World's news

Loading...

Monday, November 19, 2012

APASAL UMNO NI? MUDAH SANGAT TERPERANGKAP!!!

Apa pasal semua orang UMNO/BN sibuk turut sama membincangkan bakal PM barisan pakatan pembangkang ni? Kenapa mudah sangat terperangkap dengan psywar pembangkang?

Kalau hari-hari sampai PRU memperdebatkan siapa kalangan pemimpin pembangkang yang paling layak jadi PM untunglah pihak pembangkang kerana persepsi rakyat akan terbentuk sebegitu rupa. Seolah-olah dalam fikiran rakyat UMNO/BN sudah terkeluar dari equation sebagai bakal kerajaan yang memerintah.

Apa yang bodoh sangat orang UMNO/BN ni? Yang paling bodohnya, ahli Parlimen dan pemimpin UMNO pun turut sama memperdebatkan isu ini seolah-olah mereka juga turut bersetuju pakatan akan diberi mandat oleh rakyat pada PRU 13 akan datang! Bangang!

Jangan kerana konon terlalu ingin menyakinkan rakyat supaya pilihlah BN, tapi hakikatnya kamu sedang membantu mempromosi kemenangan pakatan pembangkang! Bangang!!

Pemimpin UMNO jangan terlalu menunjukkan pandai berpolitik tapi hakikatnya kamu sedang menari ikut rentak dan musik dialun oleh pembangkang!!! Bangang!!!

Patutnya bukan memperdebatkan siapa yang paling layak di kalangan mereka jadi PM, tapi perlu perjelaskan kepada rakyat bahawa pembangkang memang tidak layak dan tidak berkemampuan sama sekali untuk menjadi kerajaan kepada negara dan rakyat negara ini!! Bangang betullah!!

Pemimpin UMNO dan blogger UMNO....cukup-cukuplah. Berhentilah membuat kerja bodoh mempromosi pakatan pembangkang ni.

Jika nak debat jugak, lebih baik lagi kamu bincang siapa kalangan pemimpin UMNO yang paling layak jadi PM. Ada juga kebaikannya dari segi persepsi rakyat terhadap UMNO. Sekurang-kurangnya subjek perbincangan soal kelayakan menjadi PM ini hanya berkisar di kalangan UMNO dan para pemimpinnya. 

Jangan bagi promosi percuma kepada pakatan pembangkang!! OK?

3 comments:

  1. SEBENARNYA BN/UMNO TAK RETI MENGGUNAKAN MASA KEEMASAN YG DIPEROLEHI.

    WALAUPUN SAYA TAK SEHALUAN DENGAN PEMBANGKANG TETAPI SAYA PUJI PEMBANGKANG MEREBUT MASA KEEMASAN DENGAN PANTAS UTK DISIBARKAN PD RAKYAT JIKA ADA ISU PANAS.

    ReplyDelete
  2. Kita kena belajar dengan Nabi SAW. Bila Nabi nak berhijrah ke Madinah, Nabi berjumpa dengan pemimpin-pemimpin kabilah yang bersedia menawarkan negeri dan penduduk mereka untuk menegakkan Islam. Allah menjanjikan kemenangan.

    Nabi jumpa satu-satu kabilah ini. Masa jumpa kabilah Bani Amir, Nabi tawar Islam, Allah janjikan kemenangan, boleh tegakkan negara bila berjaya. Tiba-tiba pemimpin mereka bertanya, "Kalau menang siapa jadi raja, jadi ketua, jadi menteri" lalu Nabi jawab, "Kemenangan itu bagi Allah, Allah beri kepada siapa yang Dia kehendaki" Itu jawapan Nabi.

    Jadi kita PAS ni kena ajar begitulah. Itulah caranya."

    http://bm.harakahdaily.net/index.php/headline/14667-apa-sebenar-kata-presiden-pas-tentang-isu-jadi-pm

    kdg2 kesian korang ni, dapat berita dari penipu.....

    ReplyDelete