Wednesday, January 27, 2010

ANWAR JADI PENTERNAK KAMBING HITAM

Sheikh Anwar Ebraham berhujah dalam ‘The Wall Street Journal’ bertajuk “Orang Islam Tiada Monopoli dalam Penggunaan Kalimah Allah.” Isu agama dalam negara, tapi telah diberikan penjelasan kepada dunia.

Cuba tengok apa hujah dia lagi.. “Manuskrip sejarah membuktikan bahawa orang Islam, Kristian dan Yahudi yang menggunakan bahasa Arab secara kolektif telah menyembah tuhan pencipta serta pentadbir alam semesta yang dipanggil Allah lebih 1,400 tahun lalu.”

Si dangkal yang menunjuk pandai ni, tak faham. Bukankah sebelum kehadiran Nabi Muhammad saw lebih 1400 tahun lalu, semua agama samawi yang dibawa oleh nabi-nabi sebelumnya memang merupakan agama benar yang menyeru manusia menyembah tuhan esa yang sama, iaitu Allah?

Sheikh Anwar al-Dangkal tak faham ke, bahawa bagi penganut Islam, agama-agama samawi ini telah diselewengkan oleh pengikut agama selepas kewafatan nabi-nabi mereka? Allah yang dibawa oleh nabi-nabi mereka dulu memang sama dengan Allah yang dimaksudkan oleh penganut Islam hingga hari ini. Selepas agama samawi ini diselewengkan, maksud Allah bagi mereka sudah bukan lagi tuhan yang esa. Di sinilah titik tolak berlakunya perpisahan antara iktiqad kepercayaan orang Islam dan penganut agama samawi yang lain berlaku.

Di sinilah yang menjadi pertikaian kita kalangan penganut Islam. Mereka semberono menggunakan perkataan Allah dengan meyelewengkan maksud dan iktiqadnya. Bukan masalah boleh guna atau tidak! Kalau mereka nak guna, kenalah pastikan mereka menyembah tuhan yang esa seperti mana yang dimaksudkan oleh agama Islam yang dibawa oleh Muhammad saw!

Wahai Syeikh Anwar Al-Dangkal…Awak dinasihatkan janganlah membuat dakwaan liar dan mengelirukan seperti dibawah ini dalam majalah yang berbeza iktikad dengan awak….

“Anwar membuat dakwaan bahawa kelemahan Malaysia dalam menangani isu membabitkan agama dan perbezaan kaum bukannya sesuatu yang luar biasa. Katanya, layanan buruk kepada kumpulan minoriti di negara Islam selalunya lebih teruk daripada perbuatan serupa yang dikecam umat Islam di negara Barat”.

Awak ni nak menyelesaikan kemelut antara agama ke.. atau nak menambah kelirukan seluruh rakyat pelbagai agama dalam negara dan dalam masa yang sama cuba pula memberi gambaran buruk kepada dunia tentang negara awak sendiri?
Awak ke yang bertanggungjawab sehingga kehidupan pelbagai kaum dan agama di negara ini selama ini begitu aman dan damai?
Hakikatnya, rekod menunjukkan bahawa sejak awak menjadi penentang kerajaan, semua isu-isu sensitif yang selama ini terkawal sudah menjadi luar kawalan! Awak yang memanipulasi setiap keadaan dengan harapan bila keadaan tidak lagi aman, maka ada ruang untuk awak salahkan pemerintah.

Kalau desperado macam mana sekali pun janganlah soal iktiqad pun awak nak politikkan. Tak takut ke akan azab Allah, tuhan penganut Islam? Allah awak tu adalah Allah tuhan orang Islam. Bukan Allah tuhan lain-lain agama.

(Tengok ni…punyalah susah bila dah boleh kongsi nama tuhan. Nak kena bagi tau Allah yang mana. Allah tuhan orang Islam ke Allah tuhan bukan Islam).

Syeikh Anwar Al-Dangkal ni ada satu sifat terpuji, iaitu kekentalan semangat perjuangannya. Walau apa keadaan pun dia akan terus berjuang. Walau hingga titisan mazi terakhir pun dia akan terus mencari jalan agar semua manusia percaya kepada dia.

Kalau dia nak kuasa, apa cara pun dia akan gunakan. Walau macam mana bersalah, mati hidup balik pun dia tidak akan mengaku salah. Pantang ada peluang dan kesempatan pasti akan dibenafaatkannya sebaik mungkin untuk membolehkan dia menjadi juara rakyat, walau pun terpaksa bermain api dengan Allah dan iktiqad umat Islam.

Cuba baca ayat di bawah ni…Macam mana dia susun sesuatu isu dengan ayat yang akhirnya setiap kesalahan akan kelihatan dilakukan oleh orang lain.

“Anwar mendakwa ketegangan dalam isu penggunaan kalimah Allah oleh orang bukan Islam di negara ini dicetuskan oleh beberapa pemimpin politik yang semberono, media arus perdana dan beberapa pertubuhan bukan kerajaan (NGO) yang mempunyai kaitan dengan ahli dan pemimpin UMNO”.

Dia yang secara semberono memanipulasi setiap isu tapi akhirnya orang lain yang dituduh semberono dan dijadikan kambing hitam.
Ternakan kambing hitam Syeikh Anwar ada di mana-mana. Dalam PKR, dalam PAS, dalam UMNO, semua ada...
Sekarang ternakan kambing hitam dalam PKR sedang disembelih...Kambing hitam tu diberi nama Zulkifli Nordin.

4 comments:

  1. huhu... syeikh anwar ea cik jaman... nice.=)

    ReplyDelete
  2. dia tu bukan takat bela kambing saja, macam2 dia bela !!

    ReplyDelete
  3. Salam,

    Macam senada pulak Si Syeikh ni dengan Hindraf.nak ngadu ke Ratu kot..

    “Anwar membuat dakwaan bahawa kelemahan Malaysia dalam menangani isu membabitkan agama dan perbezaan kaum bukannya sesuatu yang luar biasa. Katanya, layanan buruk kepada kumpulan minoriti di negara Islam selalunya lebih teruk daripada perbuatan serupa yang dikecam umat Islam di negara Barat”.

    JOKIDEN

    ReplyDelete
  4. Inilah masaalahnya bila isu kalimah 'Allah' dipolitikkan.

    Kalu Setuju bagilah Hujjah dan sebaliknya.
    Hujjah Bro, hujjah

    Kenapa Sembelihan Ahli kitab kita boleh makan Bro?
    Semua kita tahu mereka Syirik? Dari zaman nabi lg mereka syirik?

    ReplyDelete