Tuesday, February 12, 2013

KEBIADABAN LEONG PEI KOE : MANA MELINGKUPNYA DAP! MCA DAN GERAKAN!!!

""Sewaktu rombongan DYMM Raja Permaisuri Agong berada di Terminal Perlepasan LTAB Bayan Lepas, seorang lelaki Cina - LEONG PEI KOE telah menunjukkan ISYARAT LUCAH kepada kenderaan DYMM RAJA PERMAISURI AGONG. ASP Mohd Fakharuddin - Pengawal Pengiring telah merapatinya utk memberikan amaran yang dia boleh ditahan di bawah Seksyen 294(a) Kanun Keseksaan. 

Bagaimanapun, lelaki Cina itu mencabar menangkapnya dan berkata "di Pulau Pinang, POLIS MELAYU TIDAK ADA KUASA kerana Pulau Pinang adalah HAK MILIK CINA" sambil terus memberikan ISYARAT LUCAH!""
.....Petikan dari belantan.blogspot.com

Persoalan lebih besar yang harus ditanya ialah, mana perginya para pemimpin cina samada dari DAP, MCA mahupun Gerakan? Sehingga kini mereka semua membisu tanpa berita.

Tiada seorang pun pemimpin cina yang bangkit dan memberitahu seluruh rakyat Malaysia bahawa apa yang dilakukan oleh Leong Pei Koe ini merupakan tindakan biadap dan khianat selaku rakyat Malaysia yang menjunjung Sistem Raja Berperlembagaan!!

Tidak seperti kes Dato Ahmad Ismail dan tidak seperti nasib Dato Nasir Safar, mereka tidak sempat untuk menunggu hari siang, terus mendesak kerajaan memecat mereka berdua kerana dikatakan membuat kenyataan yang berbau kentut perkauman.

Jelas sekali, "memang ada sesuatu yang tidak kena" pada kaum cina dan para pemimpin mereka di negara ini.

Keikhlasan mereka sebagai warganegara Malaysia,  semangat dalam mentaati negara Malaysia sebagai tanah tumpah darah mereka dan semangat patriotisma dikalangan masyarakat cina sangat-sangat meragukan kita.

Pemimpin cina teramat takut untuk mengkritik kaum sendiri yang jelas telah melakukan kesalahan besar terhadap negara. Pemimpin cina terlalu rasis untuk menegur sesuatu tindakan yang jelas melanggar undang-undang negara, apabila pelanggaran ini dilakukan oleh kaum mereka.

Tetapi, lihatlah bagaimana respons mereka apabila ada dikalangan pemimpin melayu "terlepas cakap" yang menyentuh sensitiviti kaum mereka.

Baik pemimpin DAP, mahupun MCA atau Gerakan sepantas kilat akan bingkas bangun mendesak kerajaan bertindak tegas terhadap melayu yang cuba menyentuh atau mengungkit kisah lama mereka.

"Tiada perkara yang lebih malang dan tiada perkara yang lebih sial" bagi sesebuah negara, melainkan apabila terdapat ramai dikalangan rakyat negara itu sendiri yang jelas tidak mahu tunduk dan mentaati sistem pemerintahan dan kedaulatan negara yang dia sendiri bernaung di bawahnya.

Tidak pernah terjangka, negara Malaysia yang telah bebas dan merdeka lebih 55 tahun, rupa-rupanya masih terdapat warganegaranya yang sanggup menghina kedaulatan raja yang begitu supreme kedudukannya di dalam hairaki struktur demokrasi berparlimen bagi negara ini.

Lebih memeranjatkan, tiada sesiapa pun dikalangan pemimpin kaum mereka "yang bangkit demi negara" untuk menegur perbuatan biadap yang dilakukan oleh kaum mereka terhadap negara sepertimana yang dilakukan oleh pemimpin melayu UMNO. 

Isu Dato Ahmad Ismail dan Dato Nasir Safar adalah contoh paling klasik yang boleh dijadikan bukti betapa besarnya jiwa pemimpin melayu UMNO yang berani bertindak dan menegur bangsa mereka sendiri walaupun sekadar "terlepas cakap sesuatu perkara yang memang hakikat dan realiti" demi kesejahteraan negara seluruhnya. 

Pemimpin negara yang masih memiliki "jiwa besar" peninggalan warisan pemimpin terdahulu hanya masih dilihat wujud dikalangan sebahagian  pemimpin UMNO.

Warisan "jiwa besar" peninggalan Tun Tan Cheng Lock, Tun Tan Siew Sin atau Tun Lim Chong Eu sudah pupus secara total!! Tidak dapat dilihat lagi ciri-ciri ini wujud dikalangan pemimpin MCA mahupun Gerakan, dan jauh sekali DAP.

Tidak wujudkah sedikit pun "rasa malu dan rasa bersalah" dikalangan pemimpin DAP, MCA atau pun Gerakan apabila "terbongkarnya sifat kiasu chauvinis sebenar" yang masih mendominasi jiwa sebahagian besar kaum mereka hasil dari kebiadaban yang telah ditunjukkan oleh warga laknat ini?

Jika tiada kalangan pemimpin mereka yang bangkit dalam sehari dua ini menegur sikap kaum yang diwakilinya ini, memang sah jiwa mereka juga sama tak ubah seperti warga laknat, LEONG PEI KOE.

Memang sudah jatuh wajib untuk seluruh rakyat memberi semula mandat kuasa politik sebesar 2/3 kepada BN seperti yang disarankan oleh Tun M. 

Jika BN beroleh 2/3 pada PRU13, bolehlah dipinda dan diperketatkan perlembagaan negara agar dimasukkan klausa "melucutkan kewarganegaraan" terhadap mereka yang jelas biadap dan khianat kepada negara.

No comments:

Post a Comment