Monday, March 2, 2009

ANWAR DEDAH STRATEGI SENDIRI...

Anwar sudah dedah rahsia strategi politik sendiri. Ini yang disebut dalam ucapan ulang tahun pemerintahan PKR Selangor;

"Umno menggunakan 3R iaitu race, religion dan royalty (kaum, agama dan istana) dan ini mudah mencungkil perasaan rakyat dan meresap ke dalam psikologi terutamanya kaum Melayu."Kalau rakyat tidak mendapat maklumat yang tepat, mereka akan terperangkap dalam mainan politik ini dan pemikiran menjadi sempit dan kembali mundur," katanya.

Sebenarnya dialah yang mempraktikkan amalan mencungkil perasaan rakyat dan memainkan psikologi bagi membangkit emosi.

Dialah yang menabur paling banyak maklumat yang tidak tepat ke dalam pemikiran rakyat sehingga rakyat terperangkap dalam mainan politik, sehingga pemikiran menjadi sempit dan mundur. Dialah yang menyebabkan rakyat menjadi semakin ekstrim dan hilang rasional.

Dialah yang mempraktikkan kaedah ini sebaik saja beliau tersingkir dari kepimpinan tertinggi kerajaan dan parti.

Hanya pencuri yang boleh menangkap pencuri. Hanya perogol yang boleh menjelaskan kaedah berkesan bagaimana untuk merogol mangsa. Hanya peliwat yang boleh memperjelaskan bagaimana kaedah berkesan untuk meliwat seseorang atau bagaimana kaedah untuk memujuk seseorang melakukan liwat. Hanya lesbian yang boleh menjelaskan bagaimana wujudnya perasaan berahi seorang wanita terhadap wanita lain.

Jurublog telah ulang lagi dan lagi dalam tulisan bagaimana Bro Anwar Bin Ibrahim mencungkil dan memainkan psikologi dan emosi rakyat hingga sanggup berdemonstrasi di jalanan dan melanggar segala adab budaya yang sekian lama terbina demi membela Bro Anwar Bin Ibrahim yang pada anggapan mereka adalah suci lagi menyucikan.

Memang benar kata Bro Anwar Bin Ibrahim, bila rakyat dihidangkan dengan maklumat tidak tepat, maka mereka akan terperangkap dalam mainan politik. Itulah yang dipraktikkannya.

Itu sebab dia menyebar maklumat Dr Mahathir cucuk dia dengan kuman HIV, Dr Mahathir racun dia dengan arsenik. Itu sebab juga dia sebar cerita Dr Mahathir lumpuh, IGP lumpuh dan semua yang terlibat dalam konspirasi sudah dapat pembalasan tuhan.

Apa yang jelas, akhirnya semua gambaran maklumat ini tidak tepat. Tetapi maklumat inilah sebenarnya yang menyebabkan tercungkilnya emosi dan psikologi rakyat. Dalam keadaan yang tidak menentu, dia pantas mengambil kesempatan menabur sebanyak mungkin maklumat agar rakyat bertambah keliru dan marah.

Jika Bro Anwar Bin Ibrahim tidak buat proses mengelirukan rakyat ini, sudah pasti rakyat akan percaya kepada mahkamah. Jika rakyat percaya pada mahkamah, maka Bro Anwar Bin Ibrahim dah lama tak laku. Tiada siapa yang akan percaya pada dia lagi.

Tapi Bro Anwar Bin Ibrahim hebat orangnya. Dia mahir dalam membangkit emosi rakyat. Itu sebab bila keadaan mutakhir ini seolah-olah tidak menyebelahi diri dan partinya, dia cepat-cepat kata sentimen 3R yang dimainkan UMNO adalah bertujuan untuk mencungkil emosi rakyat.

Dia takut kalau sentimen 3R ini berjaya, maka emosi dan sentimen rakyat akan beralih kepada pemerintah. Dia tahu peralihan emosi ini akan membahayakan kedudukan PKR dan dirinya. Maklumlah orang biasa buat macam tu.

Hanya Anwar yang mengenal maknikam….

Kepal nasi : Marah lagilah nampaknya orang-orang yang dah tercungkil emosinya dek Bro Anwar Bin Ibrahim.

6 comments:

  1. Asalamu'alaikum,

    Tak pernahkah terlintas di fikiran orang bahawa Bro Anwar Bin Ibrahim mempunyai khidmat pakar perang saraf yang amat terkenal di negara kita ini?

    Dia bukanlah cerdik sangat tapi memang seorang 'political animal'. Apatah lagi keberkesanan kempennya jika ada khidmat seprti yang telah saya nyatakan tadi.

    Fikir-fikirlah semua.

    DEDAHKOT.

    ReplyDelete
  2. Dalam keadaan rakyat yang gullible ..apa kata Anwar akan senang dipercayai ...Sememangnya dari dulu ..inilah permainan Anwar .."creating doubt" ..Semuanya jadi begitu berkesan kerana kita mempunyai satu kerajaan yang lemah dan terlalu tolerant ..
    Semua harus faham betapa pentingnya pemilihan UMNO yang akan datang ..amat crucial untuk memilih pemimpin yang berwibawa dan peka kepada masalah rakyat ..bukan pemimpin yang emosi dan punyai agenda tersendiri ..

    Arcadia

    ReplyDelete
  3. Masaalannya segala kekotoran dalam Umno telah terdedah....siapa yang mendedahkannya?...Ahli Umno sendiri..oleh kerana Umno terlalu berkuasa...ahli-ahli umno terlupa..bahawa ada yang lebih berkuasa...

    Sekarang ini...siapa yang sanggup untuk mencucikan segala kotoran itu?...

    Apa yang diperlukan Umno sekarang ini, ialah seorang Pemimpin yang benar-benar ikhlas berjuang untuk Agama,Bangsa dan Negara...tetapi...adakah pemimpin Umno yang sebeditu sekarang????

    ReplyDelete
  4. Salam tuan,
    Karpal kata "Singh Is Kinng", Sivakumar mungkin "Sivaji The Boss" manakala Anwar paling layak ...???

    ReplyDelete
  5. Dgn pendedahan 3G oleh Anwar, bagi org sentiasa mengikuti jejak langkah Anwar sdh tentunya mudah faham...

    Anwar memakai teknik revest physiology. Apa yg akan dia buat semuanya mengutungkan dia...samada berjaya atau tdk semuanya menguntungkan dia...manusia yg tdk takut kpd dosa, sanggup buat apa sahaja asalkan cita-citanya tercapai...

    Dia akan ditimpa azab nanti, Allah akan tunjuk satu persatu keaibannya didunia ini lagi. Anwar memang rakus,dia sanggup lakukan apa sahaja semata mahu mjdi PM.

    ReplyDelete
  6. Penipu pun boleh tertipu dek kerana penipuan Anwar tue.....Hai laah dunia.....

    ReplyDelete