Monday, June 10, 2013

ANWAR TIDAK LAGI IKTIRAF SISTEM RAJA BERPERLEMBAGAAN!!

Sebahagian generasi baru Malaysia sudah semakin jahil yang mana kejahilannya tidak boleh diajar dan kepandaiannya pula langsung tidak boleh dijadikan ikutan. 

Kejahilan ini berpunca dari salah ajaran yang dibawa oleh pembangkang. Lolos jarum lolos kelindan. Lolos pemikiran mereka oleh persepsi buruk yang dijarum oleh pembangkang terhadap kerajaan, institusi kerajaan dan parti serta pemimpin yang memimpin parti pemerintah, loloslah segala kelindan beracun yang akhirnya telah mengikat dan menjerat pemikiran generasi baru hingga tidak mampu lagi mereka membezakan antara kepentingan politik dan kepentingan kerajaan.

Tidak hairanlah tanda-tanda kejahilan ini semakin jelas dan semakin merosakkan seluruh institusi penting negara.

1. Tidak tahu lagi siapa dan apa itu Seri Paduka Baginda Yang DiPertuan Agong, apa fungsi dan peranannya dan bagaimana sewajibnya penghormatan seorang rakyat terhadap institusi baginda.

2. Tidak tahu lagi untuk menghormati undang-undang negara dan mengolah undang-undang menurut citarasa dan sesuka hati sendiri.

3. Tidak lagi menghormati pihak pelaksana dan penguatkuasa undang-undang khususnya pihak polis. Nasib penjenayah diperjuangkan manakala polis pula dimusuhi seperti pihak yang bersalah dan melanggar undang-undang.

4. Tidak faham lagi apa itu sistem pengasingan kuasa antara eksekutif, legistlatif dan kehakiman di bawah sistem raja berpelembagaan.

Tokoh Guru Cemerlang yang mendidik ajaran undang-undang rimba ini telah dimenangi oleh Cikgu Anwar Ibrahim sejak tahun 1998 hingga kini dan akan datang.

No comments:

Post a Comment