Thursday, August 13, 2009

ANTARA PENGHINAAN DAP, UMNO DAN NIK AZIZ...

Nik Aziz tak kisah pulak dah. DAP hina agama Islam macam mana pun tak apa sebab DAP jahil agama.

Wahai Tok Guru Nik Aziz…kalau macam ana ni boleh la Tok Guru cakap jahil agama! DAP tidak relevan untuk dikaitkan dengan isu jahil tok guru oii…DAP tak ada kalimah Allah walau pun sebesar zarah! Itu isunya tok…! Isu jahil ni patut dihubungkaitkan dengan orang yang ada kalimah tapi mempunyai masalah kejahilan yang ‘severe’.

Tok Guru yang sanggup buat dan sanggup cakap apa saja asal boleh terus berbaik-baik dengan DAP ni apa hal? Pasal Dakwah-ilallah ke?

Tok Guru takkan tak tau, kalau pasal Dakwah-ilallah, Tok Guru patut lebih sanggup bertoleransi dengan orang yang ada kalimah tapi jahil agama sebab kalau tok guru dapat tarik orang ada kalimah dekat dengan tuhan 70 kali lebih besar nilainya daripada tok guru dapat tarik orang tak ada kalimah kepada Islam. Hadis ni takkanlah Tok Guru tak tau?

Tok Guru takkanlah terlepas pandang. Orang yang tak ada kalimah langsung akan kekal dalam neraka sampai bila-bila, dan orang yang ada kalimah walau sebesar zarah akan masuk syurga juga akhirnya. Walau pun orang terakhir yang dipindahkan dari neraka ke syurga, Allah akan beri dia syurga 70 kali ganda saiz dunia…!

Jadi kenapa Tok Guru tak mau langsung bertolak ansur dengan orang Islam yang tok guru cakap jahil ni..? Tindakan Tok Guru ni seolah-olah tok guru dah ‘cap’ orang jahil ni ahli neraka kekal. Kenapa Tok Guru menghukum lebih awal dari tuhan Tok Guru dalam hal jatuh hukum ni?

Tok Guru jangan cuba mendahului tuhan…Hati-hati sikit!

Kalau macam ni sifat Tok Guru, maknanya Tok Guru lebih dasyat menghina tuhan dari DAP. Tok Guru lagi dasyat menghina Islam dari orang jahil UMNO.

Baik Tok Guru istighfar banyak-banyak…muhasabah diri…dan memandang buruk diri sendiri daripada memandang buruk orang lain. Sebab Tok Guru tu seorang tok guru. Beban Tok Guru terhadap agama lebih besar dari beban kami yang jahil ni…

Ok Tok Guru…selamat maju jaya dalam menghadapi dugaan tuhan sebagai seorang ulamak besar…!

25 comments:

  1. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  2. SAUDARA KNKB,MOLEK BENARLAH TU SINDIRAN SAUDARA KPD ORANG YANG RASA DIRI DIA SORANG SAJA YANG TAHU AGAMA.DIA TAK SEDAR YANG DIRI DIA TU ANAK SENDIRI KUTUK KATA TAK BETUL.ORANG LAIN YANG CENDIAKAWAN APA LAGI.DUK PERASAN TOK GURU,KAMI YANG JAHIL NI PUN BOLEH NILAI ILMU YANG NIK AJIS ADA....ULAMAAK BODOH,MEMALUKAN ORANG ISLAM DAN MELAYU,RIAK DAN PUTARBELIT....NANTI DENGARLAH RESPON SETERUSNYA SELEPAS BACA KOMEN ORANG RAMAI,TOK GURU AKAN 'SPIN',AMBO TAK KATA,PEMBERITA SALAH LAPOR...KAH,KAH,KAH!!


    anti hipokrit..

    ReplyDelete
  3. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  4. kalau islam boleh dihina, dimana Keagungan Agama Islam yang di laung-laungkan selama ini...Jangan tersilap cakap..Jangan bermain dengan isu agama...hukum hakam atau pun fatwa....jangan sampai diri tergolong dalam ahli neraka..

    ReplyDelete
  5. Ambo rasa RM770,000,000 sudah dalam tange doh.
    Tunggu Masa aje bila bolih pitih.
    Make dengan kepastian itu , bolih lah maki hamun Orang islam dan sokong pu;ok Kafir yan menghina Islam.
    Itu aje Cerita.
    Hok lain tu macam Hase, dan lain lain woye kulit je.
    HjMae Berek 12.

    ReplyDelete
  6. yang halal jadi haram yang haram jadi halal yang mana tak baik jadi bagus .... tok guru ajaran sesat dah...........

    ReplyDelete
  7. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  8. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  9. Berdosing tolingo ese baco komen orang Pas ni. Kok yo pun janganlah lpoeh semacam yo. Kes Memali ni bukan kojo UMNO semuo cumo ese donga bahagian Baling yo yang dosak pemimpin tertinggi maso tu. Musa Hitam dan Mahathir dah tak ado dalam kepimpinan umno sekarang. Kok ado pun Tok Rais yang jago penerangan dulu.. mintak maaflah tragedi dah berlalu. Marilah kito bersatu berjuang untuk bangso kito dari diinjak-injak kek bangso lain. Ese generasi mudo taklah seliat dan berkarat macam onghang tuo umno lain. Ese hormat keilmuan Nik Aziz dan peribadi dio tapi kito ado strategi untuk menguatkan bangso. Kok pemimpin ateh melatah dan buruk laku itu dio kona jawab sendiri dopan Allah nanti. Maaf kawan-kawan, bab ni ese tak boleh sokong, sobab sokong bawak ghobah kok nak mampuih...

    ReplyDelete
  10. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  11. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  12. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  13. Alssalamualaikum, Encik Zaman, nak tumpang ruang ini sikit nak beri komen.
    Harap artikal ini di letakkan di ruang utama, bukan apa saya sedih melihat bangsa kita ini dewasa ini. lupa dan jumud akan bangsanya dan agamanya.
    Saya memang amat bersetuju apa yg zaman katakan bukan apa, apa yg tok guru tu dok buat sume betul aje, mana tak betulnya sebab itulah pandangan tok guru susah nak cakap kalau dia dah macam tu bior aje la nak buek macam mana tok guru sokong apa DAP buek tu betul, berdakwah tuk org bukan islam tapi kenapa nak berdakwah kat org bukan islam sedangkan bangsa seagama kita berpecah belah diorang yg sah2 memang menentang islam baiklah kita berdakwah menyatukan umat islam supaya lebih teguh dan bersatu & kuat agar agama, bangsa & negara kita terjamin dan selamat kalau kita tak menyatukan agama & bangsa kita sendiri takkanlah DAP pulak nak tolong tok guru tu berdakwah agar agama islam & bangsa melayu bersatu & kukuh, pikir la sendiri kekawan, kita ni AGAMA apa? BANGSA apa? kalau bangsa kita & agama sendiri yang tak berusaha nak bersatu dalam negara kita sendiri.
    Takkan org islam samaada PAS ke? UMNO ke? tak tahu bahawa Allah berfirman janganlah kita bercerai berai & menggesa kita supaya bersatu kerana kita sentiasa di kelilingi musuh & jika kita leka maka musuh mudah membinasakan kita. ambillah iktibar wahai umat islam tak kira pas,umno & yang mata cepet ke dari kisah peperangan uhud itulah contoh jika kita tak bersatu & patuh pada perintah,pemerintah yg memerintah yg memegang tampuk kuasa & mendokong agama. Sedarlah wahai umat islam ambillah iktibar ini jangan lah kita bergaduh kerana kita sendiri tidak sedar akan tanggungjawab kita terhadap agama & diri sendiri, kalaulah kita sendiri tak mampu mendokong agama kita & bangsa kita, maka bagaimana agama kita akan kekal di bumi melayu ini. Tanpa negara yang mampu memegang kuasa & tampuk untuk mengangkat agama & bangsa itu selama-lamanya. Bagaimana kita ini nak mengaku yg kita ini adalah umat dari pimpinan junjungan besar kita Rasulullah s.a.w sedangkan kita tak pernah mengangkat mahupun mengikut setiap ilmu & ajaran yg diwasiatkan kepada kita sedangkan itu pun kita abaikan, inikan pula kita nak mengaku yg kita mendokong ajaran islam. Pekara asas pun kita abaikan, fikilah wahai rakan2 apakah faedah yg kita dapat hasil daripada kita memusnahan bangsa & agama kita, kalaulah melayu ini hancur, bangsa apa kat bumi tanah melayu ini yg akan mengangkat agama islam ini, nak suruh DAP ke?insyaAllah, kalau DAP!!! tahulah anda apa akan yg berlaku, yg kita ni org melayu beragama islam susah sangat nak bersatu.Jijikkah bangsa kita ini yg sampai kita tak boleh berfikir, kenalilah APA itu MELAYU asal MELAYU? nama MELAYU? TANAH MELAYU? apakah faedah politik kita hinggakan kita bercerai berai hancur, musnah, akhirnya kita bangsa melayu yg rugi.. renung2kanlah jika kita sedar bahawa kita ini BANGSA MELAYU. inilah cara & kaedah dimana penjajahan moden, alaf baru di mana kita tidak akan bermusuhan antara bangsa seagama melaikan agama di jadikan sebagai alat untuk memecah-belahkan bangsa yg merdeka ini. Tiada peluru atau senjata, hanya menggunakan agama sahaja kita mudah di musnahkan, sedarlah wahai rakanku di Pas ke, UMMNO, Keadilan ke.. yg berbangsa melayu tu, agama islam tu fikir2kan. Berterimakasihlah pada warga bangsa kita yg sudah berkorban, berjerih perih untuk memastikan bangsa kita merdeka, tidak kiralah pengorbanan dari orang besar mahupun org kecil tetapi hasil pengorbanan mereka haruslah dijaga & kekalkan sehinggalah anak cucu kita, janganlah anak cucu kita mewarisi kemusnahan yg kita tinggalkan sedangkan kita mendapat kejayaan yg diberi dari generasi terdahulu, renung-renungkanlah wahai rakan2 yang sebangsa & seagama sempena kita yg akan menyambut ulangtahun kemerdekaan ini
    Saya bukanlah terlalu bersifat perkauman tetapi hanyalah supaya bangsa melayu sedar bahawa kita sedang berusaha supaya bangsa melayu akan menjadi bangsa yang menumpang di bumi kita sendiri
    ..dari anak desa sanglang

    ReplyDelete
  14. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  15. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  16. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  17. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  18. Orang tua motor kapcai,

    Saya telah memerhatikan selama 2 hari tentang ketaksuban tuan terhadap TGNA. Adakah dia ni maksum? Tidak pernah melakukan sebarang kesalahan dan kesilapan!

    Daripada tulisan tuan ni nampaknya tuan ni musang berbulu ayam!

    ReplyDelete
  19. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  20. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  21. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  22. Wah ..tak tau lak ese blog kek sini lagi paneh !!
    Kepada orang kampung ...bukan main lagi lopeh goram. Lamo boto nunggu peluang nak bantai bro Zaman.
    Dalam blog ada budaya, mungkin orang kampung tak tau pasal duduk kek hulu ko ataupun dalam hutan. Hantam keluarga ni semua tak mainlah ..hantam idea bolehlah ..tapi takpelah ..pasal pakai anon ..kita taulah jenis manusia tak ado tolor orang kampung ni ..cakap bosar tapi lopeh tu nyorok colah jubur bini eh ...

    Kita maapkanlah pasal budak kampung ni sangap dan bodoh sangat.

    Setahu denlah ...tak ado ulamak yang handal2 yang pernah orang kafir sesama ISLAM ni. Nik Aziz ni sobonar eh ulamak jenis apo ni ...


    Parlimen Kuala Pilah

    ReplyDelete
  23. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  24. MURSYIDUL AM PAS TU TELAH SAMPAI KE TAHAP MAKSIMA KEBENCIANNYA PADA UMNO DAN RAKAN SEAGAMA,PINTU HATINYA TERTUTUP RAPAT UNTUK DIKETUK,SALAM UKHWAH DARI UMNO SUDAH LAMA SANGAT TIDAK DISAMBUT APATAH LAGI UNTUK DIJALINKAN PERSAUDARAAN. BEGITU KERAS SEKALI HATI NIK AZIZ LAKSANA SEKETUL BATU SERTA HITAM SEKALI HATI BELIAU UMPAMA LUMUT HITAM YANG TERPELOSOK DI DALAM SEBUAH GUA YANG TIDAK DITEMBUSI OLEH CAHAYA,BEGITULAH METAFORA BAGI MENGGAMBARKAN NALURI SERTA BUDI NIK AZIZ BILA BERDEPAN DENGAN UMNO.TETAPI BILA BELIAU BERDEPAN DENGAN MURSYIDUL AM DAP HATI BELIAU BEGITU LEMBUT,PENYAYANG DAN TERSERLAH KEBAHAGIAAN PADA RAUT WAJAHNYA,DAP DIPUJA DAN DIPUJI DENGAN SEJUTA KEBAIKAN......SEDARLAH WAHAI PENGANUT PAS,PERJUANGAN ANDA SEMUA ADALAH SIA-SIA BAHKAN DILAKNAT ALLAH KERANA CUBA MENJAHANAM DAN MENGHANCURKAN AGAMA ALLAH DI MUKA BUMI BERTUAH INI,PEJUANGAN ANDA TIDAK ISLAM,PERBUATAN ANDA TIDAK ISLAM SEMUANYA RETORIK,IANYA HANYALAH MUSLIHAT SERTA TIPU HELAH TUAN GURU ANDA YANG BERKEPENTINGAN DUNIA UNTUK KUASA,HARTA SERTA TAKHTA (KUASA) TIDAK LEBIH DARI ITU,LANTAS ANDA SEMUA DIPERKUDA DAN SAMA-SAMA MEMIKUL DOSA-DOSA KEMUNGKARAN BERSAMA TUAN GURU ANDA DI ATAS FATWA SONGSANG DAN PERPECAHAN UMMAH.WAHAI PENGANUT PAS JADILAH INSAN YANG BERTERIMA KASIH DAN BERSYUKUR SERTA BERPIJAKLAH DI BUMI NYATA USAH MEMASANG ANGAN DENGAN SYURGA CIPTAAN NIK AZIZ,UNTUK MEMPERJUANGKAN ISLAM TANPA PENYERTAAN PAS SAYA RASA LEBIH SENANG DAN TULUS,DALAM PAS TIADA KEIKHLASAN HATTA DENGAN ALLAH MAHUPUN DENGAN MANUSIA SEMUANYA HIPOKRIT DAN TIPU DAYA,WAHAI PENGANUT PAS ADAKAH KALIAN KENAL SANGAT DENGAN DAP SERTA ONARNYA,JADI LAH INSAN YANG CELIK SEJARAH KERANA SEJARAH TIDAK PERNAH MENIPU UNTUK MENGENAL SIAPA DAP SAYA SYORKAN KALIAN BELANJAKAN RM 20 DI KEDAI BUKU TERDEKAT DAPATKAN BUKU 13 MEI SEBELUM DAN SELEPAS TULISAN TUNKU ABDUL RAHMAN KELUARAN UTUSAN PUBLICATIONS,BACALAH DAN KALIAN AKAN TAHU SIAPA DAP SERTA SEDIKIT TENTANG ONAR PAS PADA MASA ITU...KAJI DAN FIKIRKAN APA YANG TERSIRAT DEMI KELANGSUNGAN BANGSA JANGAN BIARKAN PERISTIWA HITAM ITU BERULANG UNTUK KALI KEDUA.....JADILAH BANGSA YANG BERMARUAH SERTA BERMANFAAT UNTUK INSAN LAIN DAN BUKAN NYA BANGSA YANG MENGHANCURKAN KETAMADUNAN BANGSA SENDIRI........SESUNGGUHNYA ALLAH TIDAK AKAN MENGUBAH NASIB SESUATU BANGSA ITU,MELAINKAN BANGSA ITU SENDIRI YANG AKAN MENENTUKANNYA.......SEMOGA UKHWAH KITA SEMUA DITAUTKAN KEMBALI ATAS KALIMAH YANG SATU.

    ReplyDelete
  25. INILAH AGAKNYA YANG DIPERKATAKAN ALLAH BAHAWA ADA SEGELINTIR ULAMA YANG MASUK NERAKA SERIBU LEBIH AWAL DARI ORANG AWAM,KERANA AMALAN DAN KESOMBONGAN NYA,DAN MUNGKIN ULAMA ITU BERADA DALAM PAS....BENAR SAMA SEKALI.....INGATLAH IBLIS ITU KUFUR DAN SOMBONG KERANA KEALIMAN NYA LANTAS ENGKAR DENGAN PERINTAH TUHAN...SAMALAH DENGAN TOK GURU DALAM PAS....MEREKA NI SOMBONG DAN BONGKAK.

    ReplyDelete