 'Kerajaan Perpaduan yang berteraskan politik melayu/Islam sepenuh nya.

    Orang melayu/Islam harus sedar, kuasa memerintah oleh melayu/Islam akan musnah jika berpecah dalam politik. Contohnya apa yang sedang berlaku sekarang.

    Kaum cina dan india sudah bersatu dalam DAP, kaum melayu/Islam berpecah dan sudah menampak kan kelemahannya dari segi kuasa memerintah.

    Suara kaum cina dan india semakin lantang untuk menghapuskan hak2 kaum melayu. Mereka juga sudah berani menuntut perkara2 yang akan merugikan kaum melayu/islam.

    Sedarlah sebelum terlambat.
    Pemimpin2 UMNO mungkin sudah sedar segala kesilapan nya dan sudah berubah.
    Mengapa kita tidak berani mencuba 'Kerajaan Perpaduan' ?

    ReplyDelete
  2. Hadis riwayat Abu Hurairah ra: Dari Nabi saw., beliau bersabda: Seorang mukmin
    tidak boleh dua kali jatuh dalam lubang yang sama. (Shahih Muslim No.5317)

    Hadis ni mungkin tidak ada dlm Buku Fadilat Amal tapi tetap juga peringatan kepada Umat islam.

    Apatah lagi peristiwa Liciknya Tentera Muawiyah mencacak Mushaf Alquran meminta PERPADUAN ketika diambang kekalahan........

    ReplyDelete
  3. SALAM PERJUANGAN..PAS MEMENTING KERTAS UNDI DARIPADA MEMENUHI SYARIAT ISLAM

    ReplyDelete
  4. yang nak kan kerajaan perpaduan ni adalah PAS, macam muawiyah buat dekat saidina ALI...keran Ali memerintah waktu tu....

    Sekrang UMNO memerintah...PAS sedang merancang untuk mengulanggi Peristiwa itu.... UMNO perli berhati-hati...munking Ustaz Nasha nak jadi Aru Bin ASS... sapa tauuu...

    sekira nya UMNO menolak aku JAMIN wajib puak PAS ni tibai UMNO sampai rapat....

    yang pelangai dok takut jatuh lubang tu lubang apa....lubang maksiat la ooooiiiiii....

    ReplyDelete
  5. Pelangai ni anggap gone case je lah. Cara dia membenar setiap apa yg dtg dari kelompok partinya dan membathilkan setiap org yg tidak sependpt dgn dia, memang dah tak boleh tolong lagi dah.Bagi dia labu suruh dia terjun dlm sungai. Quran hadis dia jadikan macam kain lap kereta. Diguna bila utk mencuci syariat luaran. Dalaman hancur..

    ReplyDelete
  6. Bro,

    Ada org cut & paste lu punya post di http://yeopperak.blogspot.com/2009/06/pas-sedang-berdepan-ujian-allah.html

    ReplyDelete
  7. SALAM KEPADA SEMUA,

    BERPEGANG TEGUHLAH KEPADA TALI ALLAH, JANGAN LAH KAMU BERPECAH BELAH
    TASDIKKAN DALAH QALBU KITA, NAK KAN ALLAH DAN RASULNYA SAJA.

    UMNO KE, PAS KE,...NAK LINGKUPKAN NEGARA KE?kau orang bincang la denga tertutup...tak yah nak bising2kan...nanati musuh senang nak tau kelemahan...BODOH dah ke UMNO dan PAS ni ha..

    Bukan PAS je terduga, juga pada UMNO....ingatlah sikit....pemimpin dah kaya..rakyat apa ada...tanggung aje..tau tak??????

    ReplyDelete
  8. 5 peringatan Rasullullah

    1. Kerap menyebut nama Allah dari menyebut makhluk.

    2. Kerap menyebut akhirat dari urusan dunia.

    3. Kerap menyebut hal kematian dari hal kehidupan.

    4.Jangan selalu menyebut kebaikan diri dan keluarga je....

    5. Jangan selalu sebut keaiban dan keburukan orang je...

    Aduh......!!!!!!!!!!!!!!!NANTIKAN KEHANCURAN MU....

    ReplyDelete