Thursday, January 24, 2013

ANWAR: JANGAN AMBIL KESEMPATAN DENGAN NIKMAT ALLAH...

LGE, LKS dan Karpal DAP memang semua sudah maklum mereka bukan penganut Islam. Dalam hati mereka tiada sebesar zarah pun "kalimah Lailahaillallah".

Menurut Islam yang kita berpegang dengannya, mereka-mereka yang tiada kalimah Allah dalam hatinya akan kekal kediamannya di Neraka Darul Jahim buat selama-lamanya.

Di dalam hati Hadi, Mat Sabu, waima Anwar dan Khalid Samad yang bersetuju Kalimah Allah digunakan "secara yang hak" oleh umat Islam dan digunakan juga "secara menyeleweng dan syirik" oleh penganut kitab Bible, pula ada kalimah Allah hasil dari pengakuan yang dibuat bahawa "Aku naik saksi bahawa tiada tuhan yang berhak disembah melainkan Allah".

Di dalam hati saya dan rakan-rakan UMNO yang lain kecuali sekelompk dari ahli UMNO yang terdapat di Sabah, juga wujud kalimah yang sama "sebiji" sepertimana kalimah Allah yang ada dalam diri Hadi, Mat Sabu, Anwar dan Khalid Samad.

Kalimah ini adalah kalimah kejayaan. Kalimah ini adalah nikmat teragung yang dianugerahkan oleh Allah yang Esa kepada hamba-hambaNya yang terpilih.

Kalimah ini sangat agung dan mulia. Jika diandaikan kalimah ini tidak wujud lagi di dalam hati sesiapa pun di dunia ini, nescaya dunia ini akan hancur lebur.

Jika ditimbang pula kalimah ini di sebelah dacing dan seluruh alam ini dan seisi-isinya diletakkan di sebelah dacing lagi nescaya kalimah teragung ini lebih berat.

Barangsiapa yang dapat menyebut kalimah Allah ini di akhir kalam sebelum nyawa melayang, nescaya wajib baginya syurga.

Jika di dalam hati hamba-hambaNYa hanya terdapat kalimah yang bernilai sebesar zarah pun, nescaya disebabkan keagungan kalimah ini, maka mereka pasti akan dimasukkan juga akhirnya ke syurga, selepas menerima hukuman di Neraka Darul Jahim. 

Golongan inilah kelompok terakhir yang akan diangkat dari neraka dan dipindahkan ke syurga. Kelebihan ini dikurniakan oleh Allah walaupun "tiada sebesar zarah pun" kebaikan yang pernah dilakukan oleh kelompok ini sepanjang kehidupan mereka semasa di dunia, adalah semata-mata disebabkan oleh kemuliaan kalimah ini.

Itulah kehebatan dan keagungan Kalimah Allah yang cuba "digadaikan", "disyirikkan" dan "dipluralkan" penggunaanNya oleh mereka-mereka yang memandang "kuasa politik dan undi" lebih "mulia dan agung" dari keagungan Kalimah Toiyibbah ini.

Mereka inilah yang disebut oleh Allah yang Esa, "golongan yang menggadaikan agama demi keuntungan dunia yang sedikit". 

Perlu diingat, Allah swt telah membuat perbandingan bahawa "dunia kekuasaan yang dikemarukkan oleh para penggadai kalimahNya ini hanyalah bernilai sebesar nyamuk yang patah sayap di sisi Allah".   

Tetapi, atas sifat kasih dan sayang Allah, mereka-mereka yang meggadaikan agama dan nama Allah demi mendapat "habuan kuasa dan undi dunia yang sedikit" ini tetap akan diberi nikmat syurga juga akhirnya oleh Allah yang Esa. 

Allah beri "advantage" kepada hambaNya yang menzalimi diri hanya kerana "kalimah agung" yang ada dalam diri mereka, walaupun mungkin hanya sebesar zarah. 

Tapi malangnya, puak-puak gila kuasa ini terlalu berani "take advantage" di atas sifat pengasih dan penyayang Allah.

No comments:

Post a Comment