Sunday, May 19, 2013

LIM KIT SIANG-ANWAR SEPAKAT TOLAK RASIS MELAYU!!

 + melayu
 + cina
 + india
 + bumi Sabah
 + bumi Sarawak.
 = Perpaduan Nasional
                                                   
Jumlah pengundi 1 PDM = 100

Senario 1
Pengundi Melayu. =  60  @  70%  = 42 / @ 80% = 48 / @50% = 30
Pengundi cina.     =  30
Pengundi India.    =. 10

Senario 2
Pengundi melayu. = 70 @ 70% = 49 / @ 80% = 56 / @50% = 35
Pengundi cina.     = 20
Pengundi india     = 10

Senario 3
Pengundi melayu   = 55 @ 70% = 38 / @ 80% = 44 / @50% = 27
Pengundi cina.      = 35
Pengundi india      = 10

Senario 1-3 di atas boleh membuktikan Formula "Power@political Equation" yang kepal nasi sebutkan dalam beberapa entri yang lepas.

Bila melayu menguasai dunianya tanpa mampu digugat.
Bila melayu akan hilang dunianya.
Bila melayu akan menjadi mangsa manipulasi undi kaum lain.
Bila kaum cina akan menjadi kuasa penentu kemenangan mana2 parti.
Bila kaum india akan menjadi kuasa penentu kemenangan mana2 parti.
Bila parti Sabah & Sarawak boleh menentukan kerajaan pusat.

Lihat bagaimana "implikasi terhadap kuasa melayu" mengikut tahap@senario sokongan@penolakan pengundi melayu terhadap UMNO. 

Apa implikasinya bila UMNO mendapat sokongan melayu pada tahap 80%, 70% dan 50%?

Apa pula implikasinya bila di setiap kawasan jumlah peratusan pengundi melayu berada diparas 70%, 60% dan 50%

Apa yang jelas bagi kawasan wujud pola pengundi bercampur yang hampir seimbang di antara kaum, UMNO/BN kalah dihampir semua kawasan pada PRU13 yang lalu.

Walaupun ada terdapat kawasan ini dimenangi oleh melayu dari PKR atau DAP, ia tidak memberi makna apa-apa terhadap perpaduan melayu dan perpaduan nasional kerana kuasa politik parti tersebut tidak berteraskan perpaduan melayu sebagai teras perpaduan naaional.

Perpaduan nasional tidak mungkin akan tercapai jika tidak wujud perpaduan melayu.

Ada sesiapa yang ingin menyatakan analisa ini salah dan bersifat rasis?

Ada sesiapa kalangan melayu juga bersetuju analisa ini berbau rasis? Jika ada berhentilah dari jadi bangsa melayu kerana hati dan jiwa anda sudah luput naluri kemelayuannya.

5 comments:

  1. Analisa itu kurang tepat, perpaduan sudah tidak lagi perlu berteraskan melayu cuma belum tercapai buat masa ini kerana perpecahan melayu belum ke tahap maksimum.

    Usaha memecakan melayu kpd enam kelompok menjadikan purata melayu 20% kepada setiap kelompok sdg giat diusahakan.

    2014 kita akan dapat ketuanan baru yg lebih modern dan kayaraya.

    ReplyDelete
  2. Ada pemimpin melayu yang takut dicop rasis.... takut kpd ugutan tak berasas DAP. bila lah kita boleh miliki pemimpin seberani TDM dan TS Muhyidin yang berani mengaku malay first, Malaysia second? sipenakut spt KJ, H2O memang banyak sekarang...

    ReplyDelete
  3. Salam

    Negara Malaysia di bawah kepimpinan melayu umnobn bolehlah diibaratkan sebagai penjajahan british berwajahkan melayu.

    Fikir2kanlah secara kritis dan di luar kotak.

    Wasalam

    ReplyDelete
  4. Melayu rasis? ... siapa yang mula dulu? Kit Sial jangan lupa 13 Mei, 1969. Sekarang DAP sebar risalah supaya kaum Cina benci Melayu untuk tumbangkan kerajaan BN.

    Ini Tanah Melayu bro.

    ReplyDelete
  5. Setuju dengan komen yang terawal, perpaduan melayu bukan di tahap kritikal, sekalipun undi ditahap 50-50 bagi orang melayu. Pecahan majoriti pengundi melayu adalah kepada UMNO dan PAS. Kedua dua parti ini berteraskan bangsa melayu dan agama islam. DAP tahu bahawa melayu adalah bangsa mudah melatah dan bangun jika disentuh. Ini diperakui oleh masyarakat antarabangsa dengan pelbagai kajian dibuat keatas bangsa melayu. Sekalipun DAP memegang tampuk atau menguasai pemerintahan, ianya akan bersifat sementara, dan saudara jangan risau, hak keistimewaan ini akan dikembalikan kepada melayu malah diperkukuhkan lagi bila anak2 muda melayu mula sedar. biarkanlah anak anak muda ini hanyut dahulu, supaya mereka belajar dari kesilapan dan melayu akan jadi bangsa yang lebih bagus dari sekarang!.

    Sikit komen mengenai kepimpinan melayu UMNOBN, walaupun kita mengunakkan pendekatan british atau mana mana negara, ianya bukan suatu masalah yang besar, kerana kita bukan menjadi tunggangan mereka. Masalah paling besar bila pemimpin PKR berwajah melayu tetapi menjadi tunggangan kepada kuasa luar yang lebih dasyat daripada british.

    lagi tambahan, jangan terlalu percaya kepada "agenda illuminati atau freemason atau zionis" yang sekarang ini diperbesarkan oleh masyarakat dunia, ianya adalah suatu mainan oleh pihak "tertentu" untuk mengaburi "agenda sebenar" mereka. Sila kaji dengan teliti dan lihat sendiri.

    ReplyDelete